0
EN
case study

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Skuteczne narzędzia promocji uczelni wyższych

ikona

Jaki był problem?

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach to jedna z pięciu państwowych uczelni ekonomicznych w kraju i największa uczelnia na Śląsku, kształcąca w zakresie nauk społeczno-ekonomicznych ponad 11 000 studentów z Polski i zagranicy na 5 wydziałach i 18 kierunkach.

Do komunikacji z obecnymi studentami, kandydatami na studia i innymi grupami odbiorców wykorzystuje m.in. media społecznościowe - Facebook, Twitter, Instagram, VKontakte, YouTube oraz LinkedIn. Aby zoptymalizować swoje działania na tych serwisach, poznać dobre praktyki i wykorzystać je następnie do promocji uczelni w kraju i za granicą, a także do budowania pozytywnych relacji z grupami docelowymi, pracownicy uniwersytetu odpowiedzialni za komunikację postanowili skorzystać z dedykowanego szkolenia w Socjomanii. Przed samym szkoleniem przeanalizowaliśmy największe, najbardziej aktywne uczelnie wyższe z Europy opisane w „The World University Rankings” i wybraliśmy te działania w serwisach społecznościowych, które mogą zainteresować grupę docelową i które warto przenieść na grunt polski.

ikona

Rozwiązanie?

Całe szkolenie miało charakter dedykowanego szkolenia ze strategii social media. Przeszliśmy przez 9 kroków tworzenia strategii, m.in. analizę aktualnej sytuacji, wyznaczanie celów, tworzenie harmonogramu, określanie budżetu.

Najmocniej skupiliśmy się na kroku, w którym decydujemy w naszej strategii na konkretne serwisy społecznościowe. Przeanalizowaliśmy aktualne działania UE w Katowicach na Facebooku, Twitterze, YouTube oraz LinkedIn, oceniliśmy je, a także zaproponowaliśmy, jak mogą być wykorzystywane w przyszłości w jeszcze lepszy sposób oraz czy uzasadnione jest włączenie w komunikację innych serwisów. Obserwując konkurencję z Polski i zagranicy ustaliliśmy m.in. formaty treści, godziny publikacji, tematy publikacji, sposoby angażowania użytkowników. Przeanalizowaliśmy także serwis Snapchat, który w Polsce wśród uczelni wyższych nie jest jeszcze zbytnio wykorzystywany do komunikacji, za to za granicą bardzo mocno. Kilka tygodni po szkoleniu odbył się proces ewaluacji. W obsługiwanych serwisach pracownicy UE w Katowicach wprowadzili wypracowane wspólnie elementy komunikacji, dzięki czemu na każdym z omawianych na szkoleniu serwisów odnotowano wzrost zaangażowania. Najmocniej było to widać na Facebooku oraz Twitterze, który skupia się na codziennej komunikacji. Uczelnia uruchomiła także konto na Instagramie.

ikona

Efekty?

  • Poniżej przedstawiamy najważniejsze statystyki dla okresu
    01.09.2015 - 30.05.2016:

    Facebook (strona prowadzona w języku angielskim)

  • wzrost liczby fanów o 845 osób (+43%),
  • liczba postów w ww. okresie: 235,
  • 2 reklamy płatne, dzięki którym profil wygenerował 10171 like’ów pod postami,
  • 87 / 235 postów zostało wyświetlonych na tablicy każdorazowo dla powyżej 2000 użytkowników (unikalni użytkownicy).
  • Twitter

  • wzrost liczby śledzących o 380 osób (+37%),
  • liczba tweetów w ww. okresie: 320
  • 5 tweetów, które miały zasięg na poziomie 4000 osób i więcej.
  • Inne

  • Blogosfera - rekrutacja i koordynacja blogerów wśród studentów zagranicznych, 18 blogów w j. rosyjskim, angielskim, serbskim, gruzińskim, hiszpańskim.
  • Utworzenie konta na Skype – zainteresowani kandydaci oraz ich rodzice mogą kontaktować się z uczelnią w ten sposób.
  • Łączny zasięg dotarcia w mediach społecznościowych w ostatnim roku, wygenerowany przez posty zewnętrzne wyniósł blisko 300 000 osób.

    Dodatkowym efektem szkolenia było to, że pracownikom UE w Katowicach udało się stworzyć pierwszy geofiltr Snapchat uczelni wyższej w Polsce - od ponad roku studenci odwiedzający wydziały mogą dodawać do swoich snapów specjalny geofiltr z charakterystycznymi budowlami Katowic!

 

Opinia klienta

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?