Efekty?
„Akademia już się zakończyła, ale nagrane materiały dostępne są dla wszystkich pracowników na platformie e-learningowej Socjomanii, a feedback od dotychczasowych uczestników jest bardzo pozytywny - osoby, które zdecydowały się wziąć udział w spotkaniach „live” doceniały luźną atmosferę, o którą zadbali trenerzy Socjomanii, doceniały możliwość dyskutowania w trakcie (w opozycji do sztywnej formuły „słucham przez 2h”).
Dodatkowo wiele osób ustaliło przejście przez Akademię jako jeden z celów na ten rok fiskalny - wielu menedżerów zatem określiło przyswojenie treści z Akademii jako punkt niemalże „obowiązkowy” w ramach rozwoju swoich zespołów. :)
Ze swojej strony jako organizatora mogę dodać swoje obserwacje, że bardzo ważne jest częste przypominanie o inicjatywie wewnątrz organizacji. Istotne jest również ułożenie odpowiedniego programu z trenerami prowadzącymi, tak aby spotkania w ramach Akademii były maksymalnie możliwie interaktywne, a tym samym przez cały czas trwania aktywizowały uczestników - wykorzystaliśmy do tego ankiety w ZOOM, interaktywne głosowania w Kahoot czy sesje Q&A.
W szkoleniach „live online” notowaliśmy frekwencję pomiędzy 25 a 40 osób, z wszystkich niecałych 100 zaproszonych. Pozostali, którzy nie mogli wziąć udział w formule „live”, otrzymali dostępy do nagrań.
Uważam, że gdyby nie formuła zdalna / hybrydowa, nigdy nie zebralibyśmy tak różnorodnej grupy - nie byłoby możliwości dla takiej „mieszanki” osób z różnych działów pojawić się w jednym czasie i miejscu na cyklu, który obejmował 9 spotkań. Myślę, że ten model był bardzo efektywny.
Na tę chwilę mam poczucie, że Akademia dała świetny grunt do dalszych kroków w kierunku „Digital Transformation”, jakie odbywa się obecnie w GROHE. Mam przeświadczenie, że większość osób w organizacji jest na to gotowa i może przyjmować nowe odpowiedzialności związane ze „światem online”. W innym wypadku „rzucenie na głęboką wodę digitalu” mogłoby doprowadzić do szybkiego utonięcia. Digital Academy to podstawy pływania na digitalowych wodach. :)
Wisienką na torcie była możliwość uzyskania certyfikatu zewnętrznego, cenionego na rynku partnera - Was, Socjomanii (po przejściu testu wiedzy). To na pewno namacalny dowód ukończenia kursu i dodatkowa motywacja. Oprócz tego rywalizację zaostrzała możliwość wygrania dostępu do dowolnego szkolenia dla najlepiej zdających test, więc było o co walczyć!
Ciekawostką będzie fakt, że spośród top 3 najlepiej „zdających” test wiedzy, 2 osoby są z działu marketingu, a 1 z działu finansów! :)
Dowodem na to, że Digital Academy zaostrzyła apetyt na wiedzę digitalową są m.in. inicjatywy wychodzące z działu marketingu o organizację dodatkowych szkoleń wewnętrznych np. z zakresu Google Analytics na przykładzie strony grohe.pl, prowadzone przez osoby z naszego zespołu Digital i E-commerce.”
Digital Academy - dla kogo?
„Realizację podobnych inicjatyw poleciłbym wszystkim, którzy chcą podnieść poziom wiedzy dot. marketingu i marketingu internetowego w całej organizacji - nie tylko w dziale Marketingu czy Digitalu. To jest inwestycja, która może pomóc całej firmie zrobić krok z epoki „2010” do „2020+”. Szczególnie ważne jest to dla organizacji, które nie są „digital native” - w opozycji do firm, które na technologii czy digitalu bazują jako core-business, a w których projekt Akademii aż tak „nie otworzyłby oczu”. We wszystkich innych organizacjach, gdzie do tej pory digital był „częścią” / „działem” - zdecydowanie taka inicjatywa Digital Academy jest moim zdaniem jak najbardziej wskazana! :)”
Referencje
“Współpraca z zaangażowanym, elastycznym i sprawdzonym partnerem z zewnątrz jest nieoceniona przy próbie podnoszenia kompetencji marketingowych w całej firmie czy podczas cyfrowej transformacji - cieszę się, że działamy z Socjomanią ramię w ramię w tym zakresie. Z perspektywy organizatora i koordynatora projektu chcę powiedzieć, że byliście dla nas dużą pomocą! Dziękuję!”
Maciej Śledziński - Leader, E-Commerce Channel & Marketing Activation w GROHE