0
EN
case study

Payback

Mamy ponad 200 tysięcy fanów, ale co z tego dla nas wynika?

ikona

Jaki był problem?

Zadanie tego pytania wbrew pozorom świadczy o dojrzałości - zarówno kanału komunikacyjnego, jak i podmiotu zadającego pytanie. Do Socjomanii z takim pytaniem zgłosiła się marka Payback - mamy kilkaset tysięcy fanów, współpracujemy z dobrą agencją, widzimy pewne efekty, ale czy to wszystko? Czy możemy dzięki Facebookowi osiągnąć coś jeszcze? Po konsultacjach ofertowych postawiliśmy na przygotowanie nowej strategii komunikacji, która przede wszystkim określi miejsce serwisu Facebook w całej komunikacji marki Payback oraz wyznaczy cele tej komunikacji powiązane z celami biznesowymi. Dla klienta ważne było również nasze świeże spojrzenie na Program Payback.

ikona

Rozwiązanie?

W przypadku tak świadomego klienta i tak odpowiedzialnego zadania nie można polegać tylko na własnych doświadczeniach. Nasze prace musiały opierać się o twarde dane. Cały projekt rozpisaliśmy w postaci mapy drogowej składającej się z kilku punktów: 1. analiza dotychczasowych działań do roku wstecz, 2. prześledzenie procesu rejestracji i korzystania z Programu oraz wyznaczenie punktów styku usługi z grupą docelową, 3. badanie ankietowe fanów marki będących jednocześnie aktywnymi użytkownikami Programu Payback, 4. określenie roli serwisu Facebook w komunikacji marki, 5. wyznaczenie nowej strategii komunikacji oraz 6. wsparcie przy wdrożeniu i ocenie efektywności działań.

ikona

Efekty?

Mnóstwo cennych informacji dostarczyła nam analiza ilościowa i jakościowa profilu marki Payback, którą przeprowadziliśmy do roku wstecz. Przeanalizowaliśmy ponad 1500 wpisów i komentarzy administratora oraz blisko 22 tysiące wpisów i komentarzy użytkowników serwisu Facebook. Już na tym etapie udało nam się wyciągnąć pierwsze wnioski, które potem uzupełnione zostały poprzez badanie ankietowe osób korzystających z Programu Payback i będących jednocześnie fanami marki na Facebooku. Te dwa działania oraz nasze doświadczenie pozwoliły zaplanować komunikację zgodną z oczekiwaniami fanów. Strategia marki na 2013 rok zakładała realizację celów związanych głównie ze środowiskiem serwisu Facebook. W strategii na rok 2014 udało nam się wyznaczyć cele związane nie tylko z serwisem, ale również samym Programem Payback.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?