0
EN

Blog o marketingu internetowym

Jak w prosty sposób rozbudować fan page?

Ponad rok temu napisałem krótką notkę o tworzeniu prostych aplikacji w serwisie Facebook za pośrednictwem darmowego wtedy narzędzia Application Builder. Owy wpis już się mocno przeterminował – samo narzędzie przybrało komercyjną formę, a dodatkowo proste aplikacje stały się mało popularne. Ten wpis poświęcony będzie prostym możliwościom rozbudowy Facebookowych stron, czyli popularnych fan pages.

W ostatnim czasie na polskim rynku powstały przynajmniej dwie platformy udostępniające aplikacje służące do rozbudowy stron na Facebooku. Mam na myśli platformę Lubie.to oraz Megafoni.pl. Korzystając z udostępnionych narzędzi Wasze strony mogą uzyskać nowe funkcjonalności takie, jak formularz kontaktowy czy też zakładki umożliwiające przeprowadzenie konkursu. Dzięki temu możecie uzyskać bardziej profesjonalny wygląd fan page’y, a działania promocyjne prowadzić zgodnie z wytycznymi Facebooka (np. jeśli chodzi o konkursy).

Dobra, ale zacznijmy od początku – co to znaczy rozbudować fan page? Łopatologicznie rozbudowanie strony FB polega na dodaniu do niej nowej zakładki widocznej w menu po lewej stronie, pod grafiką profilową. W takiej zakładce mogą pojawić się różne treści. W zależności od tego, z której aplikacji skorzystacie, w nowej zakładce może pojawić się kupon rabatowy dla fanów danej strony, formularz kontaktowy, dowolna treść, lub też narzędzie pozwalające przeprowadzić konkurs fotograficzny. Wszystkie aplikacje zostały opracowane tak, by ich wdrożenie i dostosowanie do konkretnych potrzeb było jak najłatwiejsze. Nie potrzeba więc żadnej wiedzy z zakresu programowania czy też HTMLa. Wszystko odbywa się za pośrednictwem prostych i intuicyjnych konfiguratorów.

Możliwości jest dużo, jeżeli potrzebujecie takich elementów jak kupon rabatowy dla fanów, formularz kontaktowy lub dowolny tekst powinniście zainteresować się platformą Lubie.to. Wystarczy się zalogować wykorzystując dane z Facebooka, a następnie zainstalować i skonfigurować wybraną aplikację oraz dodać zakładkę do swojego fan page. Po ukończeniu konfiguracji platforma udostępnia link umożliwiający dodanie nowej zakładki do strony. Nowo stworzone zakładki są oczywiście edytowalne poprzez panel użytkownika na platformie dostarczającej aplikacje.

Platforma MegafoniPlatforma Megafoni

Bardzo popularnym sposobem (szczególnie w ostatnim czasie) na zaangażowanie internautów wokół danej strony fanowskiej, jest przeprowadzanie konkursów lub akcji promocyjnych. Takie działania świetnie angażują konsumentów, a dodatkowo mechanizmy Facebookowe powodują, że sami fani biorąc udział w promocji, lub konkursie, automatycznie promują markę wśród swoich znajomych na Facebooku.

Powyższe zasady działają również w przypadku aplikacji udostępnionych przez platformę Megafoni. Użytkownik wybierając aplikację z której chce skorzystać, ustawia termin promocji, reguły, nagrody oraz aktywuje promocję w dogodnym dla siebie czasie.

Aplikacje udostępnione przez platformę Megafoni nie są niestety darmowe. Aplikacja “kupony” kosztuje 159 zł opłaty aktywacyjnej plus 4,99 zł za każdy dzień trwania promocji. Aplikacja “konkurs fotograficzny” jest droższa o 40 złotych (opłata aktywacyjna). To i tak niewiele w porównaniu z kosztami wynajęcia profesjonalnej agencji, która przygotuje dedykowane rozwiązania.

AKTUALIZACJA 31.08.2011: Megafoni bardzo szybko się rozwijają - aktualnie dostępnych jest o wiele więcej „zakładek”, niż miało to miejsce w momencie powstania tego wpisu. Zmienił się również cennik - nowy dostępny jest tutaj.

Nawiązanie relacji i zaangażowanie fana na Facebooku wymaga coraz więcej wysiłku, samo posiadanie własnej strony już nie wystarcza. Dotychczas, aby rozbudować swój fan page trzeba było skorzystać z usług profesjonalistów z branży interaktywnej. Dzięki taki platformom jak Megafoni.pl teraz każdy może to zrobić na własną rękę, w prosty, bardzo szybki i profesjonalny sposób.

PS. Warto śledzić blogi obu platform, które przybrały formy baz wiedzy – baza wiedzy Lubie.to oraz blog.megafoni.pl.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?