0
EN
case study

Biedronka

Stworzenie i wdrożenie programu Employee Advocacy na Linkedin.

ikona

Jaki był problem?

Głównymi celami współpracy Socjomanii i marki Biedronka  było stworzenie dedykowanego programu Employee Advocacy na LinkedIn i jego implementacja wewnątrz organizacji.

ikona

Rozwiązanie?

Wdrożenie programu z zakresu Employee Advocacy - ułożenie procesu, zaangażowanie i przeszkolenie liderów zmiany, promocję wewnątrz organizacji, przygotowanie taktyk i niezbędnych dokumentów wsparcia, a skończywszy na skalowaniu działań wewnątrz organizacji. Całość procesu wsparta bieżącym doradztwem i i wsparciem lidera projektu EA w organizacji. Ważne aspekty: synergia między marką produktu, a marką pracodawcy oraz rozwój ambasadorów Biedronka.

Zaplanowane aktywności podzieliliśmy na wybrane bloki:
1. Inspiracyjny: wykład inspiracyjny z zakresu social media i angażowania pracowników w komunikację dla grupy wyselekcjonowanych managerów i specjalistów. 
2. Kokreacji: warsztat strategiczny z grupą liderów zmian - ambasadorów w podejściu design thinking.
3. Operacyjny: przygotowanie zaplecza - repozytorium contentowe (tutorial i wytyczne działania, baza materiałów, baza treści).
4. Marketingowo-wizerunkowy: promocja wewnątrz organizacji. 
5. Budowanie zespołu - szkolenie online dla kolejnych osób wchodzących w proces; rozwój społeczności pracowników, która przejmie realizację projektu; cykliczne monitorowanie działań.

ikona

Efekty?

Efekty: (pierwsze badania start projektu vs.12.2020 - 4 miesiące),
projekt jest w trakcie kontynuacji.

Mierniki - kultura/działanie organizacji:

  • opracowanie całościowo procesu EA w Biedronka wraz z regularną ewaluacją
  • zaangażowana grupa 30 ambasadorów z różnych działów i różnego szczebla wpływająca na wizerunek organizacji na Linkedin
  • Edukacja: wzrost świadomości marki i jej wartości ustalonych w EVP marki Biedronka i strategii employer brandingu wśród pracowników i potencjalnych klientów i kandydatów
  • Utrzymanie poziomu zaangażowania 67% pracowników w działanie projektu
  • Rozwój pracowników w obszarach nowych metodyk pracy i zwiększenie satysfakcji z pracy w organizacji 
  • Wypracowanie spójnego poziomu wiedzy, wytycznych i praktyk w postaci Podręcznika i wdrażanie go w codziennej komunikacji przez Ambasadorów projektu - zanotowanie wzrostu postępów na poziomie efektywności działania (dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej, ilość wyświetleń treści, reakcje) u 70% zaangażowanych w projekt uczestników

 

Przykłady wykorzystanych narzędzi:

 

 

Każdą markę tworzą ludzie i to oni są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie jako pracodawcy. Bez zadowolonych ze swojej pracy, z pełnionych obowiązków oraz warunków zatrudnienia pracowników żadne działania marketingu rekrutacyjnego nie przyniosą takiego efektu jak autentyczna opinia pracownika. Dzięki programowi employee advocacy w naszej firmie, który nosi nazwę WeBiedronka, widzimy, jak wielu mamy zaangażowanych pracowników, profesjonalistów i pasjonatów, którzy identyfikują się z marką.
WeBiedronka to społeczność osób, które chcą się rozwijać, poznawać tajniki Social Mediów, być aktywnymi użytkownikami LindkedIn, ale też chcą spędzać ze sobą czas i się poznawać, jako ludzie, nie tylko pracownicy danej organizacji. To dla mnie, jako lidera projektu, jest bardzo duże osiągnięcie, bo łatwo pokazać cel biznesowy danego projektu, dążyć do niego, ale trudniej zbudować wokół tego projektu prawdziwą społeczność. I to ta społeczność jest potwierdzeniem wiarygodności naszej marki, gdzie autentycznie - chce się pracować  Codziennie.

Julia Bondaruk | Biedronka
Junior Employer Branding Manager
 

Dlaczego zdecydowaliśmy się na wdrożenie programu Employee Advocacy 
 w Biedronce? Bo wiemy, że to nasi pracownicy są najlepszymi influencerami marki pracodawcy, którzy poprzez swoje zaangażowanie tworzą autentyczny 
 i wiarygodny wizerunek Biedronki w mediach społecznościowych.

Po pół roku trwania programu widzimy widoczne efekty naszej pracy, ale już dziś mogę śmiało powiedzieć o jego sukcesie. Dzięki świetnej współpracy 
z Socjomanią mam pewność, że nasz program budowany jest w sposób profesjonalny, ciekawy, angażujący, a przede wszystkim mierzalny jakościowo
 i ilościowo. A relacja z naszymi ambasadorami, oparta na wzajemnym zaufaniu 
 i wsparciu dodatkowo potwierdza, jak wielka jest moc i siła zespołu Biedronki.

Marta Śliwińska | Biedronka
Senior Employer Branding Manager

 

Logo programu ambasadorskiego Biedronka wyłonione w konkursie wewnątrzfirmowym.

💬 Opinie ambasadorów:

Jestem dumna że stałam się częścią tak wartościowego projektu jakim
jest WeBiedronka. Dzięki wspaniałym ludziom i pełnemu zaangażowaniu osiągamy super wyniki na LinkedIn, gdzie dzielimy się swoją wiedzą i promujemy naszego pracodawcę. Potrafimy się wzajemnie uzupełniać i tworzyć wspaniały team. Dzięki udziałowi w programie mam bieżącą wiedzę na temat mojej firmy 
z każdego działu (nie tylko operacyjnego). 
 


Agnieszka Korczyńska, 

Kierownik Sklepu Biedronka, Tarnów

Uczestnictwo w programie WeBiedronka to dla mnie przede wszystkim duża dawka wiedzy do praktycznego zastosowania. Dzięki szeregowi warsztatów stworzyliśmy fajną społeczność Ambasadorów, która wzajemnie się inspiruje
 i motywuje. Każdy z nas patrzy na firmę i jej działania z własnej perspektywy, którą możemy się dzielić w swoim gronie oraz z innymi użytkownikami mediów społecznościowych.

Żaneta Żak,
Kierownik ds. Szkoleń i Wdrożeń, region Kraków

 

 

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?