Analiza potrzeb i przedstawienie kroków procesu
Proces tworzenia oferty zaczynamy zawsze od analizy potrzeb. Zdefiniowanie sytuacji wyjściowej to podstawa dobrej strategii.
Na tym etapie, niezbędne nam są informacje o Twoim biznesie, dotychczasowych działaniach, planach, oczekiwaniach i wyzwaniach. W pierwszej rozmowie z nami dowiesz się również, jak wyglądają poszczególne kroki procesu strategicznego oraz,
w którym momencie konieczne będzie Twoje zaangażowanie.
Ścieżka projektowa i szczegółowa oferta
Na podstawie zebranych podczas rozmowy informacji oraz wstępnej analizy działań marki w kanałach digital opracowujemy szczegółową ścieżkę projektową dopasowaną do Twoich potrzeb.
W ofercie znajdziesz opis procesu strategicznego, zakres realizowanych przez nas prac, rozłożenie projektu w czasie i zakres cenowy.
Audyt i analiza sytuacji wyjściowej - wewnętrzny i zewnętrzny audyt digital
Podstawą strategii digital jest analiza działań firmy oraz otoczenia konkurencyjnego.
Zanim rozpoczniemy pracę nad samą strategią, najpierw przeprowadzamy audyt działań digital, podczas którego pozyskujemy i analizujemy dane dotyczące:
- marki,
- produktu/usługi,
- konkurencji.
Co dokładnie może zawierać analiza sytuacji wyjściowej:
- audyt SEM oraz analiza techniczna strony,
- audyt UX strony,
- audyt kanałów społecznościowych,
- mapowanie ścieżki konsumenta,
- analiza ilościowa i jakościowa wzmianek w każdym z obszarów,
- analiza komunikacji marki,
- analiza konkurencji,
- analiza działań marki na przykładzie ostatnich kampanii.
Określenie celów strategicznych komunikacji digital
Bazując na wynikach audytów i analiz, określamy cele strategiczne (nadrzędne) dla komunikacji digital:
- cele brandowe (wizerunkowe),
- cele marketingowe,
- cele komunikacyjne,
- cele sprzedażowe.
W dalszej części strategii sprecyzujemy również szczegółowe cele dla wybranych kanałów komunikacji.
Persony Digital (grupy docelowe)
Opracowując persony digital (ich liczba może wahać się od kilku do kilkunastu), zaczynamy od analizy informacji na temat aktualnych użytkowników marki/produktu. Informacje te rozwijamy w oparciu o analizy danych pochodzących z audytu oraz badań i raportów na temat zachowań i trendów konsumenckich. Wnioski z tego etapu stanowią punkt wyjścia do zidentyfikowania potencjalnej grupy odbiorców. Szczególnie istotna w tym kroku jest jednak dla nas pogłębiona praca na danych zastanych pochodzących z niewymuszonych zachowań i wypowiedzi użytkowników
w internecie.
Persony digital określamy pod kątem:
- demograficznym i psychograficznym,
- motywacji, barier oraz problemów,
- zachowań konsumenckich,
- możliwych miejsc styku z marką,
- potencjalnych kontekstów do komunikacji,
- wskazówek do kierowania działań,
- liczebności użytkowników o danym profilu w kanałach digital,
- znaczenia dla biznesu.
Strategia i taktyka dotarcia
Tworząc strategię dotarcia, odpowiadamy na pytania, w jakich miejscach i w jaki sposób powinna być obecna marka, żeby zrealizować postawione cele.
Na tym etapie, znając specyfikę grup docelowych, opracowujemy szczegółową strategię działań, która obejmuje dobór narzędzi digital, określenie ich roli, specyfiki komunikacji, taktykę działań oraz cele szczegółowe dla danego kanału.
W rozbudowanych strategiach opracowujemy dodatkowo linie komunikacyjne, w których określamy styl, język komunikacji, tonalność oraz formy treści.
Metody pomiaru efektywności działań
Jednym z kluczowych elementów strategii jest określenie, w jaki sposób mierzyć realizację założonych celów. Dlatego też w tej części strategii:
- określamy listę mierników wraz z ich opisem i wskazówkami zastosowania,
- sugerujemy częstotliwość dokonywania takich pomiarów,
- rekomendujemy narzędzia.
Budżet i plan wdrożenia
W ostatnim etapie opracowujemy szacunkowy budżet oraz plan wdrożenia całej strategii. Budżet, w zależności od specyfiki projektu, może być:
- elastyczny - przygotowujemy budżet w oparciu o założone wcześniej cele,
- z ograniczeniami - mając na uwadze dostępne środki, rekomendujemy poziom wydatków optymalizując Twój budżet.
W przygotowanym przez nas planie wdrożenia strategii:
- określamy kamienie milowe potrzebne do rozpoczęcia działań,
- wyznaczamy role kluczowych partnerów w procesie,
- opracowujemy schemat poszczególnych kroków oraz momenty iteracji.