0
EN
case study

Robyg

Zaplanowanie procesu rekrutacyjnego: pozyskanie i zatrudnienie wysokiej klasy specjalistów z obszaru Digital Marketing.

ikona

Jaki był problem?

Grupa Robyg to lider wśród polskich deweloperów giełdowych i jednocześnie jeden z największych pracodawców w sektorze budowlanym. Obecny w Polsce od ponad 15 lat, posiadający szereg inwestycji w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. 

Wraz z dynamicznym rozwojem Grupy Robyg wzrastały równolegle jej potrzeby marketingowe i reklamowe w obszarze Digital Marketingu. Działania te dotychczas zlecane i realizowane były na zewnątrz, to znaczy trafiały do agencji reklamowych i domów mediowych. Sukcesywnie rosły również wydatki marketingowe na te działania, a także różnorodność wykorzystywanych rozwiązań. Jednak jakość uzyskiwanych efektów marketingowych dostarczanych przez partnerów zewnętrznych do Grupy Robyg nie zawsze spotykała się z oczekiwaniami i postawiony w Spółce celami. W gronie osób decyzyjnych, najwyższa kadra zarządzająca, zapadła decyzja o wzmocnieniu wewnętrznych kompetencji poprzez pozyskanie doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży internetowej, co w konsekwencji pozwoli uniezależnić się od zewnętrznych agencji i domów mediowych i realizować działania marketingowe i reklamowe o oczekiwanej efektywności, także kosztowej.

ikona

Rozwiązanie?

Socjomania odpowiedzialna była za zaplanowanie całego procesu rekrutacyjnego od początku do końca, tj. od przedstawienia potrzebnych rekomendacji, a co za tym idzie konkretnych stanowisk do wskazanie najlepszych kandydatów do zatrudnienia. Cały proces podzielony został na kilka etapów:

ETAP 1: Analiza rodzaju i skali działań płatnych wraz z ich efektywnością 

ETAP 2: Mapa rekomendowanych kompetencji i konkretnych stanowisk, które pozwolą na samodzielne prowadzenie strategicznych działań w marketingu online. 

ETAP 3: Przygotowanie 2 ogłoszeń rekrutacyjnych, precyzyjnie określających wymagania, doświadczenie i umiejętności potencjalnych kandydatów

ETAP 4: Bieżąca analiza napływających zgłoszeń - zaawansowana weryfikacja kompetencji kandydatów, wykraczająca poza sprawdzanie nadesłanych CV

ETAP 5: Prowadzenie spotkań z kandydatami - weryfikacja zgodności posiadanych kompetencji z podanymi w życiorysie, m.in. w oparciu o praktyczne zadania

ETAP 6: Zarekomendowanie najlepszych kandydatów, zgodnych z potrzebami Grupy Robyg

ETAP 7: Onbording w obszarze Digital Marketing nowo zatrudnionych pracowników 

ETAP 8: Monitorowanie efektywności prowadzonych działań w pierwszych okresach pracy nowych osób

ETAP 9: Wsparcie konsultacyjne ad-hoc z zakresu reklamy online dla zatrudnionych

ikona

Efekty?

W wyniku kilku tygodniowego procesu udało się zrealizować postawione cele. Do Grupy Robyg dołączyły dwie znakomite osoby, o bardzo wysokich kompetencjach w swoich specjalizacjach. Dużym, pozytywnych zaskoczeniem, była również liczba chętnych, która zainteresowała się pracą w Grupie Robyg - łącznie zgłosiło się ponad 150 kandydatów z bardzo bogatym bagażem doświadczeń digitalowych. To pokazuje także, jak atrakcyjnym miejscem pracy jest Grupa Robyg. W efekcie dołączenie nowych osób pozwoliło od razu na przejęcie zadań zlecanych zewnętrznym partnerom, co oznaczało także, że dotychczasowe wynagrodzenie tych partnerów można było przeznaczyć na działania reklamowe - zatem finalnie budżet marketingowy w naturalny sposób zwiększył się. Co równie istotne, znajomość „branży i specyfiki firmy deweloperskiej” pozwoliło na szybkie podniesienie jakości prowadzonych działań w Digital Marketingu. Biorąc pod uwagę, że dzisiaj niezależnie od branży, firmy nie mają alternatywy wobec Digital Marketingu, decyzja Grupy Robyg o wzmocnieniu wewnętrznych kompetencji z tego obszaru, była bardzo dobrą decyzją, której pozytywne efekty widoczne są z dnia na dzień.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?