0
EN
case study

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

Szkolenie dedykowane: Strategia w obsługiwanych kanałach społecznościowych Uniwersytetu.

ikona

Jaki był problem?

Do komunikacji z obecnymi studentami, kandydatami na studia i innymi grupami odbiorców Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach wykorzystuje m.in. media społecznościowe - Facebook, Twitter, Instagram, VKontakte, YouTube oraz LinkedIn.

Aby zoptymalizować swoje działania na tych serwisach, poznać dobre praktyki i wykorzystać je następnie do promocji uczelni w kraju i za granicą, a także do budowania pozytywnych relacji z grupami docelowymi, pracownicy uniwersytetu odpowiedzialni za komunikację postanowili skorzystać z dedykowanego szkolenia w Socjomanii.

Przed samym szkoleniem przeanalizowaliśmy największe, najbardziej aktywne uczelnie wyższe z Europy opisane w „The World University Rankings” i wybraliśmy te działania w serwisach społecznościowych, które mogą zainteresować grupę docelową i które warto przenieść na grunt polski.

ikona

Rozwiązanie?

Całe szkolenie miało charakter dedykowanego szkolenia ze strategii social media. Przeszliśmy przez 9 kroków tworzenia strategii, m.in. analizę aktualnej sytuacji, wyznaczanie celów, tworzenie harmonogramu, określanie budżetu.

Najmocniej skupiliśmy się na kroku, w którym decydujemy w naszej strategii na konkretne serwisy społecznościowe. Przeanalizowaliśmy aktualne działania UE w Katowicach na Facebooku, Twitterze, YouTube oraz LinkedIn, oceniliśmy je, a także zaproponowaliśmy, jak mogą być wykorzystywane w przyszłości w jeszcze lepszy sposób oraz czy uzasadnione jest włączenie w komunikację innych serwisów. 

Obserwując konkurencję z Polski i zagranicy ustaliliśmy m.in. formaty treści, godziny publikacji, tematy publikacji, sposoby angażowania użytkowników. Przeanalizowaliśmy także serwis Snapchat, który w Polsce wśród uczelni wyższych nie jest jeszcze zbytnio wykorzystywany do komunikacji, za to za granicą bardzo mocno.

Kilka tygodni po szkoleniu odbył się proces ewaluacji. W obsługiwanych serwisach pracownicy UE w Katowicach wprowadzili wypracowane wspólnie elementy komunikacji, dzięki czemu na każdym z omawianych na szkoleniu serwisów odnotowano wzrost zaangażowania.

Najmocniej było to widać na Facebooku oraz Twitterze, który skupia się na codziennej komunikacji. Uczelnia uruchomiła także konto na Instagramie.

ikona

Efekty?

Facebook (strona prowadzona w j. angielski):

  • wzrost liczby fanów o 845 osób
  • liczba postów w ww. okresie: 235
  • 2 reklamy płatne, dzięki którym otrzymaliśmy 10171 like’ów 
  • 87 na 235 postów zostało wyświetlonych na tablicy każdorazowo dla powyżej 2000 użytkowników (unikalni użytkownicy)

Twitter: 

  • wzrost liczby śledzących o 380 osób
  • liczba tweetów w ww. okresie: 320
  • 5 tweetów, które miały zasięg na poziomie 4000 osób i więcej 

Skype:

Utworzenie konta na Skype – zainteresowani kandydaci oraz ich rodzice mogą kontaktować się z uczelnią w ten sposób.

Blogosfera – rekrutacja i koordynacja blogerów wśród studentów zagranicznych, 18 blogów w j. rosyjskim, angielskim, serbskim, gruzińskim, hiszpańskim.

Łączny zasięg dotarcia w mediach społecznościowych w ostatnim roku, wygenerowany przez posty zewnętrzne wyniósł blisko 300 000 osób.

Dodatkowym efektem szkolenia było to, że pracownikom UE w Katowicach udało się stworzyć pierwszy geofiltr Snapchat uczelni wyższej w Polsce - od ponad roku studenci odwiedzający wydziały mogą dodawać do swoich snapów specjalny geofiltr z charakterystycznymi budowlami Katowic!

 

Opinia Kierownika Biura Komunikacji i Relacji Międzynarodowych Edyty Lachowicz-Santos oraz Rzecznika prasowego UE Katowice Marka Kiczki:

Bez wahania możemy polecić współpracę z Socjomanią. Ich podejście do klienta cechuje się dużym zaangażowaniem, profesjonalizmem i wysokimi kompetencjami trenerów. Szkolenie przygotowane dla nas przez Pana Łukasza Dębskiego było wynikiem dogłębnej analizy naszej działalności w mediach społecznościowych oraz przykładów dobrych praktyk z innych uczelni - światowych liderów w tym temacie. Bardzo cenne było spotkanie ewaluacyjne po 3 miesiącach, na którym wspólnie omówiliśmy efekty zmian wdrożonych po szkoleniu. Otrzymaliśmy wiele cennych wskazówek, z których część udało nam się już wdrożyć. Z Panem Łukaszem mamy stały kontakt i chętnie dzieli się z nami swoimi uwagami czy radami. Jest to przykład profesjonalnej i nowoczesnej formy współpracy, którą gorąco polecamy - jest to z pewnością firma godna zaufania.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Michał Macherzyński

[email protected]

539 993 211

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?