0
EN

Blog o marketingu internetowym

niedziela, 17 kwietnia 2011 | Natalia Dołżycka

Efektywna komunikacja na Facebooku – raport Buddy Media

Dziś posiadanie Like Page na Facebooku to już nie wszystko. Fani marek i produktów stają się coraz bardziej wymagający, oczekując nie tylko samej obecności na FB, ale także interesującej komunikacji. Jak i kiedy tworzyć content, który efektywnie zaangażuje naszych fanów? Na to pytanie odpowiada raport Buddy Media, amerykańskiej firmy zajmującej się marketingiem społecznościowym.

Buddy media na potrzeby raportu “Strategies for Effective Wall Posts: A Statistical Review” przebadało ponad 200 Like Page’y swoich klientów – od postów po lajki. Efektem jest kilka przydatnych wskazówek, które mają zwiększyć poziom interakcji pomiędzy marką a fanami:

  • Długość postów: im dłuższy post, tym mniejsza szansa, że zaangażuje fanów. Badania Buddy Media wskazały, że najlepiej sprawdzają się wpisy do maksimum 80 znaków (27% większa aktywność fanów, niż w przypadku dłuższych postów);
  • Linki powinny być podawane w formie pełnego URLa. Używanie skracaczy linków (takich jak np. bit.ly czy tnij.org) sprawia, że posty są nawet trzy razy mniej popularne;
  • Godziny umieszczania postów: najwięcej postów pojawia się między 10 a 16, czyli w czasie godzin pracy. To dość oczywiste, zważywszy na to, że social media i community managerowie często pracują na etacie od 8 do 16. Dość oczywista jest też obserwacja Buddy Media, że dużo bardziej angażują posty umieszczane poza godzinami pracy (nawet o 20%). Przyczyna jest prosta – o wiele więcej osób sprawdza swoje konta na Facebooku wieczorami lub wczesnym rankiem, niż w biurze;

Godziny umieszczania postówGodziny umieszczania postów

  • Dni umieszczania postów: Im bliżej końca tygodnia, tym fani lepiej reagują na posty. Najbardziej angażują posty czwartkowe, piątkowe i niedzielne (w czwartki i piątki zaangażowanie wzrasta o 18%). Najmniej – kolejno soboty, środy, poniedziałki i wtorki. Wyniki mogą się jednak nieco różnić w zależności od branży;

Dni umieszczania postówDni umieszczania postów

  • Treści: Generalną zasadą jest – im prościej, tym lepiej. Mówmy konkretnie, czego oczekujemy od fanów. Jeśli chcemy, by “lajkowali” lub komentowali nasze posty, po prostu im to zakomunikujmy. Posty, które kończą się pytaniem, uzyskują o 15% większy wskaźnik zaangażowania niż inne. Pytania, które zaczynają się od “Gdzie”, “Kiedy” i “Czy” angażują najbardziej, podczas gdy te z “Dlaczego”, “Kto” i “Jak” są często odbierane jako zabierające za dużo czasu, a często nawet stanowiące swego rodzaju wyzwanie. Co ciekawe, pytania zamknięte (zaczynające się od “Czy”, na które można odpowiedzieć “tak” lub “nie”), generują największą ilość “lajków” – fani często traktują wciśnięcie przycisku “Lubię to!” jako odpowiedź na tak.

Jakie treści warto zamieszczać w postachJakie treści warto zamieszczać w postach

Cały raport można pobrać ze strony Buddy Media, aby go jednak otrzymać, należy się wcześniej zarejestrować.

A jakie są Wasze doświadczenia z postowaniem na Facebooku?

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?