0
EN

Blog o marketingu internetowym

Snapchat, a drużyny sportowe

Snapchat staje się coraz potężniejszym komunikatorem i narzędziem marketerów. Nieoficjalnie mówi się już o ponad milionie polskich użytkowników tam obecnych (1). Wbrew stereotypom nie jest to tylko kanał komunikacji najmłodszej grupy docelowej - pojawiają się tam różne marki, w tym prześledzone przez nas, coraz aktywniejsze drużyny sportowe.

Snapchat, a sport

Coraz więcej drużyn sportowych inwestuje w Snapchata jako narzędzie do kontaktu z fanami, promowania się, swoich uczestników i działalności. Przy użyciu Snapchata pokazywanych jest wiele sytuacji zza kulis, dzięki czemu kibice mogą poczuć się jeszcze bliżej ukochanych zawodników. Sprawdźcie 17 sposobów na komunikację z fanami i wykorzystajcie pomysły nie tylko, gdy prowadzicie profil drużyny sportowej! Dlaczego warto wybrać Snapchata jako narzędzie do promowania życia drużyn sportowych?

bliskość - pozwól być Waszym fanom jak najbliżej, dzięki codziennym relacjom „z pierwszej ręki”,
szybkość - historie przekazywane na Snapchacie „żyją” tylko 24h - stale zaskakuj i jak najlepiej wykorzystuj ten czas dla podstrzymania kontaktu z fanami,
aktualność - przekazuj wszystko to, co najświeższe i najważniejsze (chociaż od tej reguły są wyjątki…) z życia Twojej drużyny.

Drużyny sportowe, czyli… kto?

Snapchat i InstagramZapisz się na szkolenie!

Łukasz przez dwa miesiące obserwował 15 kont drużyn sportowych na Snapchacie i oceniał ich działalność. Okazało się, że najbardziej aktywne na Snapchacie są drużyny grające w piłkę nożną i hokej na lodzie - to właśnie te profile wykazały się najciekawszymi pomysłami na komunikację i relacjonowanie swojego życia fanom. Wśród nich były między nimi: FC Bayern (dodaj do obserwowanych*), Detroit Red Wings (dodaj), Leicester City (dodaj), Manchester City FC (dodaj) czy NBA (dodaj).

Listę wszystkich obserwowanych profili znajdziecie poniżej:

17 najciekawszych zastosowań na Snapchat dla drużyn sportowych

Snapchat, Instagrami aplikacje millenialsówZapisz sięna szkolenie z wykorzystania potencjału najnowszych aplikacji (Snapchat, Instagram, Vine, Tinder, Periscope i inne!)

  1. backstage z życia drużyny,
  2. treningi w przerwie między meczami,
  3. przygotowanie do meczu, rozgrzewka,
  4. głos fanów,
  5. organizacja meczu,
  6. transmitowanie najciekawszych momentów meczu,
  7. w przerwie meczu,
  8. podsumowanie pomeczowe
  9. konferencje prasowe,
  10. podziękowanie dla fanów,
  11. cross promocje między serwisami,
  12. geofiltry zespołów, miejsc, wydarzeń,
  13. maskotka zespołu,
  14. teasery,
  15. działania społeczne, CSR,
  16. promocja sklepu z pamiątkami,
  17. Snapchat takeover (przejęcie oficjalnego konta przez jednego z członków drużyny/fana)

Chcecie zobaczyć jak drużyny sportowe wykorzystują powyższe 17 sposobów? Koniecznie zapoznajcie się z prezentacją Łukasza:

Źródło
1: Snapchat w Polsce – styczeń 2016
2: opcja dodawania do obserwowanych osób na Snapchat za pomocą linka zadziała tylko na urządzeniu mobilnym, na którym mamy ściągniętą aplikację Snapchat. W innym przypadku możemy ręcznie dodać do obserwowanych konto, wpisując nick w wyszukiwarce osób.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?