Jaki był problem?
Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.
Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.
Wdrożenie programu z zakresu Employee Advocacy - ułożenie procesu, zaangażowanie i przeszkolenie liderów zmiany, promocję wewnątrz organizacji, przygotowanie taktyk i niezbędnych dokumentów wsparcia, a skończywszy na skalowaniu działań wewnątrz organizacji. Całość procesu wsparta bieżącym doradztwem i i wsparciem lidera projektu EA w organizacji. Ważne aspekty: synergia między marką produktu, a marką pracodawcy oraz rozwój ambasadorów Biedronka.
Zaplanowane aktywności podzieliliśmy na wybrane bloki:
1. Inspiracyjny: wykład inspiracyjny z zakresu social media i angażowania pracowników w komunikację dla grupy wyselekcjonowanych managerów i specjalistów.
2. Kokreacji: warsztat strategiczny z grupą liderów zmian - ambasadorów w podejściu design thinking.
3. Operacyjny: przygotowanie zaplecza - repozytorium contentowe (tutorial i wytyczne działania, baza materiałów, baza treści).
4. Marketingowo-wizerunkowy: promocja wewnątrz organizacji.
5. Budowanie zespołu - szkolenie online dla kolejnych osób wchodzących w proces; rozwój społeczności pracowników, która przejmie realizację projektu; cykliczne monitorowanie działań.
Efekty: (pierwsze badania start projektu vs.12.2020 - 4 miesiące),
projekt jest w trakcie kontynuacji.
Mierniki - kultura/działanie organizacji:
Każdą markę tworzą ludzie i to oni są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie jako pracodawcy. Bez zadowolonych ze swojej pracy, z pełnionych obowiązków oraz warunków zatrudnienia pracowników żadne działania marketingu rekrutacyjnego nie przyniosą takiego efektu jak autentyczna opinia pracownika. Dzięki programowi employee advocacy w naszej firmie, który nosi nazwę WeBiedronka, widzimy, jak wielu mamy zaangażowanych pracowników, profesjonalistów i pasjonatów, którzy identyfikują się z marką.
WeBiedronka to społeczność osób, które chcą się rozwijać, poznawać tajniki Social Mediów, być aktywnymi użytkownikami LindkedIn, ale też chcą spędzać ze sobą czas i się poznawać, jako ludzie, nie tylko pracownicy danej organizacji. To dla mnie, jako lidera projektu, jest bardzo duże osiągnięcie, bo łatwo pokazać cel biznesowy danego projektu, dążyć do niego, ale trudniej zbudować wokół tego projektu prawdziwą społeczność. I to ta społeczność jest potwierdzeniem wiarygodności naszej marki, gdzie autentycznie - chce się pracować Codziennie.
Julia Bondaruk | Biedronka
Junior Employer Branding Manager
Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu Employee Advocacy w Biedronce? Bo wiemy, że to nasi pracownicy są najlepszymi influencerami marki pracodawcy, którzy poprzez swoje zaangażowanie tworzą autentyczny i wiarygodny wizerunek Biedronki w mediach społecznościowych.
Po pół roku trwania programu widzimy widoczne efekty naszej pracy, ale już dziś mogę śmiało powiedzieć o jego sukcesie. Dzięki świetnej współpracy z Socjomanią mam pewność, że nasz program budowany jest w sposób profesjonalny, ciekawy, angażujący, a przede wszystkim mierzalny jakościowo i ilościowo. A relacja z naszymi ambasadorami, oparta na wzajemnym zaufaniu i wsparciu dodatkowo potwierdza, jak wielka jest moc i siła zespołu Biedronki.
Marta Śliwińska | Biedronka
Senior Employer Branding Manager
Jestem dumna że stałam się częścią tak wartościowego projektu jakim
jest WeBiedronka. Dzięki wspaniałym ludziom i pełnemu zaangażowaniu osiągamy super wyniki na LinkedIn, gdzie dzielimy się swoją wiedzą i promujemy naszego pracodawcę. Potrafimy się wzajemnie uzupełniać i tworzyć wspaniały team. Dzięki udziałowi w programie mam bieżącą wiedzę na temat mojej firmy z każdego działu (nie tylko operacyjnego).Agnieszka Korczyńska,
Kierownik Sklepu Biedronka, Tarnów
Uczestnictwo w programie WeBiedronka to dla mnie przede wszystkim duża dawka wiedzy do praktycznego zastosowania. Dzięki szeregowi warsztatów stworzyliśmy fajną społeczność Ambasadorów, która wzajemnie się inspiruje i motywuje. Każdy z nas patrzy na firmę i jej działania z własnej perspektywy, którą możemy się dzielić w swoim gronie oraz z innymi użytkownikami mediów społecznościowych.
Żaneta Żak,
Kierownik ds. Szkoleń i Wdrożeń, region Kraków