0
EN
szkolenia otwarte

Budowanie społeczności online wokół marki

Ocena szkolenia ()

Inne terminy tego szkolenia w Krakowie w Warszawie Online

Budowanie społeczności online wokół marki
Online 9 wolnych miejsc

Informacje o kursie online
Społeczności online

Dzięki kursie online „Społeczności online" od Socjomanii, dowiesz się i nauczysz, jak projektować, budować i prowadzić społeczności biznesowe.

Każdy z modułów kursu pokrywa jeden obszar z modelu projektowania społeczności, czyli Community Canvas. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez proces podjęcia decyzji o tym, czy Twoja firma powinna mieć społeczność dla swoich klientów, partnerów, współpracowników i zespołów, jak powinieneś się do tego przygotować, jakie decyzje strategiczne wcześniej podjąć, a następnie jak założyć i rozwijać swoją grupę.

Posiądziesz wiedzę nie tylko na temat samych narzędzi, na których możesz stworzyć i rozwinąć społeczność, ale poznasz również taktyki doboru celu społeczności, jej profilu grupy docelowej, doboru tematyki i formatów treści.

Na praktycznych przykładach opowiemy Ci, jak wypromować społeczność, przeprowadzić poprawnie proces wdrożenia (onboarding) nowych członków do społeczności, ale także, co zrobić gdy zaangażowanie uczestników jest na poziomie niższym niż na zaplanowanym.

Kurs odkryje przed Tobą tajniki budowania zaangażowanych społeczności wokół produktu, usługi, problemu czy celu, który jest dla Ciebie biznesowo ważny (na przykład wzrost retencji Twoich klientów, zbudowanie pozycji eksperta czy pozyskanie nowych pomysłów produktowych). Najważniejsze jednak, że dowiesz się, jak budować społeczności cenne i potrzebne Twoim klientom oraz jak dbać o długofalowy wzrost mierników, na których Ci najbardziej zależy.

Co wyróżnia nasz kurs
Społeczności online

To pierwszy kurs na rynku, który przeprowadzi Cię przez proces zaprojektowania społeczności online oraz wskaże praktyczne wskazówki, jak zrobili to inni.

Jesteśmy praktykami. W 2020 roku stworzyliśmy społeczność biznesową dla liderów zmiany, TRANSFORMersi - zarządzanie zmianą i rozwój online, która zgromadziła wokół siebie ponad 800 liderów zmiany z różnych organizacji w Polsce. Samodzielnie przeprojektowaliśmy i sprawdziliśmy najpierw na sobie, a potem na naszych klientach, model rozwoju społeczności online tak, aby przygotować uniwersalny proces stworzenia i utrzymania społeczności.

Digital i narzędzia online nie mają przed nami tajemnic - podzielimy się z Tobą naszymi praktykami, wskazówkami jak dobrać narzędzie, ale też na jakie jego funkcje zwrócić uwagę.

Wierzymy w różnorodność treści, dlatego w naszym kursie znajdziesz wideo-lekcje z autorkami i administratorkami społeczności, które podzielą się z Tobą praktycznymi wskazówkami; lekcje tekstowe i ćwiczenia, które pozwolą Ci pogłębić wiedzę; wideo-tutoriale narzędziowe, w których od kulis poznasz najważniejsze funkcje; podcasty i wywiady z moderatorami, członkami społeczności i administratorami społeczności biznesowych; checklisty, PDFy do pobrania i szablony, które ułatwią Ci zdobywanie wiedzy, ale też wykorzystywanie jej w praktyce.

Program szkolenia

1

Wprowadzenie

2

Społeczności od początku

  • Czym jest społeczność i jaką rolę może pełnić
  • Czym się rózni społeczność od grupy na Facebooku
  • Przykłady społeczności wewnętrznych
  • Przykłady społeczności zewnętrznych
3

Cel

  • Po co tworzyć społeczność? Przegląd celów społeczności
  • Cel biznesowy/firmowy/organizacji
  • Cel społeczności
  • Cel dla twórców społeczności
  • Checklista weryfikacji celów społeczności
4

Profil społeczności

  • Jak profilować grupę w społeczności? Grupa szeroka czy wąska? Plusy i minusy.
  • Cechy demo i psycho-graficzne
  • Jak dbać o różnorodność członków społeczności.
  • Jak weryfikować członków społeczności? Kim muszą być członkowie naszej społeczności.
5

Research

  • Weryfikacja, gdzie potencjalni członkowie naszej społeczności realizują wybrany przez nas cel społeczności
  • Skąd pozyskiwać inspiracje o rozwoju społeczności
  • Czego brakuje innym miejscom realizującym cel społeczności
  • Jaki format treści i komunikacji preferuje grupa docelowa
6

Narzędzie

  • Na co musisz zwrócić uwagę przy wyborze narzędzia, gdzie powstanie społeczność?
  • Przegląd narzędzi do tworzenia społeczności
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - grupa na FB
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - własna platforma
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - Slack
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - Discord
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - TikTok, Instagram i inne kanały wizualne
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - Microsoft Teams
  • Plusy i minusy tworzenia społeczności - Intranet
  • Narzędzia wspierające komunikację społeczności (newsletter, whatsapp, telegram)
7

Wizytówka społeczności

  • Nazwa społeczności jak ją stworzyć?
  • Opis społeczności co w nim zawrzeć?
  • Materiały graficzne i branding społeczności
8

Tematyka

  • Identyfikowanie problemów społeczności - social listening, badania ilościowe
  • Jakościowe pogłębienie problemów społeczności
  • Mapa tematów społeczności
9

Taktyki zaangażowania

  • 5 obszarów życia społeczności
  • Zaangażowanie - taktyki aktywizowania członków
  • Współtworzenie - taktyki współtworzenia z członkami
  • Relacje - taktyki budowania poczucia przynależności i networkingu w społeczności
  • Rozwój - taktyki rozwoju społeczności
  • Edukacja - taktyki przepływu wiedzy w społeczności
  • Metodyka wdrażania taktyk
  • Przegląd taktyk przetestowanych w społeczności TRANSFORMersi - rozwój i liderzy zmiany
10

Role członków społeczności

  • Piramida członków społeczności
  • Rola i zadania administratora
  • Rola i zadania moderatoratekstowa
  • Role i zasady
11

Start prowadzenia społeczności

  • Założenie narzędzia
  • Onboarding
  • Zaproszenie do społeczności
  • Taktyki promocji i budowy wizerunku społeczności
12

Prowadzenie społeczności

  • Zarządzanie społecznością - na jakie elementy musisz zwrócić uwagę
  • Projektowanie sprintów projektowych
  • Planowanie komunikacji w społeczności
  • Zbiór najpopularniejszych problemów społeczności wraz z proponowanymi rozwiązaniami.
13

Statystyki

  • Proces ewaluacji społeczności
  • Mierniki - jakie wskaźniki rozwoju, zaangażowania i efektywności społeczności dobrać?
  • Optymalizacja wszystkich elementów społeczności w celu zwiększenia jej efektywności.
14

Podsumowanie

  • Jak Twoja społeczność może się rozwijać?
  • Prasówka społecznościowa - jakie źródła, osoby i miejsca warto śledzić?

Dla kogo jest ten kurs?

Właściciele biznesu i Liderzy zmiany

którzy są przed podjęciem decyzji, czy stworzyć społeczność wokół swojej marki i chcą się dowiedzieć, jak to zrobić dobrze,

Administratorzy i Moderatorzy

istniejących społeczności, którzy chcą usprawnić swoje działania i poprawić swoje wyniki

 

Marketerzy

którzy chcą zwiększyć swoje kompetencje w zakresie projektowania społeczności i zarządzania nimi

 

Dowiedz się więcej o naszych szkoleniach online

Skontaktuj się z nami

Podobne szkolenia

Na jakim etapie jesteś?