0
EN
case study

Kanlux

Konsulting z zakresu: social media, content marketing, reklama w kanałach digital oraz analityka. Dobór partnerów biznesowych. 

ikona

Jaki był problem?

Kanlux to jedno z wiodących europejskich przedsiębiorstw sektora oświetleniowego. W swoim codziennym działaniu marka stawia na doświadczenia: zarówno w kwestii użytkowania produktów (posiada własne laboratorium badawcze), jak i w podejściu do działań marketingowych czy komunikacyjnych. Ciągłe dążenie do poszukiwania lepszych rozwiązań doprowadziło do współpracy marki z Socjomanią. Nawiązanie współpracy miało miejsce w momencie, gdy Kanlux był w trakcie zmian brandingowych. Nowa strategia, nowy archetyp marki, a tym samym sposób komunikacji i odświeżony wizerunek pociągały za sobą konieczność zmian w poszczególnych kanałach digitalowych.

ikona

Rozwiązanie?

Rozpoznanie i szkolenia

Pierwszym i nadrzędnym celem zgłoszonym przez Kanluxa była potrzeba pozyskania wiedzy narzędziowej w zakresie mediów społecznościowych oraz pomoc w przełożeniu nowej strategii marki na działania w kanałach social media. W odpowiedzi na zapytanie konsultant Socjomanii zaproponował i przeprowadził:

  • szkolenie narzędziowe uwzględniające trendy, formaty, a także sposoby wykorzystania SM w branży Klienta,
  • warsztat strategiczno-komunikacyjny, na którym wypracowane zostały role kanałów, linie komunikacyjne, dobór kanałów do person, a także harmonogram działania.

Priorytetowym wdrożeniem, nad którym pracował zespół marki Kanlux, była całkowicie nowa strona www, która stała się przedmiotem dyskusji podczas jednego ze spotkań. W jej wyniku konsultant Socjomanii przeprowadził kolejne szkolenie z zakresu Content Marketingu oraz SEO, aby wewnętrzne prace nad stroną, a także plany rozwoju działań contentowych, zostały uzupełnione o niezbędny warsztat techniczny.

Odstępy pomiędzy szkoleniami wynosiły od 1 do 2 miesięcy. W tym czasie uczestnicy spotkań pracowali nad zadaniami, które ugruntowywały wiedzę i jednocześnie przygotowywały do kolejnych warsztatów.

Konsultacje

Liczne wdrożenia, a także dążenie zespołu Kanluxa do budowania wewnętrznych kompetencji stały się podstawą do wyznaczenia dwutorowej ścieżki konsultacji:

  • doraźnych, podyktowanych potrzebami projektowymi z różnych obszarów digital marketingu,
  • budujących wewnętrzne kompetencje poszczególnych członków zespołu m.in. poprzez dobór odpowiednich szkoleń (reklama na Facebooku, zaawansowane zagadnienia z reklamy na FB, dalszy rozwój w stronę Performance Marketing).

Poszukiwanie partnerów do współpracy

Ponad roczna współpraca, pozyskanie nowych kompetencji członków zespołu Kanluxa, rosnące znaczenie digitalu w strategii firmy, a tym samym wymagań wobec partnerów biznesowych marki zaowocowały dwukrotnym przetargiem. Konsultant Socjomanii rozpisał, przeprowadził i pozyskał:

  • agencję obsługującą cały ekosystem social media marki: działania organiczne oraz płatne,
  • dom mediowy odpowiedzialny za kampanie w ekosystemie Google oraz w witrynach partnerskich (w tym artykuły i linki sponsorowane, display, remarketing, programmatic, VOD).

 

ikona

Efekty?

Praca z Sojomanią to strzał w dziesiątkę! To nie tylko zespół profesjonalnych fachowców, ale co więcej, zespół życzliwych osób, dla których obopólny rozwój jest bezwzględnym priorytetem. Efekty naszej współpracy widoczne były praktycznie od samego początku: ugruntowana wiedza w zespole Kanlux dotycząca działań w zakresie SM, nowy i jasny podział kompetencji w zespole, nowa motywacja i wyzwanie, które zauważyli nasi obecni i potencjalni Klienci. Uporządkowaliśmy komunikację do różnych grup docelowych, które obsługujemy. Nadaliśmy jej nowy rytm. Każde działanie wynika z naszego wspólnie wypracowanego ekosystemu digitalowego. Stąd każde działanie jest przemyślane i zaplanowane.
Dzięki współpracy z Socjomanią pozyskaliśmy dwóch nowych partnerów biznesowych w zakresie obsługi naszych mediów społecznościowych oraz pozostałych działań reklamowych, z naciskiem na działania digitalowe. W obecnych czasach — niepewności i ryzyka — podstawą jest budowa współpracy opartej na rzetelności, uczciwości, wzajemnym rozwoju i rozumieniu swoich potrzeb. Taka jest właśnie współpraca z Socjomanią.

- Marta Kachniarz, Dyrektor Działu Rozwoju i Marketingu, Kanlux SA

 

Socjomania to nie tylko zespół fachowców. To przede wszystkim ludzie pełni pasji, którą potrafią zarażać. W fantastyczny sposób dzielą się wiedzą, której mają ogromne pokłady. Od początku współpracy zaproponowali nam nowe rozwiązania budowania komunikacji i pomogli uporządkować cały ekosystem marki. Zawsze z dużą elastycznością podchodzą do wszystkich zadań, które wspólnie realizujemy, zwracając uwagę na kulturę organizacyjną i zasoby naszej firmy.
Wszystkie działania, które razem tworzymy, są synergiczne i przynoszą nam pozytywne efekty. To razem z Socjomanią nadaliśmy nowe kierunki naszej komunikacji w Social Mediach i dzięki nim uruchomiliśmy nowe kanały komunikacji, dla których wcześniej wypracowaliśmy dokładne ścieżki. Dzięki Socjomanii cały czas rozwijamy nasze działania w marketingu digitalowym i podnosimy nasze własne umiejętności. Współpraca z tak wszechstronnym i rzetelnym partnerem to czysta przyjemność.

- Łukasz Kłys, Starszy Specjalista ds. komunikacji i PR, Kanlux SA

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?