Rozwiązanie?
Proces budowania strategii marki został opracowany we współpracy z Klientem na podstawie wcześniejszej analizy sytuacji marki. Zaproponowany przez Socjomanię zakres prac jak i ścieżka projektu została zaprojektowana stricte pod potrzeby firmy.
Podczas całego procesu odbyło się 6 wspólnych spotkań zarówno w siedzibie Socjomanii jak i u Klienta, podczas których wspólnie z zaangażowanym Zespołem wypracowywaliśmy poszczególne elementy procesu. Proces przygotowania strategii marki oparliśmy o piramidę marki.
Proces był podzielony na dwa główne etapy: strategiczny i kreatywny.
Podczas etapu strategicznego:
- przeanalizowaliśmy sytuację wyjściową - przeprowadziliśmy rozmowy z pracownikami oraz ankiety pozwalające na poznanie ich perspektywy względem istniejących marek, ich funkcjonowania, znajomości przez klientów oraz ich siły na rynku. Przeanalizowaliśmy obecnie prowadzoną komunikację, budowany wizerunek zestawiając z analogiczną analizą kilkunastu konkurentów dla każdego z obszarów, tj. maszyn myjących oraz chemii przemysłowej. Celem prac była diagnoza sytuacji wyjściowej marki oraz pozyskanie i analiza informacji niezbędnych do rozpoczęcia prac nad strategią GT85 Polska.
- przeprowadziliśmy warsztaty - podczas warsztatów z Klientem i całym Zespołem zaangażowanym w proces zaczęliśmy od określenia architektury marki. Zdecydowaliśmy się na model „branded house” oraz podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy. Na tym etapie pracowaliśmy także nad wizją i misją marki, które determinują cele. Określiliśmy również osobowość marki, jej wartości oraz korzyści emocjonalne i funkcjonalne. W warsztatach wziął udział Zarząd oraz wybrani pracownicy. Po stronie Klienta w proces było zaangażowanych 11 osób. W spotkaniu uczestniczyła także agencja brandingowa, by jak najlepiej poznać Klienta i jego potrzeby.
- opracowaliśmy architekturę marki - określiliśmy architekturę marki rozpisując w jaki sposób będzie funkcjonowała nazwa, również w kontekście konkretnych produktów.
Podczas etapu kreatywnego skupiliśmy się na:
- opracowaniu briefu brandingowego - określiliśmy założenia i wytyczne strategiczne dla identyfikacji i prac kreatywnych.
- koordynacji działań związanych z pracami nad identyfikacją wizualną - podjęliśmy strategiczną opiekę nad pracami związanymi z identyfikacją wizualną.
W czasie prac nad strategią marki, merytorycznie wsparliśmy zespół Klienta, przygotowując do zmian. Dzięki tak dużemu zaangażowaniu Klienta powstała strategia oraz nazwa, która jest im bliska, zrozumiała i którą zaakceptowali - ponieważ we wszystkich etapach był wdrożony dedykowany zespół. To pokazuje jakie efekty można osiągnąć gdy Klient ma świadomość jak istotnym procesem jest strategia marki czy rebranding.
Agencja brandingowa - KOPP&HAGEN była odpowiedzialna za opracowanie identyfikacji wizualnej. Ponadto opracowaliśmy zadanie rekrutacyjne i pomogliśmy w pozyskaniu copywritera. Objęliśmy markę opieką konsultingową na cały czas trwania projektu.