Jaki był problem?
Hard Rock Cafe to międzynarodowa sieć restauracji z amerykańską kuchnią, koktajlbarami i kolekcjonerskimi sklepami z ubraniami i akcesoriami. W Polsce działają obecnie 4 lokale tej słynnej marki — w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu. Ich motywem przewodnim jest muzyka. Na ścianach wiszą pamiątki (stroje artystów, okładki płyt, instrumenty muzyczne itp.), na ekranach lecą teledyski, a w większości obiektów odbywają się regularne koncerty lokalnych zespołów. Polskie Hard Rocki są też partnerami plenerowych wydarzeń, m.in. krakowskich Wianków czy wrocławskiego Gitarowego Rekordu Guinessa.
Bycie częścią sieci zobowiązuje — lokale działają pod wspólnym logo, obowiązują w nich identyczne standardy operacyjne, a menu różni się najczęściej tylko (albo „aż”) ofertami specjalnymi. W tym, wydawać by się mogło, poukładanym systemie nie ma miejsca na niekonsekwencję i niespójność. Po spotkaniu z lokalnym działem marketingu okazało się jednak, że istniała spora przestrzeń do ulepszenia i uporządkowania, a dokonanie tego bez pomocy z zewnątrz nie powiodłoby się.
W każdej Cafe pracuje odrębny zespół sprzedaży i marketingu, który odpowiedzialny jest za prowadzenie działań zgodnie ze standardami sieci. Działania obejmują: implementowanie globalnych ofert specjalnych i eventów promocyjnych, inicjowanie lokalnych działań marketingowych, sprzedaż grupowych i indywidualnych rezerwacji, zadania administracyjne (np. raportowanie) i wreszcie — prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych oraz zarządzanie reputacją online. I właśnie ta interdyscyplinarność codziennych obowiązków sprawiła, że potencjał social mediów nie był dotychczas w pełni wykorzystywany. Zespół zdawał sobie sprawę, że prowadzenie komunikacji metodą YOLO to za mało i potrzebuje strategii, by efektywnie budować świadomość marki, a co za tym idzie - wspierać sprzedaż.
Spójność, a właściwie dążenie do jej osiągnięcia stało się podstawą współpracy na linii Hard Rock Cafe — Socjomania. Współpracy, której celem było wypracowanie taktyk działania w mediach społecznościowych dla 4 różnych zespołów odpowiadających za poszczególne lokalizacje Hard Rock Cafe w Polsce.