0
EN
szkolenia otwarte

Planowanie kampanii digital

Ocena szkolenia (10)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Planowanie kampanii digital
20 - 22.10 9 wolnych miejsc 07 - 09.12 10 wolnych miejsc

Nowa oferta szkoleniowa Socjomanii

Obecny kryzys skłonił nas do zmiany naszej oferty szkoleniowej. Pracując z naszymi klientami - często w wieloletnich projektach - na nowo zdefiniowaliśmy potrzeby i wyzwania, pojawiające się na drodze liderów organizacji i ich zespołów. W oparciu o tę wiedzę, stworzyliśmy unikatowe programy szkoleniowe, zawierające przekrojową wiedzę, której nie znajdziecie nigdzie indziej.

Zyskały one miano masterclass - ze względu na prowadzących, poziom materiału oraz kompleksowe podejście. 

Tematy które oferujemy to: 

Programy angażowania pracowników w komunikację digital

Planowanie kampanii digital

Planowanie i optymalizacja lejków sprzedażowych

Tworzenie usług digital

Nie zrezygnowaliśmy jednak z kształcenia od podstaw. Nasze dotychczasowe szkolenia narzędziowe odnajdziesz w formie kursów online. 

Informacje o szkoleniu
Tworzenie usług digital

 

Certyfikacja / egzamin

Po szkoleniu możesz przystąpić do testu zakończonego Certyfikatem ukończenia Masterclass Socjomanii.

Program szkolenia

Moduł 1

Wprowadzenie 

  • Wpływ technologii na zachowania konsumenckie - trendy 
  • Digital Customer Journey - punkty styku i różne sposoby wykorzystania kanałów digital na przykładach B2C, B2B, B2B2C 
  • Cele strategiczne możliwe do realizacji w kanałach digital 
  • Kanały digital a komunikacja masowa - zmiany budżetowe w czasie COVID-19
Moduł 2

Strategie planowania i typy kampanii digital 

Modele zakupu reklamy na rynku internetowym

  • Systemy aukcyjne, machine learning i wpływ na koszty kampanii 
  • Pojęcia dot. kampanii digital - capping, CPC, CPM, CPV, CTR itp. 
  • Przykładowe cenniki (programmatic, flat fee, systemy self-ads)

Hierarchia planowania - roczne cele i plany biznesowe, marketingowe, komunikacyjne a planowanie kampanii 

  • Cele i rodzaje kampanii na różnych etapach lejka sprzedażowego - kampanie i działania typu „always on”, aktywacje, kampanie launchingowe, brandowe, świadomościowe, kampanie sezonowe, kampanie performance’owe, lead generation itp. 
  • Dopasowanie KPI do celów i etapów lejka sprzedażowego 

Modele planowania kampanii i modele strategiczne 

  • Co powinien zawierać plan kampanii
Moduł 3

Definiowanie sytuacji wyjściowej 

  • Mapowanie dostępnych zasobów i zależności 
  • Zbieranie i analiza danych historycznych kampanii 
  • Dostępy do systemów reklamowych, narzędzi i paneli analitycznych 
  • Analiza i screening działań konkurencji - benchmarkowanie
Moduł 4

Formułowanie celów 

  • Zdefiniowanie celu lub celów kampanii 
  • Zdefiniowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI)
Moduł 5

Definiowanie grup docelowych i wybór kanałów 

  • Zdefiniowanie grup docelowych 
  • Przygotowanie person 
  • Badanie obecności grup docelowych w wybranych kanałach digital 
  • Przegląd najważniejszych cech, funkcji, możliwości targetowania i ról najważniejszych kanałów digital: 
  • Social Media, Display, Google Ads, panele self-ads, e-mail, programmatic, systemy partnerskie, sieci reklamowe, video, SEO, marketing automation, Landing Pages, afiliacja, marketplace’y  
  • Przygotowanie matrycy kanałów dla kampanii 
  • Zdefiniowanie kluczowych komunikatów i stylu komunikacji 
  • Zasady integracji mediów
Moduł 6

Planowanie mediów i budżetu 

  • Estymacja wyników
  • Podział budżetu
  • Tworzenie media planu
  • Tworzenie planu optymalizacji i zarządzania budżetem w czasie
Moduł 1

Przygotowanie materiałów i zasobów  

  • Specyfikacja techniczna i wytyczne projektowe najpopularniejszych narzędzi 
  • Najlepsze praktyki projektowe dla kampanii 
  • Przegląd formatów i sposobów wykorzystania
Moduł 2

Egzekucja kampanii 

  • Możliwe testy i double-check przed startem kampanii - checklista 
  • Testy i plany optymalizacyjne po starcie 
  • Przypisanie ról, zadań i obowiązków w zespole / zasad współpracy z partnerem
Moduł 3

Analiza i raportowanie 

  • Wyznaczenie sposobów raportowania względem celów, kanałów i KPIs 
  • Narzędzia analityczne, ich możliwości i praktyczne zastosowanie 
  • Wnioskowanie na podstawie danych i optymalizacja
Moduł 4

Zarządzanie kampaniami digital 

  • Kiedy warto współpracować z agencją, a kiedy działania realizować in-house’owo - wady i zalety 
  • Modele hybrydowe 
  • Czym się kierować przy wyborze partnera 
  • Mapowanie kompetencji i luk wewnątrz zespołu 
  • Narzędzia do planowania i monitorowanie efektywności kampanii 
  • Briefy kampanijne
Moduł 5

Case studies

  • Case studies i przykłady przedstawiające poszczególne kroki planowania kampanii oraz efekty
Moduł 6

Przykładowe ćwiczenia 

  • Zmapowanie aktywności, które już są podejmowane w organizacji uczestnika 
  • Samodzielna estymacja efektów na podstawie danych historycznych z kampanii - wykorzystanie kalkulatora 
  • Matryca Bullseye Framework
  • Analiza grupy docelowej za pomocą Audience Insights / Sentione 
  • Wyciągnięcie kluczowych danych z konta demo Google Analytics 
  • Zaplanowanie kampanii reklamowych o niewielkim budżecie miesięcznym (do 1 tys. zł), średnim (do 10 tyś. zł), wysokim (powyżej 10k zł m-c) 
  • Samodzielne zaplanowanie 2 kampanii reklamowych, gdzie cel wybrany zostanie przez uczestnika

Dla kogo jest to szkolenie?

Menedżerów wyższego szczebla

Osób zlecających pracę agencjom reklamowym / zatrudniających podwykonawców

Kierowników / dyrektorów marketingu o „tradycyjnym” backgroundzie

Osób chcących posiąść wiedzę na poziomie strategicznym dot. planowania i egzekucji kampanii digitalowych

 

Najczęściej zadawane pytania

Przejdź do FAQ

Co potrzebuję mieć ze sobą na szkoleniu otwartym?
Nie zapomnij komputera, ponieważ szkolenia prowadzimy w formie warsztatowej wykorzystując często narzędzia internetowe.
Kiedy najpóźniej mogę zapisać się na szkolenie?
Rezerwacja miejsca na szkoleniu odbywa się na podstawie opłaconej faktury proforma, a w szkoleniu może wziąć udział maksymalnie 7 uczestników. W związku z tym o zapisie na zajęcia decyduje kolejność zgłoszeń.
Czy po szkoleniu otrzymujemy certyfikat?
Po szkoleniu każdy z uczestników otrzymuje imienny certyfikat w formie papierowej opatrzony logo Socjomanii oraz certyfikat elektroniczny, który można dodać do swojego profilu na LinkedIn.
Czy to szkolenie jest dla mnie?
Na to pytanie chętnie odpowiedzą nasi Concierge, do których numer telefonu i adres mailowy znajdziesz w zakładce kontakt.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?