0
EN
case study

Lasy Państwowe

Strategia komunikacji, szkolenia dedykowane oraz warsztaty dla Lasów Państwowych.

ikona

Jaki był problem?

Lasy Państwowe to największa w Unii Europejskiej organizacja zarządzająca lasami należącymi do Skarbu Państwa. Gospodarują na niemal jednej trzeciej powierzchni Polski! W 2014 roku z zapytaniem o organizację szkolenia dedykowanego dla kilkunastu przedstawicieli nadleśnictw, którzy prowadzą profile w serwisie Facebook, zgłosiło się do nas Centrum Informacyjne Lasów Państwowych - jednostka zajmująca się promocją LP. Klient zgłaszał, że osoby, które będą na szkoleniu radzą sobie z prowadzeniem stron na Facebooku całkiem dobrze, a efektem szkolenia powinno być wyrównanie poziomu pomiędzy uczestnikami oraz wdrożenie fundamentów strategii tak, aby komunikacja prowadzona na różnych profilach była spójna.

Tak zaczęła się nasza współpraca, która trwa nieprzerwanie od tamtego okresu. W tym momencie Lasy Państwowe prowadzą na Facebooku 220 profili (06.2018.), a zespół „leśnych administratorów” jest jednym z największych zespołów zarządzających komunikacją w mediach społecznościowych w Polsce.

W ramach dalszej współpracy adresowaliśmy następujące potrzeby:

  • zarządzania sytuacją kryzysową oraz wypracowania podstaw strategii antykryzysowej (2015)
  • przeszkolenia ponad 100 administratorów, którzy dopiero ropoczynali działania w serwisie Facebook (2015)
  • wypracowania strategii komunikacji dla profilu głównego Lasów Państwowych (2016)
  • optymalizacji działań w kontekście zmieniającego się ekosystemu serwisu Facebook (2007)

ikona

Rozwiązanie?

W odpowiedzi na pierwsze zapytanie (2014) zaproponowaliśmy przeprowadzenie audytu profili (trzydziestu!), przed szkoleniowe spotkanie z przedstawicielami CILP, które będzie miało na celu wypracowanie fundamentów strategii, przeprowadzenie szkolenia dedykowanego w formie warsztatów oraz spisanie wniosków z całego projektu w formie podstawowej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. W trakcie procesu udało nam się wypracować cele komunikacji, persony reprezentujące grupy docelowe LP oraz główne wątki komunikacyjne, które posłużyły nam do organizacji kolejnych szkoleń dedykowanych potrzebom administratorów stron na Facebooku (2015).

W ramach przygotowania do działań antykryzysowych (2015) pracowaliśmy również warsztatowo. Zebraliśmy dziesiatki newralgicznych wpisów, które posłużyły nam jako studium przypadku. W ten sposób przygotowaliśmy wytyczne do strategii antykryzysowej oraz od razu, w praktyce, przećwiczyliśmy jej zastosowanie. Dalsze działania polegały na ciągłym ćwiczeniu i samodoskonaleniu wybranych osób.

Dużym wyzwaniem dla zespołu było uruchomienie głównego profilu Lasów Państwowych (2016; wszystkie wcześniej powstałe dotyczyły poszczególnych nadleśnictw). W oparciu o wypracowane i zaktualizowane materiały strategiczne - cele komunikacji oraz persony wypracowaliśmy kalendarz contentowy, którego realizacja została powierzona najbardziej doświadczonym administratorom.

Podczas całego okresu trwania współpracy nie zapominaliśmy o najlepszych praktykach narzędziowych i aktualnej wiedzy, która trafiała do ponad 100 administratorów.

 

ikona

Efekty?

W efekcie współpracy z Centrum Informacyjnym Lasów Państwowych udało się wypracować jeden z najlepszych przykładów działania na Facebooku. Bez wsparcia zewnętrznej agencji, a dzięki pasji i zaangażowaniu zespół administratorów ponad 220 profili osiąga wyniki kilkuktronie lepsze niż średnie w Polsce. Efekty naszej współpracy przedstawiliśmu podczas konferencji Social Media Week Warsaw (06.2018.):

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba-Lewicka

[email protected]

528 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?