0
EN
szkolenia otwarte

Google Marketing PRO

Ocena szkolenia (4)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Google Marketing PRO
11 - 12.09 7 wolnych miejsc

Informacje o szkoleniu Google Marketing PRO

Google to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, ale również szereg rozwiązań reklamowych przygotowanych specjalnie dla firm i ciągle rozwijanych przez giganta internetowego. W efekcie wiele podmiotów, zarówno małych, jak i branżowych liderów, stworzyło swój własny ekosystem digitalowy w oparciu o bezpłatne narzędzia reklamowe od Google.

To pozwala im na budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, ale przede wszystkim prowadzenie wielokanałowych działań marketingowych, często nastawionych na wysoką skuteczność i efektywność. W zasadzie narzędzia udostępnione przez Google wielu marketerów uważa za najlepsze rozwiązanie, jakie aktualnie dostępne jest na rynku reklamowym. Ich potencjał biznesowy jest ogromny. Podczas szkolenia Google Marketing PRO uczymy jak je połączyć i wykorzystać w codziennej pracy.  

Dzięki naszemu szkoleniu poznasz wszystkie kluczowe narzędzia (Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Data Studio i inne), które pozwolą Ci na zbudowanie własnego ekosystemu już następnego dnia po szkoleniu. Co więcej, szkolenie ma formę warsztatową, dlatego poznasz te narzędzia w praktyce. Demonstracja wielu dobrych praktyk w zakresie planowania i realizacji skutecznej reklamy, analizy danych, planowania testów, odpowiedniego raportowania i wielu innych aspektów, przygotują Cię do prowadzenia kampanii marketingowych na nowym, wysokim poziomie. Wszystko oparte o sprawdzoną, praktyczną wiedzę, która podana będzie w sposób zrozumiały i która z pewnością zainspiruje Cię do dalszego działania i rozwoju.

Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę o narzędziach ekosystemu Google, możesz  także skorzystać ze  szkolenia Google Ads (AdWords) oraz szkolenia Google Analytics.

Program szkolenia

10:00

Powitanie

  • Przywitanie, przedstawienie agendy szkolenia
  • Rekonesans wiedzy uczestników oraz omówienie projektów uczestników
10:15

Wprowadzenie, czyli jak wykorzystywać narzędzia marketingowe Google

  • Przedstawienie celów strategicznych możliwych do osiągnięcia z ekosystemem Google.
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi Google w marketingu internetowym organizacji.
10:45

Google Ads - wprowadzenie

Dzięki temu modułowi zrozumiesz zasady i nabędziesz umiejętności samodzielnego planowania i realizacji różnorodnych kampanii reklamowych nastawionych na określone cele biznesowe.

Wspólnie omówimy funkcjonalności platformy reklamowej, w tym m.in. definiowanie kluczowych celów i konwersji, generowanie kodów śledzących/monitorujących aktywność użytkowników w serwisie firmowym (remarketing), tworzenie grup docelowych/segmentów potencjalnych klientów.

11:45

Marketing w wyszukiwarce Google

  • Zasady tworzenia kampanii, kluczowe funkcje i metody poprawnego ustawiania poszczególnych parametrów.
  • Sposoby doboru i zarządzania słowami kluczowymi w kampaniach, wskazanie zagrożeń wpływających na "spalanie" budżetu reklamowego.
  • Metody tworzenia skutecznych reklam.
  • Wprowadzanie rozszerzeń w reklamach - zasady rozbudowy reklam w sposób podnoszący ich atrakcyjność i jakość komunikacji marketingowej, a także efektywność kampanii. Wskazanie dobrych oraz sprawdzonych rozwiązań. 
  • Optymalizacja kampanii - omówienie sposobów osiągania wysokiej pozycji/skuteczności reklam bez podnoszenia ceny.
  • Monitorowanie kampanii - jak interpretować wyniki kampanii i na które parametry zwracać szczególną uwagę.
13:00

Przerwa obiadowa

Wspólnie odwiedzamy jedną z pobliskich restauracji, gdzie czeka na nas zamówiony podczas szkolenia lunch

14:00

Reklama displayowa w sieci reklamowej Google

Podczas tego bloku skupimy się na wprowadzeniu i omówieniu strategii optymalizacji i dostępnych opcji płatności za reklamę. Wyjaśnienimy najważniejsze pojęcia związane z efektywnym prowadzeniem kampanii oraz poznamy możliwości platformy reklamowej.

  • Kampanie reklamowe w serwisach premium typu Onet - Interia - WP - Gazeta i innych.
  • Retargeting - omówienie różnych wariantów ponownego dotarcia do pozyskanych użytkowników.
  • GMail – uruchomienie kampanii reklamowej w poczcie Google.
  • Youtube - reklamy video i display - wprowadzenie do kampanii zasięgowych.
  • Tworzenie grup odbiorców - sposoby budowania grup i docierania do potencjalnych klientów (użytkowników z intencją zakupową).
  • Opcje kierowania reklam - zasady włączania lub wyłączania lokalizacji, urządzeń, czasu emisji kampanii.
  • Tworzenie kreacji reklamowych - samodzielne tworzenie reklam graficznych.
  • Raportowanie - przegląd kluczowych raportów kampanii, czytanie danych ze zrozumieniem tak by podejmować lepsze decyzje biznesowe.
     
15:30

Google Ads Editor

Podczas tej części szkolenia poznasz aplikację do szybkiego zarządzania kampaniami reklamowymi.

  • Poznanie struktury narzędzia.
  • Demonstracja jak szybko i/lub hurtowo zarządzać i dokonywać zmian w zakresie kampanii, grup reklamowych, reklam czy słów kluczowych.
16:00

Google Data Studio

Blok ten pozwoli Ci poznać narzędzie Google do budowania spersonalizowanych raportów marketingowych i biznesowych.

  • Demonstracja jak przygotować raport na bazie kampanii Google Ads.
  • Zainspirowanie do różnorodnego wykorzystania w codziennej pracy, a także do przygotowania raportów wywołujących efekt WOW (np. na potrzeby ważnych prezentacji czy podsumowań).
16:40

Sesja pytań i odpowiedzi

17:00

Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

10:00

Powitanie

  • Podsumowanie wiedzy z pierwszego dnia szkolenia.
  • Wspólna kawa/herbata.
10:15

Google Analytics - część I

Podczas tej części spotkania omówimy wykorzystanie analityki internetowej w podejmowaniu decyzji marketingowych/biznesowych.

  • Zasady prawidłowej integracji i konfiguracji Google Analytics na stronach firmowych.
  • Definiowanie celów biznesowych (wskazanie najpopularniejszych MAKRO i MIKRO celów) w tym tworzenie lejka sprzedażowego w Google Analytics.
  • Poznanie rodzajów gromadzonych danych marketingowych oraz zasad ich interpretacji.
  • Segmentacja danych - poznanie i warsztat jednej z kluczowych funkcjonalności systemu analitycznego - budowanie różnorodnych grup kluczowych odbiorców/potencjalnych klientów i eksportowania tych grup do systemu reklamowego Google Ads (w celu prowadzenia dedykowanych kampanii reklamowych nastawionych na wysoką efektywność).
13:00

Przerwa obiadowa

Wspólnie odwiedzamy jedną z pobliskich restauracji, gdzie czeka na nas zamówiony podczas szkolenia lunch.

14:00

Google Analytics - część II

Kontynuacja modułu dotyczącego wykorzystania analityki internetowej w podejmowaniu decyzji marketingowych/biznesowych. Sposoby zastosowania Google Analytics do monitorowania aktywności firmy w Digital Marketingu.

  • Analiza zainteresowania treściami serwisu firmowego
  • Ocena kluczowych źródeł pozyskiwania ruchu do serwisu.
  • Analiza zaangażowania/jakości tego ruchu.
  • Prawidłowa ocena kanałów marketingowych w pozyskiwaniu konwersji (w ujęciu bezpośrednim i pośrednim).
  • Przedstawienie sposobów analizy zwrotu z inwestycji (ROI), poniesionych nakładów. 
14:45

Google Tag Manager

W tej części szkolenia skupimy się na poznaniu sposobów wykorzystania narzędzia do zarządzania tagami i/lub zdarzeniami marketingowymi w serwisie firmowym.

  • Omówienie dostępnych funkcjonalności i sposobu pracy z narzędziem.
  • Wskazanie przykładowych opcji zastosowania Google Tag Manager w praktyce (min. 10 przykładów do wykorzystania następnego dnia po warsztatach).
  • Demonstracja krok po kroku wdrożenia 2 wybranych przykładów zastosowania, ważnych z punktu widzenia zarządzania serwisem www i gromadzenia danych analitycznych.
15:45

Google Optimize

Naszym celem jest omówienie aplikacji do prowadzenia testów marketingowych (testy A/B) poprawiających efektywność wybranych elementów serwisu firmowego, czy też elementów kampanii reklamowej, np. strony głównej czy landing page'y.

  • Wskazanie przykładu zastosowania w kampanii reklamowej.
  • Demonstracja krok po kroku wdrożenia testu A/B.
  • Analiza wyników testu na realnym przykładzie. 

 

16:15

Google URL builder

Blok ten przygotuje Cię do wykorzystania aplikacji służącej do śledzenia i prawidłowego monitorowania własnej aktywności marketingowej w intrenecie (nie tylko reklamowej).

  • Warsztat tagowania/kodowania kampanii reklamowych lub treści promocyjnych.
  • Obserwacja wyników tagowania w systemie analitycznym.
16:40

Podsumowanie & Inspiracje

  • Google Marketing PRO w praktyce - synergia omówionych narzędzi. Omówienie praktycznych przykładów.
  • Sesja pytań i odpowiedzi
17:00

Zakończenie szkolenia

indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

Dla kogo jest to szkolenie?

Specjalistów ds. reklamy/marketingu

 Chcących poznać najlepsze praktyki i sposoby wykorzystania kluczowych narzędzi online w zakresie przygotowywania i realizacji kampanii reklamowych (wyszukiwarka - sieć  reklamowa: m.in. kluczowe portale, YouTube, Gmaila i in.) oraz mierzenia efektywności prowadzonych aktywności marketingowych/sprzedażowych.

Pracowników i właścicieli MŚP/ecommerce

Chcących zbudować profesjonalny ekosystem digitalowy w oparciu o dedykowane przez Google narzędzia, które pozwalają realizować wielokanałowy, zaawansowany i efektywny marketing online.

Digital Managerów

Chcących pogłębić i zaktualizować swoją wiedzę w zakresie możliwości reklamowych online oraz analizy zachowania użytkownika na stronie www i prowadzonych działań marketingowych.

 

Opinie naszych uczestników

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?