Wybrane realizacje Socjomanii w ostatnim kwartale
Sprawdź, jakie nowe projekty i szkolenia zrealizowaliśmy w ostatnim kwartale, i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu poza tradycyjnymi ramami digital marketingu.
Digital marketing, czyli komunikacja i sprzedaż w kanałach internetowych, to nasza pasja, nasza przestrzeń do kreowania innowacyjnych strategii i osiągania sukcesu w kanałach online dla naszych klientów.
Wiemy, że Socjomania znana jest ze szkoleń i warsztatów w tym zakresie, ale robimy znacznie więcej!
Sprawdź, jakie nowe projekty i szkolenia zrealizowaliśmy w ostatnim kwartale, i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc w osiągnięciu sukcesu poza tradycyjnymi ramami digital marketingu.
AI dla branży farmaceutycznej
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie technologii, jednym z obiecujących obszarów, w których sztuczna inteligencja (AI) odgrywa kluczową rolę, jest branża farmaceutyczna.
AI przynosi ze sobą potencjał do rewolucji w procesach badawczych, rozwoju leków, diagnostyce medycznej i wielu innych aspektach tego sektora.
Jaka była nasza rola? Zadbaliśmy o cały proces, zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatów:
-
Zaprojektowaliśmy warsztat, gdzie uczestnicy, na swoim case’ie pracowali w grupach, używając różnych narzędzi - m.in. ChatGPT, Midjourney, Scite.ai, programów graficznych itp.
-
Wskazaliśmy profity z wykorzystania AI w bieżącej pracy marketera, ale też zagrożenia jakie z tego płyną.
-
Celem było przedstawienie możliwości obecnych narzędzi i praktyczna nauka narzędzi, co może usprawnić wiele obszarów codziennej pracy. AI to już nie Science fiction, tylko rzeczywistość, w której musimy się odnaleźć. Nie trzeba się jej bać, tylko trzeba wiedzieć, jak ją w praktyce wykorzystać.
Na sam koniec, wspólne z klientem stworzyliśmy kodeks korzystania z AI w organizacji, który jest podstawą, czymś, do czego się odnoszą i wiedza jak z tej wiedzy korzystać.
Cykl rozwojowy z Customer Journey dla bankowości
W obecnie konkurencyjnym środowisku bankowym, kluczowe jest zrozumienie i skuteczne zarządzanie etapami rozwoju ścieżki klienta (Customer Journey).
Zrozumienie potrzeb, motywacji, problemów i wątpliwości klientów na różnych etapach kontaktu z bankiem, bez względu na to, czy są to nowi czy stali klienci, jest kluczowe. Instytucje finansowe, które potrafią reagować na te wymagania, osiągają przewagę konkurencyjną, co prowadzi do wzrostu zarówno w liczbie nowych klientów, jak i w retencji obecnych.
Jaka była nasza rola? Przeprowadziliśmy dwudniowy warsztat z Customer Journey, mapowania doświadczeń klienta w teorii i praktyce.
Uczestnikami warsztatów byli różnorodni przedstawiciele działów sprzedaży, marketingu, promocji, komunikacji, procesów wewnętrznych i innych; cała reprezentacja różnych organizacji w firmie.
Jak wyglądała nasza ścieżka:
-
Warsztaty zaczynały się od części merytorycznej, gdzie uczestnicy zostali zapoznani z najważniejszymi pojęciami i koncepcjami związanymi z Customer Journey,
-
Następnie przeszliśmy do części praktycznej, czyli mapowania realnego wyzwania biznesowego klienta bankowego. Pomogło nam to w praktyce zmapować doświadczenia klienta na różnych punktach styku / etapach ścieżki zakupowej, a na koniec - wyciągnąć wnioski i plany na następne działania.
Nasz wspólny wniosek z klientem to myśl, że wszyscy pracownicy banku, niezależnie od swojego stanowiska, od dyrektora lokalnego oddziału, po SCRUM Mastera czy specjalistę do spraw procesów wewnętrznych, potrzebują poczucia sprawczości, a praca nad Customer Journey im ją zapewnia.
Kiedy pracownicy wiedzą (i widzą), jak wygląda ścieżka klienta i jak analizować dane klientów banku, łatwiej jest im wpływać na doświadczenie klientów i udoskonalać swoją pracę. Dzięki temu chętniej działają i angażują się w działania Customer Journey.
Rozwój klientocentrycznej kultury organizacyjnej wymaga regularnego transferu wiedzy i inspiracji - także „z zewnątrz", a nawet z innych branż. Nasze warsztaty odpowiadają również na tę potrzebę.
Ścieżka szkoleniowa dla ambasadorów marki - ajentów firm franczyzowych z branży retail i food service
W branży retail i food service, (ale oczywiście nie tylko), ambasadorowie marki stanowią ważny element zarówno w strategiach marketingowych, jak i w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Planując ścieżki szkoleniowe, zawsze wychodzimy od celu i potrzeb naszych klientów i to pod nich dopasowujemy program, cykl, działania.
Jaka była nasza rola? W tym konkretnym przykładzie, naszym celem było:
-
Przeszkolenie od zera ambasadorów marki, utrzymywanie ich motywacji i zaprojektowanie takiego cyklu szkoleniowego, który zachęci ich do aktywności oraz umożliwi samodzielne działania w social mediach oraz tworzenie materiałów na potrzeby mediów społecznościowych marki.
-
Celem była również integracja ambasadorów, co zrobiliśmy poprzez stacjonarne spotkania warsztatowe.
-
Ciągłość programu - przeprowadzenie cyklu szkoleń i warsztatów, dostosowanych do trybu pracy ambasadorów, regularne spotkania, śledzenie postępów.
Personal branding w organizacji to proces świadomego budowania i zarządzania swoją własną marką osobistą w kontekście swojej pracy i roli w firmie. Dlaczego jest tak istotny w organizacji i jakie korzyści płyną z jego wprowadzenia?
-
Wiarygodność marki: Pracownicy są dużo bardziej wiarygodnym źródłem informacji o firmie, co zwiększa autentyczność opinii.
-
Zwiększenie zasięgu: Zaangażowanie pracowników rozszerza zasięg komunikatów firmy, docierając do nowych grup odbiorców.
-
Większe zaangażowanie: Posty udostępniane przez pracowników generują większe zaangażowanie w mediach społecznościowych.
-
Poprawa wyników rekrutacji: Ambasadorzy marki przyciągają bardziej kwalifikowanych kandydatów.
-
Wzmocnienie kultury firmowej: Programy ambasadorskie budują ducha współpracy i przynależności wśród pracowników.
-
Wsparcie dla sprzedaży: Rekomendacje od pracowników wpływają pozytywnie na sprzedaż, uważane są za bardziej wiarygodne.
Programy ambasadorskie są coraz bardziej popularne w wielu branżach ze względu na ich liczne korzyści. Jednak ich skuteczność zależy od właściwej implementacji oraz zaangażowania i szkolenia pracowników
Jeżeli jesteś ciekawy/ciekawa innych naszych projektów, to zapraszam Cię do naszych Case Studies, a jeżeli masz ciekawe wyzwanie - skontaktuj się z nami - wspólnie znajdziemy efektywne i efektowne rozwiązanie. :)