10 najpopularniejszych pytań dotyczących LinkedIn
Analizując:
- Google Search Console na stronie Socjomanii,
- Google Keywords Planner,
- Answer the public, narzędzia, które pomaga tworzyć słowa kluczowe dla dowolnego zapytania w Google,
oraz bazując na kilkudziesięciu przeprowadzonych szkoleniach z tematyki LinkedIn i przypominając sobie pytania zadawane przez uczestników, postanowiłem napisać artykuł, który będzie odpowiadał na najpopularniejsze pytania dotyczące LinkedIn.
Zobaczcie jakie to tematy i czy pomogą Wam jeszcze lepiej wykorzystać ten największy na świecie serwis dla profesjonalistów!

Pytanie 1
Jak stworzyć profil na LinkedIn i gdzie jest logowanie?
Aby stworzyć swój profil na LinkedIn należy wejść na stronę serwisu, linkedin.com i postępować zgodnie z zalecanymi krokami:
- klikamy w prawym górnym rogu „Dołącz teraz”
- podajemy swój adres email oraz hasło (LinkedIn zaleca hasło składające się co najmniej z 6 znaków)
- klikamy „Wyraź zgodę i dołącz
I w ten sposób stworzyliśmy swój profil na LinkedIn.
Aby się zalogować na LinkedIn należy wpisać dane w miejsce w prawym górnym rogu serwisu.
Pytanie 2
Jak dodać do swojego profilu coverphoto (zdjęcie w tle)?
Aby dodać do swojego profilu zdjęcie, które pojawi się nad naszym zdjęciem profilowym należy przejść do profilu, kliknąć pierwszy „ołóweczek” z prawej strony i przejść do części z edytowaniem przedstawienia. Następnie najeżdżamy na górną część okna i sprawdzamy odpowiedni wymiar zdjęcia w tle.
Coverphoto można stworzyć np w bezpłatnej aplikacji graficznej canva - możemy skorzystać z bezpłatnych szablonów lub wgrać pliki z logo, produktem czy usługami z komputera i umieścić je na grafice.
Coraz częściej firmy tworzą programy Employee Advocacy, czyli działania mające na celu zachęcenie pracowników do pokazania ich umiejętności, eksperckości na LinkedIn. Jednym z elementów jest stworzenie jednolitego coverphoto, które można zarekomendować adwokatom. Polecam.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości programów EA zapraszam na nasze szkolenie EB/EA.
Pytanie 3
Skąd ściągnąć logo LinkedIn?
Niektórzy mogą chcieć dodać logo LinkedIn do swojej Company Page na stronę www lub logo do sygnaturki maila. Jeżeli chcecie skorzystać z najbardziej aktualnej wersji, wyszukajcie w Google temat LinkedIn Brand Guidlines i ściągnąć plik.
Pytanie 4
Gdzie wpisać szkolenia i zainteresowania na swoim profilu na LinkedIn?
Szkolenia najczęściej wpisywane są w sekcję Osiągnięcia i dalej Kursy. Tam możecie dodać nazwę kursu, ewentualny numer certyfikatu i oznaczyć z którym doświadczeniem z Waszego życiorysu zawodowego był on związany.
Nasz profil osobowy na LinkedIn nie posiada oddzielnej zakładki „Zainteresowania”. Jeżeli chcielibyśmy wpisać to, czym się interesujemy polecam wykorzystać zakładkę „Informacje”. Jest tam 2000 znaków, które możecie wykorzystać jako miejsce do opisania swojego doświadczenia ale również właśnie do wpisania swoich zainteresowań.
Pytanie 5
Jak dodać awans na LinkedIn?
Na LinkedIn możemy bardzo łatwo opisać swoje doświadczenie zawodowe. Aby zaznaczyć awans w tej samej firmie wystarczy, że:
- przejdziemy do części z Doświadczeniem zawodowym,
- następnie klikniemy „+”, czyli dodanie kolejnego elementu w naszym profilu,
- wpisujemy nowe stanowisko i ewentualnie opis, zakres pracy,
- oznaczamy firmę, w której pracujemy (wybrali Company Page).
LinkedIn sam oznaczy zmianę stanowiska na profilu.
Pytanie 6
Czy LinkedIn jest płatny? Dostępne opcje premium dla użytkowników.
Profil osobowy na LinkedIn nie jest płatny, ale… ma opcje premium, za którą można zapłacić.
Dla większości użytkowników funkcje, które proponuje LinkedIn są wytaczające. Jeżeli chcemy wyszukiwać częściej, korzystać z większej ilości filtrów, premium może się nam przydać.
Mamy dostępne 4 opcje premium (Candidate, Business, Sales Navigator, Recruiter), i jak możecie oceniać, różnią się one kilkoma elementami, np
- dostęp do większej ilości statystyk na Company Page,
- możliwość wysyłki wiadomości prywatnej do osób, które nie znamy na LinkedIn za pomocą InMail (wiadomość, która dostaje się do skrzynki prywatnej interesującej nas osoby. Jak wiecie, jeżeli ktoś jest w II czy III kręgu znajomych, nie możemy wysyłać mu wewnętrznych wiadomości. Opcja płatna to przeskakuje.),
- możliwość obserwowania wybranych kandydatów (oni nie widzą, że my odwiedzaliśmy ich profil!) i łatwiejszego dotarcia do podobnych,
- zróżnicowana liczba filtrów w wyszukiwaniu interesujących nas osób.
Bardziej szczegółowe możliwości Sales Navigator:
Możliwości LinkedIn Recruiter:
Ciekawą opcją w premium jest to, że możemy przetestować sobie te funkcje raz na 12 miesięcy. Ważne jest to, że musimy do swojego konta dodać metodę płatności.
Pytanie 7
Gdzie znajdę Grupy na LinkedIn i gdzie znajdę reklamy na LinkedIn?
Dodatkowe produkty, które oferuje LinkedIn, jak np. Grupy, Reklamy, Slideshare serwis dodał do zakładki „Produkty”, która znajduje się w prawym górnym rogu naszego profilu:
Po kliknięciu w wybraną opcję np Reklama - przechodzimy do menedżera reklam, Learning - przechodzimy do kursów online oferowanych przez LinkedIn, Grupy - przechodzimy do Grup.
Pytanie 8
Czym jest LinkedIn Learning?
LinkedIn Learning to serwis z kursami online, który istnieje już na runku od 25 lat. Został on przejęty w 2015 przez LinkedIn i aktualnie działa jako platforma LinkedIn Learning, która dostępna jest dla użytkowników serwisu. Oddzielnie dostęp do serwisu kosztuje ok 30 euro/mies lub 20 euro/mies przy rocznej subskrypcji.
Znajdziemy tam kilka tysięcy kursów z tematyki biznesu (marketing, finanse, HR, sprzedaż), technologii czy programów jak Excel, JAVA czy HTML.
Lynda to produkt, który jest płatny, ale jeżeli korzystamy z jakiegokolwiek konta premium, dostajemy do niego bezpłatny dostęp. Więc jeżeli chcecie skorzystać, raz na rok macie taką możliwość. Warto sprawdzić!
Pytanie 9
Jak sprawdzić na LinkedIn oferty pracy (LinkedIn Jobs)?
Aby przyjrzeć się jakie oferty pracy są dla nas dostępne na LinkedIn, wystarczy, że z górnego menu wybierzemy zakładkę „Praca” i poniżej znajdziemy oferty w oparciu o nasz profil na LinkedIn. Oczywiście im lepiej wypełniony jest nasz profil, tym tych ofert będzie więcej i będą one bardziej dopasowane.
Oczywiście mamy też wyszukiwarkę, która pomoże nam w wyszukaniu oferty pracy w wybranej lokalizacji. Z tego co obserwuję, na LI mamy dostęp do ofert na stanowiska trochę wyższego szczebla niż na pracuj.pl, polecam sprawdzić i ustawić sobie alert powiadomienia o nowych ofertach.
Pytanie 10
Książki, które LinkedIn wydaje dla użytkowników.
Niewiele osób wie, ale co kilka miesięcy LinkedIn wydaje bardzo ciekawe i wypełnione wiedzą ebooki, które umożliwiają poszerzenie swojej wiedzy na temat zarządzania Company Page, komunikacji czy zarządzaniem działaniami reklamowymi. Na początku roku na blogu marketingowym LinkedIn pojawił się post z podsumowaniem i opisem, wraz z linkami tych ebooków. Koniecznie kliknijcie i pobierzcie sobie ebooki z interesujących Was tematów. Polecam:)
Podsumowanie
Mam nadzieję, że na kilka z pytań, nad którymi się zastanawiałeś, odpowiedziałem. Jeżeli pojawią się dodatkowe pytania, daj znać w komentarzach w mediach społecznościowych lub na maila [email protected]