Jaki był problem?
Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.
Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.
Wdrożenie programu z zakresu Employee Advocacy - ułożenie procesu, zaangażowanie i przeszkolenie liderów zmiany, promocję wewnątrz organizacji, przygotowanie taktyk i niezbędnych dokumentów wsparcia, a skończywszy na skalowaniu działań wewnątrz organizacji. Całość procesu wsparta bieżącym doradztwem i i wsparciem lidera projektu EA w organizacji. Ważne aspekty: synergia między marką produktu, a marką pracodawcy oraz rozwój ambasadorów Biedronka.
Zaplanowane aktywności podzieliliśmy na wybrane bloki:
1. Inspiracyjny: wykład inspiracyjny z zakresu social media i angażowania pracowników w komunikację dla grupy wyselekcjonowanych managerów i specjalistów.
2. Kokreacji: warsztat strategiczny z grupą liderów zmian - ambasadorów w podejściu design thinking.
3. Operacyjny: przygotowanie zaplecza - repozytorium contentowe (tutorial i wytyczne działania, baza materiałów, baza treści).
4. Marketingowo-wizerunkowy: promocja wewnątrz organizacji.
5. Budowanie zespołu - szkolenie online dla kolejnych osób wchodzących w proces; rozwój społeczności pracowników, która przejmie realizację projektu; cykliczne monitorowanie działań.
Efekty: (pierwsze badania start projektu vs.12.2020 - 4 miesiące),
projekt jest w trakcie kontynuacji.
Mierniki - kultura/działanie organizacji:
Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu Employee Advocacy w Biedronce? Bo wiemy, że to nasi pracownicy są najlepszymi influencerami marki pracodawcy, którzy poprzez swoje zaangażowanie tworzą autentyczny i wiarygodny wizerunek Biedronki w mediach społecznościowych.Po pół roku trwania programu widzimy widoczne efekty naszej pracy, ale już dziś mogę śmiało powiedzieć o jego sukcesie. Dzięki świetnej współpracy z Socjomanią mam pewność, że nasz program budowany jest w sposób profesjonalny, ciekawy, angażujący, a przede wszystkim mierzalny jakościowo i ilościowo. A relacja z naszymi ambasadorami, oparta na wzajemnym zaufaniu i wsparciu dodatkowo potwierdza, jak wielka jest moc i siła zespołu Biedronki.
Marta Śliwińska
Jeronimo Martins Polska S.A.
Jestem dumna że stałam się częścią tak wartościowego projektu jakim jest WeBiedronka. Dzięki wspaniałym ludziom i pełnemu zaangażowaniu osiągamy super wyniki na LinkedIn, gdzie dzielimy się swoją wiedzą i promujemy naszego pracodawcę. Potrafimy się wzajemnie uzupełniać i tworzyć wspaniały team. Dzięki udziałowi w programie mam bieżącą wiedzę na temat mojej firmy z każdego działu (nie tylko operacyjnego).
Agnieszka Korczyńska,
Kierownik Sklepu Biedronka, Tarnów
Uczestnictwo w programie WeBiedronka to dla mnie przede wszystkim duża dawka wiedzy do praktycznego zastosowania. Dzięki szeregowi warsztatów stworzyliśmy fajną społeczność Ambasadorów, która wzajemnie się inspiruje i motywuje. Każdy z nas patrzy na firmę i jej działania z własnej perspektywy, którą możemy się dzielić w swoim gronie oraz z innymi użytkownikami mediów społecznościowych.
Żaneta Żak,
Kierownik ds. Szkoleń i Wdrożeń, region Kraków