0
EN

Blog o marketingu internetowym

24 października 2023 | Anna Żesławska-Olejnik

Wybrane realizacje Socjomanii w ostatnim kwartale

Sprawdź, jakie nowe projekty i szkolenia zrealizowaliśmy w ostatnim kwartale, i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu poza tradycyjnymi ramami digital marketingu.

Digital marketing, czyli komunikacja i sprzedaż w kanałach internetowych, to nasza pasja, nasza przestrzeń do kreowania innowacyjnych strategii i osiągania sukcesu w kanałach online dla naszych klientów. 

Wiemy, że Socjomania znana jest ze szkoleń i warsztatów w tym zakresie, ale robimy znacznie więcej!

Sprawdź, jakie nowe projekty i szkolenia zrealizowaliśmy w ostatnim kwartale, i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu poza tradycyjnymi ramami digital marketingu.

AI dla branży farmaceutycznej

W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie technologii, jednym z obiecujących obszarów, w których sztuczna inteligencja (AI) odgrywa kluczową rolę, jest branża farmaceutyczna.

AI przynosi ze sobą potencjał do rewolucji w procesach badawczych, rozwoju leków, diagnostyce medycznej i wielu innych aspektach tego sektora.

Jaka była nasza rola? Zadbaliśmy o cały proces, zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatów:

  • Zaprojektowaliśmy warsztat, gdzie uczestnicy, na swoim case’ie pracowali w grupach, używając różnych narzędzi - m.in. ChatGPT, Midjourney, Scite.ai, programów graficznych itp. 

  • Wskazaliśmy profity z wykorzystania AI w bieżącej pracy marketera, ale też zagrożenia jakie z tego płyną. 

  • Celem było przedstawienie możliwości obecnych narzędzi i praktyczna nauka narzędzi, co może usprawnić wiele obszarów codziennej pracy. AI to już nie Science fiction, tylko rzeczywistość, w której musimy się odnaleźć. Nie trzeba się jej bać, tylko trzeba wiedzieć, jak ją w praktyce wykorzystać.

Na sam koniec, wspólne z klientem stworzyliśmy kodeks korzystania z AI w organizacji, który jest podstawą, czymś, do czego się odnoszą i wiedza jak z tej wiedzy korzystać.


Cykl rozwojowy z Customer Journey dla bankowości

W obecnie konkurencyjnym środowisku bankowym, kluczowe jest zrozumienie i skuteczne zarządzanie etapami rozwoju ścieżki klienta (Customer Journey). 

Zrozumienie potrzeb, motywacji, problemów i wątpliwości klientów na różnych etapach kontaktu z bankiem, bez względu na to, czy są to nowi czy stali klienci, jest kluczowe. Instytucje finansowe, które potrafią reagować na te wymagania, osiągają przewagę konkurencyjną, co prowadzi do wzrostu zarówno w liczbie nowych klientów, jak i w retencji obecnych.

Jaka była nasza rola? Przeprowadziliśmy dwudniowy warsztat z Customer Journey, mapowania doświadczeń klienta w teorii i praktyce.

Uczestnikami warsztatów byli różnorodni przedstawiciele działów sprzedaży, marketingu, promocji, komunikacji, procesów wewnętrznych i innych; cała reprezentacja różnych organizacji w firmie. 

Jak wyglądała nasza ścieżka:

  • Warsztaty zaczynały się od części merytorycznej, gdzie uczestnicy zostali zapoznani z najważniejszymi pojęciami i koncepcjami związanymi z Customer Journey,

  • Następnie przeszliśmy do części praktycznej, czyli mapowania realnego wyzwania biznesowego klienta bankowego. Pomogło nam to w praktyce zmapować doświadczenia klienta na różnych punktach styku / etapach ścieżki zakupowej, a na koniec - wyciągnąć wnioski i plany na następne działania. 

Nasz wspólny wniosek z klientem to myśl, że wszyscy pracownicy banku, niezależnie od swojego stanowiska, od dyrektora lokalnego oddziału, po SCRUM Mastera czy specjalistę do spraw procesów wewnętrznych, potrzebują poczucia sprawczości, a praca nad Customer Journey im ją zapewnia. 

Kiedy pracownicy wiedzą (i widzą), jak wygląda ścieżka klienta i jak analizować dane klientów banku, łatwiej jest im wpływać na doświadczenie klientów i udoskonalać swoją pracę. Dzięki temu chętniej działają i angażują się w działania Customer Journey. 

Rozwój klientocentrycznej kultury organizacyjnej wymaga regularnego transferu wiedzy i inspiracji - także „z zewnątrz", a nawet z innych branż. Nasze warsztaty odpowiadają również na tę potrzebę.
 

 

 

Ścieżka szkoleniowa dla ambasadorów marki - ajentów firm franczyzowych z branży retail i food service

W branży retail i food service, (ale oczywiście nie tylko), ambasadorowie marki stanowią ważny element zarówno w strategiach marketingowych, jak i w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. 

Planując ścieżki szkoleniowe, zawsze wychodzimy od celu i potrzeb naszych klientów i to pod nich dopasowujemy program, cykl, działania. 

Jaka była nasza rola? W tym konkretnym przykładzie, naszym celem było: 

  • Przeszkolenie od zera ambasadorów marki, utrzymywanie ich motywacji i zaprojektowanie takiego cyklu szkoleniowego, który zachęci ich do aktywności oraz umożliwi samodzielne działania w social mediach oraz tworzenie materiałów na potrzeby mediów społecznościowych marki.

  • Celem była również  integracja ambasadorów, co zrobiliśmy poprzez stacjonarne spotkania warsztatowe.

  •  Ciągłość programu - przeprowadzenie cyklu szkoleń i warsztatów, dostosowanych do trybu pracy ambasadorów, regularne spotkania, śledzenie postępów. 

Personal branding w organizacji to proces świadomego budowania i zarządzania swoją własną marką osobistą w kontekście swojej pracy i roli w firmie. Dlaczego jest tak istotny w organizacji i jakie korzyści płyną z jego wprowadzenia?

  • Wiarygodność marki: Pracownicy są dużo bardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie, co zwiększa autentyczność opinii.

  • Zwiększenie zasięgu: Zaangażowanie pracowników rozszerza zasięg komunikatów firmy, docierając do nowych grup odbiorców.

  • Większe zaangażowanie: Posty udostępniane przez pracowników generują większe zaangażowanie w mediach społecznościowych.

  • Poprawa wyników rekrutacji: Ambasadorzy marki przyciągają bardziej kwalifikowanych kandydatów.

  • Wzmocnienie kultury firmowej: Programy ambasadorskie budują ducha współpracy i przynależności wśród pracowników.

  • Wsparcie dla sprzedaży: Rekomendacje od pracowników wpływają pozytywnie na sprzedaż, uważane są za bardziej wiarygodne.

Programy ambasadorskie są coraz bardziej popularne w wielu branżach ze względu na ich liczne korzyści. Jednak ich skuteczność zależy od właściwej implementacji oraz zaangażowania i szkolenia pracowników


Jeżeli jesteś ciekawy/ciekawa innych naszych projektów, to zapraszam Cię do naszych Case Studies, a jeżeli masz ciekawe wyzwanie - skontaktuj się z nami - wspólnie znajdziemy efektywne i efektowne rozwiązanie. :)

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?