0
EN
case study

Biedronka

Stworzenie i wdrożenie programu Employee Advocacy na Linkedin.

ikona

Jaki był problem?

Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka  było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.

ikona

Rozwiązanie?

Wdrożenie programu z zakresu Employee Advocacy - ułożenie procesu, zaangażowanie i przeszkolenie liderów zmiany, promocję wewnątrz organizacji, przygotowanie taktyk i niezbędnych dokumentów wsparcia, a skończywszy na skalowaniu działań wewnątrz organizacji. Całość procesu wsparta bieżącym doradztwem i i wsparciem lidera projektu EA w organizacji. Ważne aspekty: synergia między marką produktu, a marką pracodawcy oraz rozwój ambasadorów Biedronka.

Zaplanowane aktywności podzieliliśmy na wybrane bloki:
1. Inspiracyjny: wykład inspiracyjny z zakresu social media i angażowania pracowników w komunikację dla grupy wyselekcjonowanych managerów i specjalistów. 
2. Kokreacji: warsztat strategiczny z grupą liderów zmian - ambasadorów w podejściu design thinking.
3. Operacyjny: przygotowanie zaplecza - repozytorium contentowe (tutorial i wytyczne działania, baza materiałów, baza treści).
4. Marketingowo-wizerunkowy: promocja wewnątrz organizacji. 
5. Budowanie zespołu - szkolenie online dla kolejnych osób wchodzących w proces; rozwój społeczności pracowników, która przejmie realizację projektu; cykliczne monitorowanie działań.

ikona

Efekty?

Efekty: (pierwsze badania start projektu vs.12.2020 - 4 miesiące),
projekt jest w trakcie kontynuacji.

Mierniki - kultura/działanie organizacji:

  • opracowanie całościowo procesu EA w Biedronka wraz z regularną ewaluacją
  • zaangażowana grupa 30 ambasadorów z różnych działów i różnego szczebla wpływająca na wizerunek organizacji na Linkedin
  • Edukacja: wzrost świadomości marki i jej wartości ustalonych w EVP marki Biedronka i strategii employer brandingu wśród pracowników i potencjalnych klientów i kandydatów
  • Utrzymanie poziomu zaangażowania 67% pracowników w działanie projektu
  • Rozwój pracowników w obszarach nowych metodyk pracy i zwiększenie satysfakcji z pracy w organizacji 
  • Wypracowanie spójnego poziomu wiedzy, wytycznych i praktyk w postaci Podręcznika i wdrażanie go w codziennej komunikacji przez Ambasadorów projektu - zanotowanie wzrostu postępów na poziomie efektywności działania (dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, ilość wyświetleń treści, reakcje) u 70% zaangażowanych w projekt uczestników

 

Przykłady wykorzystanych narzędzi:

 

 

 


Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu Employee Advocacy 
 w Biedronce? Bo wiemy, że to nasi pracownicy są najlepszymi influencerami marki pracodawcy, którzy poprzez swoje zaangażowanie tworzą autentyczny 
 i wiarygodny wizerunek Biedronki w mediach społecznościowych.

Po pół roku trwania programu widzimy widoczne efekty naszej pracy, ale już dziś mogę śmiało powiedzieć o jego sukcesie. Dzięki świetnej współpracy 
z Socjomanią mam pewność, że nasz program budowany jest w sposób profesjonalny, ciekawy, angażujący, a przede wszystkim mierzalny jakościowo
 i ilościowo. A relacja z naszymi ambasadorami, oparta na wzajemnym zaufaniu 
 i wsparciu dodatkowo potwierdza, jak wielka jest moc i siła zespołu Biedronki.

Marta Śliwińska 
Jeronimo Martins Polska S.A.

 

Logo programu ambasadorskiego Biedronka wyłonione w konkursie wewnątrzfirmowym.

💬 Opinie ambasadorów:

Jestem dumna że stałam się częścią tak wartościowego projektu jakim jest WeBiedronka. Dzięki wspaniałym ludziom i pełnemu zaangażowaniu osiągamy super wyniki na LinkedIn, gdzie dzielimy się swoją wiedzą i promujemy naszego pracodawcę. Potrafimy się wzajemnie uzupełniać i tworzyć wspaniały team. Dzięki udziałowi w programie mam bieżącą wiedzę na temat mojej firmy 
z każdego działu (nie tylko operacyjnego). 
 


Agnieszka Korczyńska, 

Kierownik Sklepu Biedronka, Tarnów

 

 

Uczestnictwo w programie WeBiedronka to dla mnie przede wszystkim duża dawka wiedzy do praktycznego zastosowania. Dzięki szeregowi warsztatów stworzyliśmy fajną społeczność Ambasadorów, która wzajemnie się inspiruje
 i motywuje. Każdy z nas patrzy na firmę i jej działania z własnej perspektywy, którą możemy się dzielić w swoim gronie oraz z innymi użytkownikami mediów społecznościowych.

Żaneta Żak,
Kierownik ds. Szkoleń i Wdrożeń, region Kraków

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Młynarczyk

[email protected]

668 059 259

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?