Rozwiązanie?
Etap 1: Warsztat wprowadzający
Warsztat wprowadzający miał na celu osadzenie nas w bieżącej sytuacji, ale również poznanie doświadczeń płynących z tych kilku lat: co się sprawdziło, co wymaga zmian, co wymusza rynek, jakie są różnice pomiędzy lokalizacjami.
Etap 2: Blok poświęcony reklamie
Kolejnym etapem na ścieżce był blok poświęcony reklamie w ekosystemie Meta i Google Ads, w skład którego wchodził:
- Analiza kampanii w ekosystemie Meta i Google Ads, wybór celów, rodzajów, słów kluczowych, dopasowań, grup docelowych, kreacji oraz ocena skuteczności, przygotowująca konsultanta do dalszej ścieżki reklamowej.
- Test praktycznych i teoretycznych umiejętności (korelacja ze stanowiskiem). Celem była ocena poziomu zaawansowania zespołu i wiedzy na temat kampanii reklamowych w digitalu (ekosystem Meta i Google Ads).
- Po teście wiedzy, osoby potrzebujące uporządkowania podstawowej wiedzy lub posiadające tylko podstawowy poziom umiejętności zostały skierowane do kolejnego etapu, którym był dostęp do kursu online z zakresu reklamy na Facebooku. Dla uczestników na poziomie średnio zaawansowanym
- i zaawansowanym przeprowadzono warsztat.
- Ostatnim etapem był warsztat z Google Ads dla całego zespołu, dla wyrównania wiedzy w zakresie korzystania z tej platformy.
Zakończeniem tego etapu było opracowanie dokumentu standaryzującego działania reklamowe Hard Rock Cafe.
Etap 3: Blok poświęcony strategii i działaniom organicznym
-
Ten etap rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych, których celem było wyrównanie poziomu wiedzy w zespole. Podczas warsztatu omówiliśmy znaczenie mediów społecznościowych w strategii biznesowej oraz ich roli
w realizacji celów. Przedstawiliśmy przykłady ekosystemów, związki między różnymi kanałami i ich potencjalną funkcję. Ostatecznie wypracowaliśmy ekosystem dla HRC oraz określiliśmy cele zarówno ogólne, jak i dla poszczególnych kanałów.
Po warsztacie grupa otrzymała zadanie domowe. Każdy według swojej wiedzy miał podać pomysły na realizację wskazanych na warsztacie celów (z podziałem na kanały). Wyniki stały się materiałem przygotowawczym do kolejnego warsztatu.
-
Drugim etapem było przeprowadzenie warsztatu taktycznego, podczas którego omówiliśmy konkretne taktyki działania dla ustalonych celów. Przykładowo, rozważaliśmy strategie budowania zaangażowania
w poszczególnych kanałach, jednocześnie definiując, jak to zaangażowanie przekłada się na cele biznesowe marki, tak, aby uniknąć ogólnych stwierdzeń, które mogą być zrozumiane w różny sposób. Ponadto, przypomnieliśmy sobie grupy docelowe marki oraz powiązaliśmy je z ustalonymi celami i taktykami
Na zakończenie tego etapu został opracowany dokument zawierający taktyki działań w digitalu (i poza nim), które zespół HRC może wykorzystać w realizacji swoich celów.
Cały proces został podsumowany w dokumencie strategicznym, zawierającym najważniejsze wnioski z warsztatów strategicznych oraz taktycznych.
Co wyróżniło nasze podejście?
→ Poprzedzenie pracy projektowej warsztatem wprowadzającym
W Socjomanii rekomendujemy ten etap ze względu na bardziej efektywne przygotowanie konsultantów do pracy w procesie. Włączenie tego etapu do ścieżki, pozwoliło nam jeszcze lepiej zmapować potrzeby czy bolączki klienta, i na tej podstawie przygotować dalsze etapy (screening, test wiedzy, warsztaty czy zadania domowe).
→ Warsztatowe podejście
Dzięki swoim umiejętnościom moderowania oraz biegłej znajomości interaktywnych narzędzi wsparcia, skutecznie prowadziliśmy zespół klienta ku celowi, osiągając znaczący postęp w stosunkowo krótkim czasie. Podczas warsztatu wykorzystywano różnorodne narzędzia, zarówno analogowe, jak i cyfrowe, w tym MURAL.