Rozwiązanie?
Rozpoznanie i szkolenia
Pierwszym i nadrzędnym celem zgłoszonym przez Kanluxa była potrzeba pozyskania wiedzy narzędziowej w zakresie mediów społecznościowych oraz pomoc w przełożeniu nowej strategii marki na działania w kanałach social media. W odpowiedzi na zapytanie konsultant Socjomanii zaproponował i przeprowadził:
- szkolenie narzędziowe uwzględniające trendy, formaty, a także sposoby wykorzystania SM w branży Klienta,
- warsztat strategiczno-komunikacyjny, na którym wypracowane zostały role kanałów, linie komunikacyjne, dobór kanałów do person, a także harmonogram działania.
Priorytetowym wdrożeniem, nad którym pracował zespół marki Kanlux, była całkowicie nowa strona www, która stała się przedmiotem dyskusji podczas jednego ze spotkań. W jej wyniku konsultant Socjomanii przeprowadził kolejne szkolenie z zakresu Content Marketingu oraz SEO, aby wewnętrzne prace nad stroną, a także plany rozwoju działań contentowych, zostały uzupełnione o niezbędny warsztat techniczny.
Odstępy pomiędzy szkoleniami wynosiły od 1 do 2 miesięcy. W tym czasie uczestnicy spotkań pracowali nad zadaniami, które ugruntowywały wiedzę i jednocześnie przygotowywały do kolejnych warsztatów.
Konsultacje
Liczne wdrożenia, a także dążenie zespołu Kanluxa do budowania wewnętrznych kompetencji stały się podstawą do wyznaczenia dwutorowej ścieżki konsultacji:
- doraźnych, podyktowanych potrzebami projektowymi z różnych obszarów digital marketingu,
- budujących wewnętrzne kompetencje poszczególnych członków zespołu m.in. poprzez dobór odpowiednich szkoleń (reklama na Facebooku, zaawansowane zagadnienia z reklamy na FB, dalszy rozwój w stronę Performance Marketing).
Poszukiwanie partnerów do współpracy
Ponad roczna współpraca, pozyskanie nowych kompetencji członków zespołu Kanluxa, rosnące znaczenie digitalu w strategii firmy, a tym samym wymagań wobec partnerów biznesowych marki zaowocowały dwukrotnym przetargiem. Konsultant Socjomanii rozpisał, przeprowadził i pozyskał:
- agencję obsługującą cały ekosystem social media marki: działania organiczne oraz płatne,
- dom mediowy odpowiedzialny za kampanie w ekosystemie Google oraz w witrynach partnerskich (w tym artykuły i linki sponsorowane, display, remarketing, programmatic, VOD).