Rozwiązanie?
Konsultant Socjomanii zaproponował proces, którego celem było określenie, co powinno znaleźć się w komunikacji Employer Branding oraz w jakich kanałach. Proces został podzielony na 4 etapy.
Etap 1 - kick-off. Podczas spotkania kick-off przeprowadziliśmy rozeznanie dotychczas podejmowanych aktywności w zakresie Employer Branding oraz oferowanych benefitach dla pracowników. Często okazuje się, że firmy bardzo dużo robią w tym zakresie, jednak nie wybrzmiewa to w ich komunikacji. Podobnie było w tym przypadku.
Etap 2 - przygotowanie. Podczas tego etapu, Konsultant Socjomanii przygotował autorski kwestionariusz ankiety do przeprowadzenia badań wśród zrekrutowanych w ostatnich 6 miesiącach pracowników. Celem badania było pozyskanie wiedzy na temat tego, na co nowo pozyskani pracownicy zwrócili uwagę, co ich przekonało do podjęcia pracy w Amway oraz gdzie poszukiwali o tym informacji. Wnioski z ankiety posłużyły do wskazania kluczowych zagadnień, których poszukują potencjalni kandydaci do pracy.
Etap 3 - audyt i analiza dotychczasowych działań. Na tym etapie przeanalizowane zostały wzmianki w Internecie mówiące o firmie oraz dotychczasowe działania i komunikacja Amway BSC. Podjęte działania miały na celu sprawdzenie, jakie informacje są dostępne w Internecie o firmie, czego może się dowiedzieć przyszły pracownik poszukujący informacji na jej temat. Dodatkowo przeanalizowaliśmy działania konkurencji podejmowane w Internecie, wskazaliśmy dobre praktyki, wychodząc poza branżę klienta oraz przeanalizowaliśmy raporty HR-owe zawierające informacje o tym, na co prawnicy z różnych pokoleń zwracają uwagę podczas rekrutacji, czym się kierują podczas podejmowania decyzji.
Etap 4 - spotkanie i warsztaty. Przedstawiliśmy Klientowi wyniki przeprowadzonego audytu. Pokazaliśmy zarówno dobre jak i złe praktyki w komunikacji Employer Brandingowej. Podczas warsztatów, wspólnie z zespołem Amway BSC, wypracowywaliśmy pomysły na to, jak wykorzystać potrzeby i wiedzę o odbiorcach w komunikacji marki pracodawcy.