Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

blogosfera social media
13 kwietnia 2012 Wpisy gościnne

Think outside the blog

Marketing i blogosfera tworzą skomplikowany związek, częściej pełen upadków niż wzlotów. I jak to w kryzysie bywa, zazwyczaj winien jest brak komunikacji, który uniemożliwia wzajemne poznanie. Każde z nich bowiem idzie w swoją stronę, choć starają się podtrzymać pozory jakby jednak mieli coś ze sobą wspólnego. Sytuacja ta dotyczy większości przykładów wzajemnego oddziaływania marketingu i blogosfery: obie sfery podporządkowują swoje działania określonym, wypróbowanym schematom.

Układ konkursy-nagrody jest na tyle eksploatowany, że stał się obowiązujący - zwłaszcza blogosfera lifestyle’owa uparcie go powiela. Dodatkowo przyjęło się, że ingerencja marketingowa na blogu nobilituje go, w pewien sposób wyróżniając i zwracając na niego uwagę. Porównując marketing z blogosferą, nietrudno zauważyć, że dominuje ten pierwszy jako selektywny, decydujący, oferujący. Blogosfera zaś reaguje na impuls. I od tego momentu zaczyna się litania znanych klonów…

Pasta, Ciasta i Basta

Czy można inaczej? Czy marka i blog mogą w sposób twórczy i niewymuszony dla żadnej ze stron (w tym dla konsumentów/czytelników) ze sobą współpracować? Ilość odpowiedzi na to pytanie, jak się okazuje, jest nieskończona. Jednej z nich udzielają autorzy blogów Jedzenia do rzeczy i Cakes and the City oraz Art Hotel Wrocław.

24.03.2012 w samo południe we wrocławskim Art Hotelu spotkali się przedstawiciele blogosfery fashion i mediów z okazji projektu ‘PASTA, CIASTA I BASTA’. Pomysłodawcami spotkania byli Michał Wacław, Łukasz Wasyliszyn oraz Magdalena Baran prowadzący blogi kulinarne. Założeniem była integracja i spotkanie z wybraną częścią blogosfery i mediów w warunkach innych niż konferencja i związany z nią tradycyjny panel dyskusyjny. Wybór sfery fashion został podyktowany wspólnym mianownikiem, jakim jest moda na dobry smak - w tym kontekście dotycząca zarówno stylu ubierania się, jak i stylu jedzenia.

Integracja w kuchni i wspólne gotowanie nie są jednak nowym pomysłem. Premierowy element stanowi bowiem zmiana układu sił organizacyjnych. Inicjatorami projektu okazali się blogerzy, których propozycja zyskała aprobatę Art Hotelu oraz Szefa Kuchni. Swoboda w decyzjach, co do scenariusza spotkania i menu, również należała do blogerów. Art Hotel natomiast pomógł zrealizować koncept, co złożyło się na pewien rodzaj symbiozy i platformy współpracy. Niewątpliwie ważnym założeniem było odczarowanie blogosfery - nawet w mikro perspektywie - ze standardu warsztatów kulinarnych inicjowanych wyłącznie przez organizatorów (sponsora) i dedykowanych jedynie blogerom kulinarnym. Istotne było również zwrócenie uwagi na ideę blogowania jako aktywności indywidualnej, poza mainstreamem. Blog bowiem genetycznie ukierunkowany jest na kreację, trendsetting i samosterowność - powrót do wymienionych fundamentów okazał się nie tylko możliwy, ale i bardzo trafiony.

Art Hotel zaś pioniersko przetarł szlak w marketingu hotelowym, wskazując na nowe perspektywy zaangażowania. Ponadto, jako obiekt nienależący do hoteli sieciowych, podkreślił swoją wyjątkowość i otwartość, doceniając indywidualną inicjatywę blogerów. Odejście od oferty zakwaterowania jako tradycyjnie firmującej hotel umożliwiło realizację alternatywnych aktywności, które okazały się nowe i ciekawe dla zespołu pracowników bezpośrednio zaangażowanych w spotkanie. Niewątpliwie atrakcyjna była również konfrontacja z Szefem Kuchni, Grzegorzem Pomietło, który w trakcie przedsięwzięcia zaznaczał swoją aktywną obecność.

Powyższy przykład nie stanowi gotowego przepisu na sukces w kuchni i w marketingu, jednak warto mieć na uwadze takie jego składniki, jak zaangażowanie, pasja i ‘thinking outside the box’ (a tym bardziej ‘thinking outside the blog’). Być może dzięki nim relacje blogowo-marketingowe nabiorą nowego, lepszego smaku.

Joanna JaskólskaJoanna Jaskólska

Joanna JaskólskaJoanna Jaskólska

Joanna JaskólskaJoanna Jaskólska

Joanna JaskólskaJoanna Jaskólska

Joanna JaskólskaJoanna Jaskólska

Maciej GajdurMaciej Gajdur

Maciej GajdurMaciej Gajdur

Maciej GajdurMaciej Gajdur

Zdjęcia: Joanna Jaskólska z The Spot Magazine i Maciej Gajdur z Wro Street Fashion.

Autorką powyższego gościnnego wpisu jest Magda Baran blogująca na ”Cakes and the City”, współpomysłodawczyni powyższej akcji i bliska znajoma Socjomanii.

Od Bartka: Tak się złożyło, że w tym samym czasie w Art Hotelu prowadziliśmy nasze szkolenie z mediów społecznościowych. W przerwach mieliśmy okazję poczuć klimat projektu ‘PASTA, CIASTA I BASTA’ od środka, no i oczywiście skosztować przygotowanych pyszności. Dla mnie bomba! Znam Magdę osobiści i wiem, że jej wielka, pozytywna energia przenosi się na wszystkie osoby przebywają w jej pobliżu :) Było to widać i tym razem! Wielkie gratulacje należą się również przedstawicielom Art Hotelu - za otwartość na nowe pomysły i gotowość do współpracy. Mało jest takich obiektów w Polsce!

Podziel się opinią