Socjomania - od bloga marketingowego do partnera w obszarze digitalizacji
Socjomania ma już 9 lat! Od tego czasu zmieniło się bardzo wiele. Będąc nastawionym na rozwój i ciągłe patrzenie naprzód, pamiętamy jak to wszystko się zaczęło. Chcielibyśmy pokazać Wam, gdzie byliśmy kiedyś, a gdzie jesteśmy teraz; jak długą drogę przeszliśmy i jaka droga jeszcze przed nami.
Socjomania jako blog
Idea założenia własnej firmy powstała przypadkiem w 2009 roku, kiedy to spełniając marzenia o prowadzeniu własnego biznesu zdecydowałem o założeniu bloga, który miał pomóc szerzyć wiedzę o social mediach i porządkować branżowe case studies.
Początkowo blog był traktowany jako miejsce, które spełniało potrzebę pisania. Z czasem stał się ogólnodostępny i współtworzony przez dodatkowe osoby. Założeniem było postawienie człowieka w centrum, czyli pisanie dla ludzi. Socjomania była projektem, który miał status „po godzinach”. Jednak przez wytrwałość i poświęcenie osób zaangażowanych, stał się czymś więcej.
Socjomania jako spółka i marka edukacyjna
Z początkiem 2011 roku Socjomania zaistniała jako marka edukacyjna, kiedy to po raz pierwszy wystąpiłem na Travel Campie. Przez kolejny rok, przeprowadziłem kilkadziesiąt szkoleń z mediów społecznościowych, podróżując samochodem po wielu miastach w Polsce. Założenie od samego początku było takie jak obecnie - potrzeby uczestnika szkolenia zawsze zajmowały kluczową pozycję w hierarchii naszych wartości.
Ważnym momentem rozwoju Socjomanii było pojawienie się wspólników i zmiana struktury firmy na spółkę. Na początku dołączyła Katarzyna, która została Prezesem firmy. W późniejszym czasie pojawili się nowi wspólnicy, m.in. Monika Orłowska oraz Szymon Lisowski (obecny Wiceprezes Socjomanii).
Szkolenia pierwszym produktem Socjomanii
Pierwszym z produktów Socjomanii były szkolenia z social media. Socjomania jako spółka w pierwszym roku działania (lata 2010-2011) przeszkoliła ponad 100 firm zarówno małych jak i dużych. W tamtym czasie pojawiły się także dodatkowe tematy szkoleń i usługi doradcze.
Dywersyfikacja kompetencji wewnątrz organizacji i zespołu pozwoliła rozwijać firmę w nowych obszarach. Z biegiem czasu, działania Socjomanii rozwijały się o nowe tematy - w zakresie narzędzi digital (w tym od 2014 roku partnerstwo i przedstawicielstwo certyfikowanych kursów DMI - Digital Marketing Institute), a także usługi strategiczne i konsultingowe.
Od bloga marketingowego do partnera w obszarze digitalizacji
Postępująca transformacja biznesowa, rozwój technologii oraz potrzeba pozyskiwania (i generowania) coraz większej ilości wiedzy przez organizacje, dała nam do zrozumienia, że digitalizacja biznesu to kierunek, w którym chcemy rozwijać usługi konsultingowe i strategiczne Socjomanii.
W kilka lat przesunęliśmy biznes i realizujemy ideę długotrwałej relacji z klientem i towarzyszenia mu na ścieżce od pierwszych kroków wtajemniczenia w świat digital i pomocy najczęściej w zakresie wiedzy o narzędziach, przez zaprojektowanie usługi, do wdrożenia (działania konsultingowe Socjomanii).
Naszym celem jest strategia digitalizacji usług - czyli połączenie wiedzy marketingowej, strategicznej i projektowania - zaczerpniętej z perspektywy i założeń service design. Od ponad 6 lat konsekwentnie - ale też z rozwagą i pokorą transformujemy firmę w tym zakresie. Dziś coraz śmielej patrzymy w kierunku service designu i digitalizacji usług, które to od kilku lat są naszym celem rozwojowym. Na poniżej grafice zobaczycie jak wyglądał proces transformacji Socjomanii od bloga do partnera w obszraze digitalizacji.
Rozwój Socjomanii - infografika
Dalsza wizja kolejnych kroków Socjomanii jest w przygotowaniu. Przesunąłem swoje działania w stronę dbania o kierunek rozwoju firmy, tym samym stając się CVO (Chief Vision Officer). Wizja dotyczyć będzie kolejnych kroków milowych przybliżających nas do przeprowadzania procesów digitalizacji w organizacjach i wpływu na ich rozwój nadążający za technologią. Wiązać się z tym będzie zarówno nowa taktyka pierwszego 6-letniego już produktu szkoleń jak i jakość usług konsultingowych, dzięki połączeniu kompetencji zespołu konsultantów.
To jak biznes Socjomanii rozwijał się przez ostatnie lata, by sprostać nowemu wyzwaniu ale pozostając w idei naszego DNA, przedstawia poniższa infografika przygotowana we współpracy z Digital Concierge Socjomanii - Michałem Macherzyńskim, na której widać obecny podział przychodów i zakresu działań Socjomanii realizujący cele postawione przed firmą.
Podsumowanie
Pamiętacie początki Socjomanii? Kiedyś tylko Katarzyna i ja. Teraz mamy obok siebie prawie 20 osobowy Zespół.
Kiedyś przemierzałem Polskę białym fordem tłumacząc ludziom, czym są social media. Teraz prawie cały team przemierza Polskę tłumacząc transformację biznesową, digitalizację biznesu oraz branżę digital.
Poniżej znajdziecie nasze case study.
Więcej informacji o Socjomanii (historia, zespół, wartości):