0
EN
case study

Centrum Usług Społecznych w Koszalinie

Komunikacja na Facebooku - szkolenie dopasowane do konkretnej branży

ikona

Jaki był problem?

Każda branża posiada swoje unikalne cechy i specyfikę, a komunikacja na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, musi to uwzględniać. Instytucje publiczne, działające na tej platformie, stawiają czoła unikalnym dla ich charakteru wyzwaniom, takim jak dostosowanie języka komunikacji czy skuteczne reagowanie na sytuacje kryzysowe. W przypadku urzędów, szkolenie z zakresu komunikacji na Facebooku wymaga zatem bardzo spersonalizowanego podejścia.

Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom i po dokładnym zbadaniu potrzeb naszego klienta, Centrum Usług Społecznych w Koszalinie, opracowaliśmy dedykowane szkolenie z zakresu komunikacji na Facebooku dostosowane do specyfiki urzędu. Sprawdź, jakie rozwiązania zastosowaliśmy.

 

Wyzwania w komunikacji instytucji publicznej w mediach społecznościowych

Komunikacja w mediach społecznościowych to nieodzowny element komunikacji instytucji publicznych, ale niesie ze sobą spore wyzwania. 

Wyzwanie I - dopasowanie języka komunikacji

Istnieją różnice między oficjalnym językiem urzędowym a tym, który obowiązuje w sieci. Należy znaleźć złoty środek, aby zachować profesjonalizm, ale też być zrozumiałym i przystępnym dla odbiorców, a w tym wypadku interesariuszy instytucji.

Wyzwanie II - efektywne reagowanie na sytuacje kryzysowe

Mieszkańcy i pozostali interesariusze, często korzystają z mediów społecznościowych, aby zgłaszać problemy. Oczekują też szybkiej reakcji. Instytucje publiczne muszą być gotowe na aktywną i profesjonalną interakcję w takich sytuacjach, ale również wiedzieć w jaki sposób odpowiedzieć (i czy zawsze należy). 

Wyzwanie III - tworzenie angażujących postów

Tworzenie angażujących postów może być trudne, zwłaszcza w instytucjach publicznych, gdzie tematy w ramach informowania o bieżącej działalności nie mają zawsze charakteru rozrywkowego, a wręcz przeciwnie, są często poważne. Niemniej jednak, umiejętność nawiązania interakcji z odbiorcami i dostarczenia treści, które przyciągną uwagę, jest kluczowa dla budowania pozytywnego wizerunku online.

ikona

Rozwiązanie?

W ramach naszej współpracy, zrealizowaliśmy całodniowe szkolenie, podczas którego przeszkoliliśmy 14 pracowników z Centrum Usług Społecznych w Koszalinie.

Tematy poruszane podczas szkolenia były skoncentrowane na kluczowych aspektach komunikacji online dla urzędów. Podczas szkolenia zagospodarowaliśmy między innymi następujące bloki tematyczne:

  • Jak wykorzystać media społecznościowe do budowania wizerunku urzędu?
  • Jak dopasować język komunikacji i tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych?
  • Jak zapobiegać sytuacjom kryzysowym i zarządzać informacją w sytuacji kryzysowej?
  • Omówienie dobrych praktyk promocji urzędów i benchmarków.
  • Warsztaty z copywritingu - jak tworzyć treści oraz posty w instytucjach publicznych?

Jednym z kluczowych elementów szkolenia były praktyczne warsztaty z copywritingu, podczas których uczestnicy zdobyli niezbędną wiedzę, w jaki sposób tworzyć treści, jaki wybrać format, jak wyznaczać cele dla instytucji publicznych i jak dopasowywać swoją komunikację do grupy docelowej. To podejście warsztatowe pozwoliło uczestnikom nie tylko zdobyć teoretyczną wiedzę, ale także przećwiczyć ją w praktyce.

 

Co wyróżniło to szkolenie? 

Spersonalizowane przykłady i studia przypadków

Podczas przygotowywania szkolenia, zadbaliśmy o to, by prezentowane przykłady były dokładnie dopasowane do specyfiki działalności urzędu. Dzięki spersonalizowanym przykładom, uczestnicy byli w stanie natychmiast zrozumieć, jak wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności przy wyzwaniach codziennej pracy, w tym przypadku - podczas przygotowywania treści do publikacji w mediach społecznościowych.

Warsztatowe podejście

Oprócz przekazania wiedzy merytorycznej, w praktyce przećwiczyliśmy z uczestnikami tworzenie treści oraz postów dopasowanych do komunikacji instytucji publicznej. Dzięki podejściu warsztatowemu, uczestnicy mieli okazję pracować na realnych przykładach i sformułować posty gotowe do publikacji na Facebooku.

ikona

Efekty?

Dzięki ścisłej współpracy z koordynatorem grupy, zebraniu oczekiwań i informacji o codziennych wyzwaniach pracowników, grupa szkoleniowa przećwiczyła pod okiem ekspertów Socjomanii tworzenie skutecznej komunikacji na Facebooku.

Dyrektor instytucji potwierdził swoją opinią jakość i praktyczny charakter prowadzonego szkolenia:
 

Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób bardzo profesjonalny, z wykorzystaniem technik Warsztatowych. Trenerki, Pani Anna Żesławska-Olejnik oraz Pani Monika Drabczyńska, wykazały się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym, a także dużym zaangażowaniem i komunikatywnością. Pracownicy ocenili szkolenie bardzo wysoko, podkreślając przydatność przekazanych informacji do zastosowania w praktyce.

Dyrektor Centrum Usług Społecznych w Koszalinie
Mgr Bogumiła Szczepanik

 

Trenerzy, którzy realizowali to szkolenie i mogą przeprowadzić podobne szkolenie w Twojej organizacji

(podobne, bo dopasowane konkretnie pod Ciebie i Twoją branżę!)

Anna Żesławska - Olejnik

Entuzjastka świata digital, trenerka, praktyk z zakresu marketingu w mediach społecznościowych. Przeprowadza audyty, współtworzy strategię, doradza i szkoli. Prowadzi zajęcia z content marketingu, mediów społecznościowych, SEO i strategii digital marketingowej w ramach certyfikowanego kursu Digital Marketing prowadzonego na licencji Digital Marketing Institute. Współpracowała z klientami o bardzo szerokim profilu między innymi w branży: Gamingowej, IT, budowlanej, edukacyjnej, prawniczej, podróżniczej, technologicznej, NGO, energetycznej, beauty, farmaceutycznej, instytucjach publicznych, urzędowej czy bankowej.


Monika Drabczyńska

Strateg w zakresie Digital Marketingu. Związana z tematyką Human Centred Design. Od początku kariery zawodowej związana z marketingiem internetowym. Przygotowuje i wspiera w realizacji strategii oraz pomaga w procesach digitalizacji przedsiębiorstw. Praktyk w zakresie działań marketingowych dla e-commerce, zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Posiada przekrojową wiedzę dotyczącą narzędzi digital marketingowych.
 

Chcesz zorganizować z nami podobne szkolenie?

Skontaktuj się z nami, wspólnie znajdziemy efektywne (i efektowne) rozwiązanie, które pomoże Ci zrealizować wyzwania obecności marki w kanałach społecznościowych. 

W Socjomanii dopasowujemy nasze szkolenia pod indywidualne potrzeby klienta. Dzięki temu wiedza zdobyta podczas szkolenia jest maksymalnie praktyczna i może być natychmiast wykorzystana w codziennej pracy. 

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?