0
EN
case study

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży

Miejsce mediów społecznościowych w strategii komunikacji eventu.

ikona

Jaki był problem?

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży przygotowywała się do ważnego wydarzenia - Jubileuszu z okazji 25 lat PNWM. Zespół potrzebował poznać specyfikę strategicznych dla nich kanałów social media, dowiedzieć się, jak wypromować dzięki nim swój event oraz nauczyć się, jak budować zaangażowanie i konwersacje z grupą docelową, jaką była młodzież.

ikona

Rozwiązanie?

Po analizie potrzeb klienta i idei wydarzenia, którego promocja miała się rozpocząć, zaproponowaliśmy PNWM dwudniowe szkolenie, na którym omówiliśmy cztery narzędzia social media, Facebook, Twitter, Youtube i Instagram. Dzięki nim organizacja chciała budować swoją społeczność w Internecie, a także wejść w dialog ze swoją grupą docelową, jaką jest młodzież oraz osoby zaangażowane w działania z młodzieżą: liderzy grup szkolnych, nauczyciele, partnerzy PNWM. Położyliśmy nacisk na wskazanie miejsca mediów społecznościowych w strategii komunikacji wydarzenia, zrozumienia potrzeb grupy docelowej i dopasowania do niej treści oraz na omówienie wszystkich narzędzi w kontekście promocji eventu dla młodzieży. Dwudniowe szkolenie było zakończone warsztatem, na którym stworzyliśmy plan i checklisty planowania komunikacji w omówionych kanałach social media w kontekście organizowanych eventów. Na szkoleniu wraz z zespołem wypracowaliśmy i skonsultowaliśmy pomysły na elementy strategii promocyjnej - proces promocji, gadżety i akcje towarzyszące, oraz - co najważniejsze dla efektu końcowego - główny hashtag całej akcji, czyli #2gether4more. Organizacja wraz z naszą pomocą stworzyła specjalny landing page, na którym agregowano wszystkie wzmianki w formie wizualnej (zdjęcia i filmiki), które opublikowano w social media i które zawierały hashtag akcji #2gether4more.

ikona

Efekty?

  • strategia promocji Jubileuszu okazała się sukcesem - powiódł się plan z gadżetami, strategią agregowania treści na landing page i wykorzystywania przez zainteresowanych hashtaga akcji.
  • hashtag #2gether4more został dotychczas użyty ponad 1 300 razy,
  • zasięg akcji był generowany w grupie docelowej - każda osoba dodająca post z # akcji docierała z treścią do swoich znajomych, dzięki czemu trafiały one do wyznaczonej grupy docelowej i to w kanałach, gdzie jest ona obecna.
  • młodzież aktywnie wrzucała zdjęcia z wymian zagranicznych, zajęć pozalekcyjnych i wydarzeń towarzyszących Jubileuszowi,
  • organizacja weszła w dialog z młodzieżą za pomocą swoich kanałów społecznościowych.

 

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba-Lewicka

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?