0
EN

Blog o marketingu internetowym

10 zastosowań Customer Journey

Customer Journey, czyli ścieżka klienta, to narzędzie-wytrych. Możemy dzięki niemu poprawić nasze usługi, ale również wypracować nowe taktyki sprzedaży, obsługi klienta, nowe produkty, sposoby dotarcia do szerszej grupy docelowej. Dowiedz się, jakie różnorodne zastosowania może mieć customer journey? 

Narzędzie-wytrych

Customer Journey to narzędzie, które pozwoli zoptymalizować ścieżkę Twojego klienta i wspólne punkty styku z Twoją firmą/produkcie/procesie. Dowiedz się więcej o tym narzędziu w naszym artykule - Co to jest Customer Journey (ścieżka klienta)?

Przygotowując się do kursu online Customer Journey, wyróżniłyśmy dziesięć różnych zastosowań mapowania ścieżki klienta, które mogą spełnić różnorodncele - biznesowe, komunikacyjne, operacyjne i sprzedażowe - w organizacjach każdego typu. Udowadnia to naszą tezę, że Customer Journey to narzędzie uniwersalne i ponadczasowe, które możesz wykorzystać w różnorodnych obszarach firmy.

Customer Journey staje się na tyle szerokim konceptem, że często mowa o nim jako o pewnej optyce, nastawieniu, narzędziu-wytrychu, który może być zastosowany w różnorodnych scenariuszach i odpowiadając na różne potrzeby projektu.

Niezależnie czy mówimy o kliencie wewnętrznym (pracowniku), partnerze organizacji czy kliencie B2B, B2C czy H2H (human-to-human) - prawidłowe odtworzenie CJ i jego wykorzystanie, może wpłynąć na rozwój usług, modelu biznesowego, poziomu satysfakcji czy pozytywnych doświadczeń odbiorców.

 

Poznaj 10 zastosowań Customer Journey

W poniższej prezentacji przedstawiamy różnorodne zastosowania tego narzędzia w Twojej firmie:

 

Kiedy warto wykorzystać Customer Journey?

Zwróć uwagę, że Customer Journey może przydać Ci się kiedy:

  • chcesz poprawić oferowane usługi (ich jakość, wartość dla klientów),
  • chcesz stworzyć nowe pomysł na produkt/usługę, utrzymując pozycję lidera rynku lub dopiero ją budując,
  • zwiększyć satysfakcję klientów i ich retencję, a także lokalizację wobec marki,
  • wyróżnić się od konkurencji, zdobyć punkt przewagi, dbając o doświadczenie klienta,
  • zoptymalizować koszta procesów (obsługi klienta, zarządzania usługą),
  • wygenerować nowe taktyki sprzedażowe, marketingowe i komunikacyjne,
  • zbudować strategię biznesową, usługową, komunikacyjną czy strategię digital,
  • zdigitalizować swój produkt / usługę,
  • zaadaptować usługę do nowych potrzeb klientów / otoczenia / trendów,
  • zwiększyć efektywność programów wewnętrznych,
  • zwiększyć efektywność procesów rekrutacyjnych, onboardingowych i offboardingowych,
  • zmienić kulturę organizacyjną, rozwiązać problemy zespołowe, zmotywować pracowników,
  • zidentyfikować punkty zapalne w naszej firmie,
  • i wiele, wiele więcej ;)

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Z zamiłowania do tego narzędzia, ale i z obserwacji, jak wielu klientów może z niego skorzystać, stworzyliśmy kurs online poświęcony Customer Journey. Dzielimy się w nim dodatkowymi case study, wskazówkami i dobrymi praktykami w każdym obszarze wyżej wymienionym. Przeczytaj artykuł, w którym autorki kursu, Katarzyna Młynarczyk (CEO Socjomanii) i Martyna Tarnawska (Service Design Lead w Socjomanii), opowiadają więcej o motywacji i historii jego stworzenia.

Czy widzisz jeszcze jakieś zastosowania Customer Journey

... o których nie wspomnieliśmy powyżej? Napisz do nas! Z chęcią wysłuchamy, jak wykorzystujecie je w swojej organizacji :)

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?