Jaki był problem?
Każda branża posiada swoje unikalne cechy i specyfikę, a komunikacja na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, musi to uwzględniać. Instytucje publiczne, działające na tej platformie, stawiają czoła unikalnym dla ich charakteru wyzwaniom, takim jak dostosowanie języka komunikacji czy skuteczne reagowanie na sytuacje kryzysowe. W przypadku urzędów, szkolenie z zakresu komunikacji na Facebooku wymaga zatem bardzo spersonalizowanego podejścia.
Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom i po dokładnym zbadaniu potrzeb naszego klienta, Centrum Usług Społecznych w Koszalinie, opracowaliśmy dedykowane szkolenie z zakresu komunikacji na Facebooku dostosowane do specyfiki urzędu. Sprawdź, jakie rozwiązania zastosowaliśmy.
Wyzwania w komunikacji instytucji publicznej w mediach społecznościowych
Komunikacja w mediach społecznościowych to nieodzowny element komunikacji instytucji publicznych, ale niesie ze sobą spore wyzwania.
Wyzwanie I - dopasowanie języka komunikacji
Istnieją różnice między oficjalnym językiem urzędowym a tym, który obowiązuje w sieci. Należy znaleźć złoty środek, aby zachować profesjonalizm, ale też być zrozumiałym i przystępnym dla odbiorców, a w tym wypadku interesariuszy instytucji.
Wyzwanie II - efektywne reagowanie na sytuacje kryzysowe
Mieszkańcy i pozostali interesariusze, często korzystają z mediów społecznościowych, aby zgłaszać problemy. Oczekują też szybkiej reakcji. Instytucje publiczne muszą być gotowe na aktywną i profesjonalną interakcję w takich sytuacjach, ale również wiedzieć w jaki sposób odpowiedzieć (i czy zawsze należy).
Wyzwanie III - tworzenie angażujących postów
Tworzenie angażujących postów może być trudne, zwłaszcza w instytucjach publicznych, gdzie tematy w ramach informowania o bieżącej działalności nie mają zawsze charakteru rozrywkowego, a wręcz przeciwnie, są często poważne. Niemniej jednak, umiejętność nawiązania interakcji z odbiorcami i dostarczenia treści, które przyciągną uwagę, jest kluczowa dla budowania pozytywnego wizerunku online.