Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

case studies
4 lutego 2016 Łukasz Dębski

Siła mikropłatności, czyli 3 ciekawe sposoby na wykorzystanie crowdfundingu

Crowdfunding to sposób na zrealizowanie swojego pomysłu, gdy brakuje nam większych funduszy. To idea mikrowpłat, dzięki którym wiele osób „zrzuca się” na realizację naszej idei, za co w zamian dostaje produkt wcześniej i nierzadko z dodatkowymi bonusami. Dzięki crowdfundingowi możemy także pomóc osobom potrzebującym.

Poniżej znajdziecie 3 przykłady, dlaczego warto i jak można wykorzystać crowdfunding do działań zarówno dla celów personalnych, jak i firmowych:

Akcja #PawelChceSlyszec

Pawła, koordynatora akcji dawca.pl, doktoranta Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego poznałem osobiście na ostatnim #TweetUp. Nie zauważyłem, żeby miał jakiś problem ze zdrowiem. Aż tu nagle 8 grudnia na Facebooku widzę post, w którym prosi on o pomoc w zakupie nowoczesnych aparatów słuchu. Akcję stworzył na popularnym w Polsce portalu crowdfundingowym pomagam.pl i nadał jej hashtag #PawelChceSlyszec.

Paweł chce słyszećPaweł chce słyszeć

Paweł Klikowicz, dzięki działaniom na Facebooku, Twitterze i Periscope (tam jest też najbardziej aktywny jako koordynator akcji dawca.pl) zebrał potrzebującą kwotę… w 48 godzin! Akcja zmieniła swój hashtag na #PawelBedzieSlyszec. Co ciekawe Paweł nie poprzestał na pomocy dla siebie, ale poinformował, że każda kwota powyżej 10 tys. będzie przekazana innej potrzebującej osobie.

Jeden z producentów aparatów słuchowych usłyszał o akcji i przekazał Pawłowi urządzenie do bezprzewodowych rozmów telefonicznych! Dzięki temu ruchowi Paweł zmienił ideę akcji na #NiechUslyszaInni i teraz wszystkie fundusze powyżej 9 tys. z pomagam.pl będą przekazane na rzecz innych osób (a to już ponad 1,2 tys zł!)

Ilość wzmianek w Brand24 w ciągu 24h: 23,000 wpisów

Więcej o akcji:
na serwisie pomagam.pl
Wydarzenie na Facebooku

Hasbro Gaming Lab

Hasbro, druga pod względem wielkości firma na świecie produkująca zabawki, kilka miesięcy temu zorganizowała konkurs, którego celem było wyprodukowanie nowej gry towarzyskiej. Do konkursu ze swoimi pomysłami zgłosiło się ponad 500 osób, następnie komisja wybrała 5 najlepszych. O tym, kto zwycięży w konkursie miała zadecydować… kampania zorganizowana na portalu crowdfundingowym, Indiegogo.

Pan tostPan tost

Wygrała gra o Panie Toście, który chce się bawić a nie pracować (kampanię zobaczycie tutaj, pod tym linkiem) a zwycięzca dostał 10 tys $ nagrody i zaproszenie do centrali Hasbro, aby razem z działem R&D firmy dopracować grę!

Więcej o konkursie dowiecie się na specjalnie dedykowanej do tego stronie

Indiegogo na CES 2016

Idea crowdfundingu jest wykorzystywana przez coraz większą liczbę firm. I to nie tylko firm małych, dopiero co zaczynających swoją przygodę z biznesem, ale także przez większych graczy. Jak powiedział na styczniowych targach nowej technologii CES 2016 twórca popularnego portalu crowdfundingowego Indiegogo, Slava Rubin, coraz więcej firm z listy Fortune 1000 wykorzystuje ideę crowdfundingu do działań Research & Development. Tworzą oni kampanie swoich innowacyjnych projektów aby eksperymentować i sprawdzić czy ich pomysły będą wzbudzały zainteresowanie wśród ewentualnych klientów.

Na CES w tym roku było… 110 firm, które dostały wsparcie dzięki projektom na Indiegogo!

Cały wywiad zobaczycie poniżej:



Podsumowanie

Crowdfunding wykorzystywany jest zarówno przez pojedynczych ludzi, mniejsze firmy, jak i wielkie korporacje. Więcej informacji tak temat trendu, jakim jest crowdfunding - z innymi przykładami wykorzystania, wizją przyszłości i opinią ekspercką - znajdziecie w naszej prezentacji Trendy (możliwe do wykorzystania) w marketingu w 2015/2016:

Podziel się opinią