Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

21 sierpnia 2014 Wpisy gościnne

Jak zwiększyć efektywność działań w social media przy pomocy email marketingu?

Social media i email marketing mogą wspólnie zwiększyć efektywność działań. Według ostatnich badań ponad 40% internautów regularnie sprawdza swoje skrzynki pocztowe. Oprócz mediów społecznościowych, jest to najbardziej aktywny kanał styku marki i produktu z konsumentem. Jak zwiększyć efektywność działań w social media przy pomocy email marketingu? Jak łączyć social media i email marketing? Paulina Wyrębowska z FreshMail przedstawia kilka dobrych praktyk.

Środowisko smartfonów i tabletów to doskonałe pole bitwy dla marketerów

Trendy na obecny rok wskazują rosnącą rolę, jaką w konsumpcji treści sprawują urządzenia mobilne. Dziś coraz częściej sprawdzamy pocztę, repertuar kinowy czy najnowsze promocje w ulubionym sklepie przy pomocy smartfona i tableta. Dołączając do tego trendu komunikację marketingową, która dziś musi mięć 360 stopni, otrzymujemy potrzebę podążania za konsumentem.

Co social media złączą, niechaj email marketing podtrzymuje

Pisząc podążania bynajmniej nie mam na myśli śledzenia lub wyskakiwania z lodówki.
Nikt nie lubi być nękany niechcianymi komunikatami marketingowymi, nie przepadamy również za uczuciem osaczenia przez firmy z którymi kiedyś weszliśmy w interakcję.

To, na co warto zwrócić dziś uwagę (a z pewnością i w przyszłych latach) to świadome podtrzymywanie relacji z klientem w myśl zasady - klient, który będzie zadowolony z naszych usług, sam stanie się naszym ambasadorem. Do budowy tych relacji potrzebujemy oczywiście wszelkich kanałów social media, które pozwolą konsumentowi znaleźć nas w sieci i spokojnie podpatrywać nasze działania.

Takie relacje, nastawione często na wykreowanie emocjonalnego stosunku do marki, mogą jednak nie dać odpowiedniej kontroli nad konwersją. Wtedy na ratunek przychodzi email marketing, który może znacznie zwiększyć efektywność działań w social media i uzupełnić dialog z konsumentem.

Newsletter firmy AdobeNewsletter firmy Adobe

Jak integrować social media i email marketing?

Ponad połowa użytkowników, która założyła konto na Facebooku, odwiedza serwis regularnie. To właśnie powtarzalność i siła nawyku była jednym z sukcesów, który zapoczątkował rozwój mediów społecznościowych.

jak integrować social media i email marketingjak integrować social media i email marketing

Facebook jest fantastycznym miejscem na dialog z konsumentem, jednak jest to często dialog jednego (marka) do wielu (klient). Uzupełnieniem tej relacji może być email marketing, który dzięki możliwościom personalizacji ofert i wiadomości, tworzy zalążki dialogu one-to-one.

Jak łączyć social media i email marketingJak łączyć social media i email marketing

Mało tego, email marketing również bazuje na regularności i powtarzalności, bo prawie połowa internautów sprawdza swoje skrzynki regularnie (w domu, pracy, podróży), a 20% z nich otwiera i czyta wiadomości, które na ich konta wysyłają marketerzy.

Jak łączyć social media i email marketing?

Słowem-kluczem jest tutaj wyraz łączyć, bo email marketing nigdy nie zbuduje takiej relacji, jak social media, ale z drugiej strony media społecznościowe nie osiągną tak dobrych wyników sprzedaży i konwersji na cel, które dają działania email marketingowe.

Oferta newsletter Bed Bath&BeyondOferta newsletter Bed Bath&Beyond

Na początku przygody z email marketingiem, wykorzystaj Facebooka do zachęcenia swoich odbiorców by zostawiali adresy email. Taki potwierdzony i lojalny kontakt będzie idealnym odbiorcą oferty Twojej firmy. Nie musisz nic sprzedawać na Facebooku, zostaw ten kanał na budowanie relacji i emocji - sprzedaż przerzuć właśnie na skrzynkę pocztową. Mail pozwala przekazać pełniejszą ofertę - więcej zdjęć, linków i tekstów.

Smyk NewsletterSmyk Newsletter

Oczywiście email również powinien uczestniczyć we wszystkich kampaniach wizerunkowych prowadzonych przy pomocy innych mediów. Tworzenie, wysyłanie i dostarczanie wiadomości na indywidualne skrzynki odbiorców jest przede wszystkim szybkie, czyli idealnie wpasowujące się w trend real-time marketingu.

Oferta przez newsletter - technologie mobilneOferta przez newsletter - technologie mobilne

Pamiętasz o rosnącej roli tabletów i smartfonów?

Badania pokazują, że udział programów desktopowych w odczytach maili maleje - coraz częściej sprawdzamy pocztę z wykorzystaniem technologii mobilnych. Ten trend wymusza na marketerach dbałość o poprawne wyświetlanie komunikatów na urządzeniach mobilnych, czyli zapoznanie się z ideą responsive web i email designu.

Jak tworzyć newslettery?

1. Zadbaj o graficzny i ciekawy szablon wiadomości (koniecznie z jasnym przesłaniem call to action kierującym do Twojej strony) Tweetnij to!
2. Relacje podtrzymuj na Facebooku, oferty wysyłaj mailem Tweetnij to!
3. W kreacjach wiadomości umieszczaj odnośniki do profili w serwisach społecznościowych Tweetnij to!
4. Informuj na profilach społecznościowych o możliwości zapisu na newsletter Tweetnij to!

Kiedy zacząć łączyć email marketing z social media?

Najlepiej już dziś! :-)

Autorka:
Paulina Wyrębowska
New Business Manager, od kilku lat związana z firmą FreshMail. Na co dzień pozyskuje nowych klientów i prowadzi szkolenia z email marketingu. Autorka wielu publikacji i poradników w dziedzinie marketingu internetowego.

Podziel się opinią