Po co stosować hashtagi podczas eventów?
Okres lata w Polsce to intensywny czas festiwalowy. Fani muzyki i koncertów wiedzą o tym najlepiej. W ciągu ostatnich lat wraz z silnym rozwojem mediów społecznościowych zmienił się także sposób komunikowania uczestników takich wydarzeń. Swoimi wrażeniami na żywo dzielą się marki, organizatorzy, uczestnicy festiwali, artyści. Każda osoba staje się swojego rodzaju dziennikarzem, może podzielić się opinią, zdjęciami, krytyką, spostrzeżeniami, zachęcić do dyskusji. Użytkownicy jako najwiarygodniejsze i najchętniej udostępniane treści uważają te, które publikują ich znajomi. Portale również czerpią już informacje z kanałów uczestników i organizatorów. Stosowanie hashtagów to jedno z narzędzi, które zarówno dla promocji wydarzenia, jak i dla samych uczestników może okazać się bardzo przydatne. Po co stosować hashtagi podczas eventów? Przedstawiamy 6 powodów.
1. Stosowanie hashtagów do szukania znajomych i innych uczestników, którzy podróżują z tego samego miasta
Ktos z TT w drodze na @audioriver_pl do Płocka?#audioriver #partytime #summerfestivals
— Bartosz Zbroja (@BartoszZbroja) July 25, 2014
2. Hashtagi do współtworzenie oficjalnych kanałów wydarzeń i organizatorów
Thingz r serious now. #hskrk #ngo #woodstock2014 @WoodstockPoland @hackerspace_krk 782678223 pic.twitter.com/I3NO3tgdqD
— Wiktor Przybylski (@wprzyb) July 29, 2014
Don't forget about our hashtags #woodstock2014 and #lovewoodstock pic.twitter.com/VRsyzuV4Bx
— Przystanek Woodstock (@WoodstockPoland) July 3, 2014
3. Tworzenie galerii zdjęć (i łatwe ich wyszukiwanie na Instagramie dzięki hashtagom)
Do wyszukiwania zdjęć z konkretnymi hashtagami polecamy do wyboru dwa narzędzia, Iconosquare lub Hashlovers
4. Stosowanie hashtagów do współtworzenia relacji wydarzeń
Możemy dać innym znać o tym co się dzieje, publikować zdjęcia, które inni odnajdą i być może przekażą dalej, opublikować praktyczne informacje, pomóc innym dotrzeć na miejsce itp.
Ale ksiądz w arafatce siedzący na krawezniku i przybijający piątki robi wrażenie #woodstock2014
— Mała Bystra Woda (@MalgorzataWloda) July 30, 2014
5. Śledzenie wrażeń innych ludzi w trakcie lub po wydarzeniu, tworzenie dyskusji
Chyba jakiś akustyk straci pracę po dzisiejszym koncercie My Bloody Valentine. Tego się słuchać nie da! #OFFfestival
— Dariusz Kuśnierek (@dkodr) August 4, 2013
6. Bycie na bieżąco ze zmianami w programie, informacjami pogodowymi, niespodziewanymi wydarzeniami
Na polu panuje straszny upał - weźcie ze sobą coś na głowę ;)
#lovewoodstock #woodstock2014 #kreciolatv #woodstock #travel #train #sunbath
— KręciołaTV (@Kreciolatv) July 29, 2014
Tym samym chcieliśmy zapowiedzieć, że oficjalnie dotarliśmy, działamy i wspieramy Przystanek Woodstock w działaniach na Twitterze i Instagramie w trakcie trwania festiwalu! Śledźcie nasze kanały i kanały wydarzenia @WOŚP @WoodstockPoland, a także hashtagi #woodstock i #lovewoodstock!
A tu jesteśmy z resztą Woodstockowych internetowców ;)