0
EN
szkolenia otwarte
29 - 30.01

Social listening

Ocena szkolenia ()

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Social listening

Informacje o szkoleniu

Social listening, czyli „podsłuchiwanie” użytkowników Internetu może być wykorzystane m.in. w celu zgromadzenia nowych informacji na temat naszej marki czy konkurencji, zebrania opinii, które pomogą nam udoskonalić usługi czy wykrycia nowych punktów styku z interesariuszami. Szkolenie realizowane jest w formie 2-dniowych warsztatów zawierających zestaw autorskich, praktycznych ćwiczeń, których celem jest stworzenie taktyki monitoringu i analizy danych pozyskanych z uczestnikami szkolenia.

Zespół Socjomanii coraz częściej podejmuje się wyzwań tworzenia strategii digital, w której wyjściowym etapem jest pozyskanie i interpretowanie danych pozyskanych z kanałów digitalowych, uzyskanych przy pomocy narzędzi do social monitoringu. Po wielu zrealizowanych projektach, charakteryzujących się różnymi nie tylko celami, motywacjami, ale i również branżami, postanowiliśmy stworzyć kompleksowe szkolenie dla naszych klientów.

Na tego typu warsztatach przekazujemy wiedzę, jak pozyskiwać takie dane, analizować je, mierzyć ich skuteczność, a w końcowej fazie - wybrać zestaw technik i narzędzi, które posłużą w przyszłości do zadań związanych z social listeningiem.

Program szkolenia

9:00

Powitanie

  • Przedstawienie formuły szkolenia – dwudniowego warsztatu nad stworzeniem taktyki monitoringu i analizy danych pozyskanych przez uczestników,
  • Rekonesans wiedzy uczestników oraz zdefiniowanie celów szkolenia
  • Czas na warm up!
9:35

Social listening&monitoring- wprowadzenie strategiczne

  • Humanistyczne podejście do social listeningu i monitoringu
  • Jak social listetning może odpowiedzieć na strategiczne pytania biznesu? Przykłady wykorzystania danych i wyciągania odpowiednich wniosków.
  • Jakie cele może spełniać social listening dla naszej marki? (przykłady dla firm B2C i B2B)
  • Przegląd narzędzi do social monitoringu i listeningu (ich porównanie i wyróżnienie funkcjonalności)
10:45

Faza I: Przygotowanie projektu

  • Czym jest fraza? Podstawowe koncepcje w social listeningu
  • Taktyki i scenariusze, jak przygotować się do strategicznego procesu social listeningu
  • Przegląd narzędzi pomocniczych, dzięki którym wyszukasz słowa kluczowe, pokrewne tematy i trendy
  • Część praktyczna - warsztaty
11:30

Faza II: Przygotowanie tematu

  • Słowa kluczowe, temat, dashboard – jak zbudowane są narzędzia do social monitoringu i listeningu?
  • Jak tworzyć kwerendy? Taktyki i wskazówki
  • Część praktyczna – ćwiczenie indywidualne
12:15

Jakie dane możemy pozyskać dzięki social listeningowi?

  • Analiza jakościowa i ilościowa – podstawowe rozróżnienie i strategie procesu badawczego
  • Kategorie danych, które możemy pozyskać w procesie social listeningu ze wskazaniem ku temu narzędzi
  • Część praktyczna – ćwiczenie indywidualne
13:00

Przerwa obiadowa

Wspólnie odwiedzamy jedną z pobliskich restauracji, gdzie czeka na nas zamówiony podczas szkolenia lunch

14:00

Faza III: Przygotowanie narzędzia

  • Jak spersonalizować dashboard i pozyskiwać dane – spersonalizowanie narzędzia pod strategiczne cele naszego biznesu
  • Przegląd dodatkowych funkcji i zaawansowanych ustawień poszczególnych narzędzi – raporty, podsumowania
  • Przegląd dodatkowych narzędzi i taktyk, które pomogą w monitoringu i listeningu na kanałach takich jak Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin
15:00

Podsumowanie

  • Podsumowanie zebranych informacji podczas części warsztatowych
  • Sesja pytań i odpowiedzi
9:00

Powitanie

  • Powitanie, powtórzenie celów szkolenia i mała rozgrzewka
9:30

Faza IV: Analiza ilościowa

  • Cele i przykładowe wykorzystanie analizy ilościowej w procesie social listeningu
  • Wskazówki i dobre praktyki, jak przygotować analizę ilościową
  • Warsztat: analiza ilościowa na przykładzie swojej marki według wzoru przygotowanego przez trenerów
11:00

Faza V: Wyciąganie wniosków

  • Czym jest insight? Rodzaje i wykorzystanie – jak insighty mogą zoptymalizować komunikację naszej marki, a nawet wpłynąć na rozwój usług / produktów
  • Część praktyczna – ćwiczenie indywidualne
11:45

Faza VI: Analiza jakościowa

  • Rola pytań badawczych w procesie – jak je tworzyć?
  • Dobre praktyki w zakresie analizy jakościowej
  • Część praktyczna – ćwiczenie indywidualne z pomocą trenerów
13:00

Przerwa obiadowa

Wspólnie odwiedzamy jedną z pobliskich restauracji, gdzie czeka na nas zamówiony podczas szkolenia lunch

14:00

Faza VII: Podsumowanie zebranych danych

  • Przykłady, jak wykorzystać zebrane dane z social monitoringu i listeningu – praktyczne case studies z różnorodnych branż
  • Ograniczenia monitoringu jako metody pozyskiwania danych
  • Podsumowanie części warsztatowych i zaprezentowanie wyników analiz przez uczestników szkolenia
15:00

Podsumowanie

  • Sesja pytań i odpowiedzi
  • Rozdanie certyfikatów
indywidualne konsultacje

1 godzina indywidualnych konsultacji po szkoleniu

Po szkoleniu masz 1 godzinę indywidualnych konsultacji online z trenerem, do wykorzystania przez rok od zakończenia szkolenia.

Zobacz jak wyglądają konsultacje online

Dla kogo jest to szkolenie?

Strategów

 Odpowiedzialnych za przygotowywanie audytów i optymalizację komunikacji.

Obsługi klienta i sprzedaży

Osób, które muszą być na bieżąco z potrzebami i problemami ich klientów.

Osób nadzorujących działania komunikacyjne

Chcących wykorzystywać narzędzia do monitoringu w swojej pracy.

Badaczy

Odpowiedzialnych za innowacje oraz udoskonalanie produktów i usług.

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?