0
EN

Blog o marketingu internetowym

28 grudnia 2011 | Karina Swachta

Rywalizuj z Jobsem w Socjomanii!

Steve Jobs to postać kultowa, ale także kontrowersyjna. Miał wielu wrogów, ale do furii potrafił doprowadzać także osoby ze swojego otoczenia. Niektórzy zarzucają mu, że jego produkty nie posiadają nic, czego nie miałyby inne tego typu na rynku. Jedni szaleją na ich punkcie, a inni krytykują poczynania firmy. Nikt jednak nie przechodzi obojętnie…

Projektanci Apple’a zawsze koncentrują się na user experience. Wymyślanie nowego produktu to nie tylko kwestia technologii, ale również wyglądu zewnętrznego. Liczy się przede wszystkim funkcjonalność i estetyka. Jeśli produkt będzie łatwy w użyciu dla każdego (od małego dziecka do seniora), zdobędzie rynek globalny. Steve Jobs był osobą, która zintegrowała wszystkie produkty w jeden zdrowy organizm. Cały skomplikowany proces miał na celu dążenie do maksymalnej prostoty i ułatwienia. Jeden z rozdziałów książki Waltera Isaacsona jest zatytułowany Prawdziwi artyści upraszczają. Logo firmy ilustruje ten zamysł idealnie!

Jak powstała ta nazwa? Dopiero co wróciłem z farmy jabłoni. Brzmiało to zabawnie, inspirująco i przystępnie. Apple [Jabłko] łagodziło brzmienie słowa komputer. Poza tym w książce telefonicznej bylibyśmy przed Atari – to wyjaśnienie Jobsa, a zarazem fragment jego biografii, która jest do wygrania w naszym konkursie (trzy sztuki!). Logo zaprojektował w 1976 roku Rob Janoff. Miało być proste i czytelne. Kształt nadgryzionego jabłka został stworzony po to, aby uniknąć porównań do pomidora.

Smacznego :)Smacznego :)

Życie Jobsa to ciągłe ulepszanie pomysłów, także jego własnych. Socjomania zachęca Cię do ugryzienia jabłka! Weź udział w naszym konkursie, ulepsz logo Jobsa i zgarnij jego biografię. Dowiesz się z niej, jak powstawały najbardziej genialne pomysły twórcy jednej z najbardziej znanych na świecie firm produkujących elektronikę.

Zasady

Krok 1: Stwórz projekt, który będzie przedstawiał logo firmy Jobsa w innej wersji niż Apple’owa. Może to być przeróbka graficzna, fotografia, a nawet wersja tekstowa! Zrób zdjęcie jabłka, napisz ciekawą historyjkę na temat tego, kto je ugryzł albo przerób je na wersję góralską. Forma dowolna!
Krok 2: Opublikuj projekt na swojej tablicy. W tytule napisz: Rywalizuję z Jobsem w Socjomanii! Dodaj pod tym wpisem komentarz z linkiem do Twojego wpisu.
Krok 3: Projekt wyślij na adres: biuro [małpa] socjomania.pl.

Pod uwagę weźmiemy głównie Waszą pomysłowość :) Na zgłoszenia czekamy do 2 stycznia 2012 roku. We wtorek 3 stycznia ogłosimy kto otrzyma od nas biografię Steve'a Jobsa autorstwa Waltera Isaacsona. Do zgarnięcia są 3 egzemplarze!

Powodzenia!

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?