0
EN
szkolenia otwarte

Messenger Marketing

Ocena szkolenia (1)

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Messenger Marketing
21.08 6 wolnych miejsc 24.09 7 wolnych miejsc

Informacje o szkoleniu Messenger Marketing

Messenger to już nie tyle komunikator, co niezależna platforma społecznościowa. Na całym świecie korzysta z niego 1,3 miliarda osób. O popularności aplikacji niech świadczy fakt, że
w Polsce korzysta z niej 33%naszej populacji. Każdego miesiąca użytkownicy wysyłają do firm ponad 2 miliardy wiadomości. Średni Open Rate potrafi wynieść nawet 90%. Nie budzi zaskoczenia zatem, że Messenger to jeden z kluczowych produktów niebieskiego giganta, który wyposażył go w szereg rozwiązań reklamowych przygotowanych specjalnie dla firm. Marketingowcy jeszcze nie zdają sobie w pełni sprawy z tego, jak wiele jakościowych danych są w stanie zgromadzić dzięki prostej rozmowie w ulubionym komunikatorze ich klientów.

Dzięki naszemu szkoleniu dowiesz się jak w praktyce wykorzystać potencjał Messenger Platform oraz zrozumiesz, dlaczego jest to kluczowe narzędzie dla digital marketingu
w najbliższych latach. Skupimy się na botach, czyli aplikacjach automatyzujących rozmowę. Dowiesz się czym są i jak działają, a także jakie dane o klientach możesz gromadzić dzięki temu rozwiązaniu i jak się ma do tego prawo, np. RODO. Pokażemy Ci jak te dane wykorzystać w profilowanych kampaniach push prowadzonych za pomocą Messengera.

Zaprezentowane zostaną dobre praktyki, które pokażą, jak stworzyć angażującą rozmowę między użytkownikiem a firmowym botem. Poznasz organiczne i płatne metody promocji bota oraz zrozumiesz, jak działa reklama na Messengerze. Będziesz w stanie dobrze zaplanować jej budżet i ocenić efektywność uzyskanych wyników. Najważniejsze jednak jest to, że zdobędziesz rzadką jeszcze świadomość tego, że wirtualni asystenci to nie modne gadżety, ale narzędzia biznesowe wymagają rozsądnej i długoterminowej strategii.

Wszystko oparte o sprawdzoną, praktyczną wiedzę, która podana będzie w sposób zrozumiały i która z pewnością zainspiruje Cię do dalszego działania i rozwoju.

Program szkolenia

10:00

Powitanie i wprowadzenie do tematyki

  • Przedstawienie prowadzącego oraz agendy szkolenia.
  • Statystyki komunikatorów w Polsce i na świecie.
  • Określenie celu szkolenia.
  • Nakreślenie krajobrazu komunikatorów i istotnych danych: WeChat, WhatsApp, Messenger, Direct, Telegram (TOP 5).
10:20

Messenger jako produkt oraz jego rola w ekosystemie FB.

  • Obecna sytuacja serwisu (dane, statystyki, grupa docelowa).
  • Prognozy dotyczące rozwoju serwisu, najważniejsze trendy
10:50

Anatomia bota. Jak działają aplikacje na Messengerze?

  • Czym są boty i jak działają.
  • Rozbicie programu na „części pierwsze” interfejsu bota oraz wyjaśnienie do czego służą jego poszczególne elementy.
11:30

Przerwa na kawę

Krótka przerwa, w czasie której serwujemy smaczną kawę lub herbatę oraz przekąski.

11:45

Profilowanie użytkownika. Jakie dane zbierają boty?

  • Rodzaje danych jakie można gromadzić przy użyciu Messengera.
  • Czym różnią się dane systemowe od danych deklaratywnych. Jak się ma do tego prawo, w szczególności RODO.
12:30

Kampanie push. Jak działają powiadomienia?

  • Koncepcja Messengera jako newslettera.
  • Czy boty mogą pisać do użytkowników o każdej porze.
  • Zasada „24+1”.
  • Jak używać tagów Messengera.
13:15

Przerwa obiadowa

Wspólnie odwiedzamy jedną z pobliskich restauracji, gdzie czeka na nas zamówiony podczas szkolenia lunch.

14:15

Publikacja bota. Jak użytkownicy znajdują bota? Promocja organiczna i płatna.

  • Przedstawienie punktów wejścia, przez które użytkownicy trafiają do firmowego Messengera oraz organicznych i płatnych metod promocji. Omówienie zalet i wad każdego z nich.
15:00

Reklamy na Messengerze

  • Dostępne formaty reklam oraz wyjaśnienie mechaniki ich działania.
  • Jak planować budżet i ocenić efektywność wyników.
15:45

Dobre praktyki w botach. Jak odróżnić złego do dobrego?

  • Prezentacja dobrych praktyk, które pokazują jak stworzyć ciekawego bota dla użytkowników. Wskazanie błędów jakie najczęściej popełniają twórcy.
17:00

Podsumowanie szkolenia

  • Podsumowanie wiedzy zdobytej w ciągu szkolenia .
  • Sesja pytań i odpowiedzi.
  • Rozdanie certyfikatów.
indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

Dla kogo jest to szkolenie?

Managerów ds. komunikacji

Chcących uzupełnić swoją wiedzę o mediach społecznościowych,
poznać najnowsze trendy 
oraz narzędzia z nimi związane.

Managerów działu marketingu

Dla których charakterystycznym problemem jest brak czasu oraz powtarzające się pytania - czy to można jakoś zautomatyzować?

Specjalistów ds. PPC

Realizujących kampanie w Facebook Ads, które szukaja nowych rozwiazań zwiększajacych efektywność działań. 

 

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?