0
EN
case study

Lasy Państwowe

Strategia komunikacji i szkolenie dedykowane dla Lasów Państwowych.

ikona

Jaki był problem?

Lasy Państwowe to największa w Unii Europejskiej organizacja zarządzająca lasami należącymi do Skarbu Państwa. Gospodarują na niemal jednej trzeciej powierzchni Polski! Z zapytaniem o organizację szkolenia dedykowanego dla kilkunastu przedstawicieli nadleśnictw, którzy prowadzą profile w serwisie Facebook, zgłosiło się do nas Centrum Informacyjne Lasów Państwowych - jednostka zajmująca się promocją LP, również w Internecie.
Klient zgłaszał, że osoby, które będą na szkoleniu radzą sobie z prowadzeniem stron na Facebooku całkiem dobrze, a efektem szkolenia powinno być wyrównanie poziomu pomiędzy uczestnikami oraz wdrożenie fundamentów strategii tak, aby komunikacja prowadzona na różnych profilach była spójna.

ikona

Rozwiązanie?

Zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu profili (trzydziestu!), przed szkoleniowe spotkanie z przedstawicielami CILP, które będzie miało na celu wypracowanie fundamentów strategii, przeprowadzenie szkolenia dedykowanego w formie warsztatów oraz spisanie wniosków z całego projektu w formie podstawowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych.
Audyt potwierdził, że niektóre profile charakteryzowały się ponad przeciętnym odsetkiem zaangażowanych fanów. Do korekty pozostały szczegóły - godziny publikacji, zaangażowanie w komentarzach itp. Stwierdziliśmy jednak, że bardzo mało wpisów, które były publikowane na Facebooku dotyczyło pracy leśników i działalności gospodarczej prowadzonej przez Lasy Państwowe. To ważne szczególnie biorąc pod uwagę, że organizacja Lasów Państwowych opiera się na zasadzie samofinansowania. Dzięki temu Lasy nie korzystają z pieniędzy podatników.

ikona

Efekty?

W efekcie współpracy z Centrum Informacyjnym Lasów Państwowych udało się wypracować persony reprezentujące grupy docelowe LP, które posłużyły nam do organizacji szkolenia dedykowanego potrzebom administratorów stron na Facebooku. Szkolenie trwało dwa dni i było podzielone na kilka części - m.in. prezentację wyników audytu wraz z podpowiedziami co poprawić oraz część warsztatową dedykowaną strategii. Wnioski ze szkolenia oraz poszczególne elementy powstałe podczas projektu posłużyły do spisania fundamentów strategii wraz z wytycznymi dla centrali LP dotyczącymi działań, które warto podjąć, aby wesprzeć pracowników w regionach.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?