0
EN

Blog o marketingu internetowym

Jak działają ambasady na Twitterze? Przegląd polskich ambasad na świecie i dobre praktyki

Digital diplomacy to pojęcie związane z wykorzystaniem nowych technologii w osiągnięciu celów politycznych. Obecnie coraz trudniej przejść obojętnie wokół tego zjawiska - w wiadomościach nie dziwi już, że premier na Twitterze opublikował komentarz dotyczący ostatniej afery, Obama zachęca do wyborów, królowa angielska osobiście tweetuje, a politycy wrzucają selfie z sali sejmowej. Głos w social media ma coraz większą siłę, dlatego politycy i instytucje zaczynają brać te środki komunikacji na poważnie, zwłaszcza, że właśnie tam mogą dotrzeć do swoich odbiorców i nawiązać z nimi dialog. Doświadczenia z naszej współpracy z instytucjami i ambasadami skłoniły nas do zebrania informacji na temat tego, jak komunikują się te podmioty w mediach społecznościowych. Przedstawiamy dobre praktyki komunikacji w social media i analizę polskich ambasad na świecie.

W Socjomanii od dłuższego czasu śledzimy działania ambasad w mediach społecznościowych. Wszystko zaczęło się od wystąpienia na konferencji dla duńskich firm w Ambasadzie Danii w Warszawie. Kolejnym krokiem było zrealizowanie obszernego szkolenia i konsultacji z Ambasadą Izraela oraz szkolenia i konsultacje z Ambasadą Kanady.

Dyplomacja na Twitterze

Narzędzia social media Zapisz sięna szkolenie z najpopularniejszych serwisów społecznościowych

Polskie ambasady na Twitterze pod względem frekwencji mają się całkiem dobrze - z 89 ambasad, konta nie posiadają tylko 4. Z częstotliwością publikacji jest już nieco gorzej - sprawdziliśmy ile ambasad tweetowało w ciągu ostatnich 24 godzin od przeprowadzenia badania. Prawie połowa z nich nie podjęła żadnej interakcji w tym czasie.

Zdecydowanym liderem jeśli chodzi o twitterowe konta polskich ambasad w Europie jest Wielka Brytania - na swoim koncie ma ponad 13 000 tweetów, a śledzi ją ponad 3400 twitterowiczów. Dla porównania - drugim względem ilości opublikowanych tweetów profilem polskiej ambasady w Europie jest Czarnogóra (z ponad 8500 tweetami, ale już tylko 755 obserwującymi). Natomiast drugim (po UK) profilem polskiej ambasady pod względem ilości followersów jest Białoruś (ponad 3000). Ze szczegółami analizy, a także dobrymi praktykami e-dyplomacji możecie zapoznać się w poniższej prezentacji.

Jak działają ambasady na Twitterze?

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?