0
EN
case study

Skra

Promocja klubu sportowego w mediach społecznościowych.

ikona

Jaki był problem?

PGE Skra Bełchatów, dzięki bardzo wartościowym zawodnikom oraz sukcesom jakie odnosi od kilku lat na arenie krajowej i międzynarodowej, jest jednym z najpopularniejszych zespołów siatkarskich na świecie. Aby komunikować swoje sukcesy, dział marketingu korzysta z Facebooka, Twittera, Instagrama oraz YouTube. Kanały obsługiwane są przez osoby, które są obecne na każdym meczu PGE Skry oraz jeżdżą na mecze wyjazdowe. Treści nie są promowane, zasięgi i zaangażowanie generowane są organicznie.

PGE Skra zgłosiła się do Socjomanii na początku roku, kilka miesięcy przed najważniejszym dla nich okresem - walką w Lidze Mistrzów oraz o mistrzostwo Polski. Celem szkolenia była analiza podejmowanych działań, sprawdzenie tego, jak można zoptymalizować komunikację na tych kanałach oraz ujednolicenie wiedzy na temat mediów społecznościowych pracowników działu marketingu

ikona

Rozwiązanie?

Przed szkoleniem przeanalizowaliśmy działania podejmowane przez PGE Skrę na 4 obsługiwanych serwisach: przyjrzeliśmy się aktywności marki, publikowanym treściom, wykorzystywanym formatom, generowanemu zaangażowaniu, aktywnościom użytkowników.Porównując te informacje także z działaniami innych popularnych drużyn sportowych mogliśmy zaproponować optymalizację działań w obsługiwanych kanałach w mediach społecznościowych.

Twitter

  • Komentowanie meczy wyjazdowych oraz tych, które nie są transmitowane w TV na Twitterze
  • Korzystanie z jednoczących kibiców hashtagów jak #goSkra, #TeamSkra czy #WeAreSkra

Instagram

  • Udostępnianie treści innych zawodników
  • Dodawanie zdjęć fanów, kibiców, którzy kochają drużynę
  • Pokazywanie zawodników z bliska, zza kulis

YouTube

  • Łączenie video na Facebooku z tym, które jest na YouTube

Facebook

  • Aby zwiększyć zasięgi wpisów warto wykorzystywać nowsze formaty treści
    na serwisie - video, Facebook Live, gify, pokazy slajdów.

ikona

Efekty?

Dział marketingu PGE Skry Bełchatów wykorzystał wiele z naszych podpowiedzi, co miało bardzo szybkie odzwierciedlenie w wynikach comiesięcznych raportów Sotrendera w wielu najważniejszych kategoriach.

Twitter
W raporcie Twitter Trends 02.2016 w rankingu „Marki” PGE Skra osiągnęła:

  • 2 miejsce w kategorii Najwięcej Aktywności (+8 lokat w górę),
  • 12 miejsce w kategorii Najczęściej wspominane (+16 lokat w górę),
  • 2 miejsce w kategorii Najbardziej angażujące profile (+5 lokat w górę)
  • Hashtag #goSkra w Twitter Trends w dniu meczu i kilka godzin po nim!

Instagram
W raporcie Instagram Trends 04.2016 w rankingu „Marki” PGE Skra osiągnęła:

  • 1 miejsce w kategorii Najwięcej aktywności (ponad 520 tys polubień!),
  • 1 miejsce w kategorii Najbardziej interaktywna marka.

YouTube
W raporcie Youtube Trends 03.2016 PGE Skra osiągnęła:

  • 12 miejsce w kategorii Najwięcej odsłon,
  • 11 miejsce w kategorii Najwięcej aktywności (+2 lokaty w górę),
  • 10 miejsce w kategorii Najbardziej interaktywne profile (+3 lokaty w górę),
  • 8 miejsce w kategorii Najlepiej oceniani (+3 lokaty w górę).

Facebook
Strona PGE Skra nie pojawiła się w rankingach Fanpage Trends, jednak dzięki otrzymaniu dostępów do strony zauważyliśmy to, na czym najbardziej zależało Klientowi - zwiększenie zasięgu organicznego swoich postów dzięki zróżnicowaniu formatów publikowanych treści.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?