Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

case studies facebook
15 marca 2011 Bartłomiej Rak

Jan Paweł II na Facebooku

Wczoraj informowaliśmy, na naszym fan page'u, że Watykan zdecydował się promować postać polskiego papieża Jana Pawła II w social mediach, przed zbliżającą się beatyfikacją. W ramach działań uruchomiona została oficjalna strona w serwisie Facebook oraz kanał w serwisie Youtube.

Z materiałów prasowych jakie dotarły na naszego kraju możemy się dowiedzieć, iż u podstaw takiej decyzji Watykanu leży ogromne zainteresowanie, jakim cieszyła się facebookowa strona pielgrzymki Benedykta XVI do Wielkiej Brytanii. - Odkryliśmy, że Facebook służy nie tylko wymianie informacji, ale także tworzeniu wspólnoty - powiedział bp Paul Tighe, sekretarz Papieskiej Rady ds. Środków Społecznego Przekazu (szukałem tej strony, ale niestety nie znalazłem - może ktoś z Was dysponuje linkiem?). Strona JPII będzie prowadzona w kilku językach i ma za zadanie promować nie tyle samą beatyfikację, co postać polskiego papieża w ogóle.

Jan Paweł II na FacebookuJan Paweł II na Facebooku

O zbliżających się zmianach w wykorzystaniu mediów elektronicznych przez duszpasterzy i ogólnie Kościół można było usłyszeć podczas Orędzia Benedykta XVI na 44. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu: Aby dać adekwatną odpowiedź na te pytania w świecie ulegającym wielkim przemianom kulturowym, szczególnie widocznym w młodym pokoleniu, trzeba korzystać z możliwości, jakie stwarzają zdobycze technologiczne. Świat cyfrowy, dostarczający środków, które dają niemal nieograniczoną zdolność wyrazu, pozwala w nowy sposób odczytywać Pawłowe wezwanie: «Biada mi (…), gdybym nie głosił Ewangelii» (1 Kor 9, 16). Wraz z upowszechnianiem się nowych technologii obowiązek głoszenia nie tylko wzrasta, ale staje się coraz bardziej naglący i wymaga bardziej umotywowanego i skutecznego zaangażowania. Kapłan znajduje się zatem jakby na początku «nowej epoki», bowiem im bardziej nowoczesne technologie będą budować coraz ściślejsze relacje i im bardziej świat cyfrowy będzie rozszerzać swoje granice, tym bardziej będzie on musiał uwzględnić to wszystko w pracy duszpasterskiej, zwielokrotniając swoje zaangażowanie, by wykorzystać media w służbie Słowa.

Facebook to nie pierwsza aktywność Watykanu w sieci. Stolica Apostolska własne kanały ma także w serwisach YouTube i Twitter. Powstanie oficjalnego fan page'a polskiego papieża zbiegło się z zapowiedziami uruchomienia nowego portalu informacyjnego Stolicy Apostolskiej - na początek po angielsku i włosku. Start serwisu przewidziany jest na okres Świąt Wielkanocnych. W serwisie będzie można znaleźć zebrane informacje ze wszystkich watykańskich mediów, czyli z radia, telewizji oraz dziennika L’Osservatore Romano. Dobry krok, bo dotychczasowy serwis woła o „pomstę do nieba”. To jednak nie koniec internetowej ofensywy Watykanu, który w niedalekiej przyszłości ma w planach uruchomienie kolejnych blogów i mikroblogów, tak aby dotrzeć do jak największej ilości odbiorców.

Ciekawe jak będzie wyglądała strategia komunikacji. Do tej chwili mogliśmy zaobserwować animację obu nowych profili polegającą na publikowaniu ciekawych informacji, filmów i zdjęć z życia Jana Pawła II. Sporo takich materiałów znajduje się zapewne w archiwum mediów watykańskich. Nie wszystkie są powszechnie znane. Możemy więc liczyć na pojawienie się ciekawych „perełek” z trwającego 27 lat pontyfikatu.

Beatyfikacja Jana Pawła II odbędzie się 1 maja 2011 roku. Korzystając z materiałów dostępnych w serwisie Youtube zobaczmy jak to wszystko się zaczęło:

Podziel się opinią