Rozwiązanie?
Dla marki Medicine został zaproponowany proces, który był podsumowaniem dotychczasowych działań i zwróceniem uwagi na niewykorzystywane możliwości mediów społecznościowych. Efektem procesu była rewizja założeń strategii z 2015 roku, wpracowanie taktyk działania w social media oraz bardzo dokładne poznanie trendów i mechanizmów poszczególnych kanałów przez zespół Klienta, który pracował nad projektem wraz z Konsultantem Socjomanii. Założeniem projektu była praca zespołu Medicine według ścieżki wyznaczonej przez Konsultanta Socjomanii, który także sprawdzał i korygował wypracowane materiały.
Poszczególne etapy prac nad rewizją strategii składały się z kilku etapów:
Etap I - Audyt - Punktem wyjścia do rozpoczęcia prac nad strategią obecności marki w mediach społecznościowych stał się audyt dotychczasowych działań na oficjalnym profilu marki na Facebooku, Instagramie oraz w serwisie YouTube. Analizy działań dokonał zespół marki Medicine. Część wypracowanych rekomendacji była od razu wdrażana w życie, dzięki czemu nie trzeba było czekać na efekty do końca trwania procesu. Praca klienta pozwoliła także na zrozumienie i wypracowanie rekomendacji możliwych do realizacji. W ramach audytu zespół dokonał także analizy działań podmiotów konkurencyjnych, co pozwoliło na wskazanie dobrych praktyk i jednocześnie określenie jak na tle konkurencji plasuje się marka Medicine.
Etap II - opracowanie person digital - wnioski z audytu stały się punktem wyjścia do segmentacji grup odbiorców. Na tym etapie zostały przeprowadzone także badania ankietowe. Wykorzystanie ankiet pozwoliło na głębsze poznanie oczekiwań odbiorców, a także pozyskanie wielu cennych insightów z różnych źródeł (klient, kierownik sklepu). Zestawienie tych danych z social listeningiem dało szeroki obraz postrzegania marki i roli SM w jej działaniach.Na podstawie ankiet wśród kierowników sklepów, klientów oraz potencjalnych klientów marki dokonana została bardzo ogólna segmentacja odbiorców ze względu na preferowany styl ubioru. Dodatkowym źródłem informacji o potrzebach klientów stała się analiza grup docelowych i ich zachowań w sieci (social listening). Zespół Medicine pod nadzorem konsultanta Socjomanii wyznaczył hipotezy dla każdego segmentu oraz poszukiwał potwierdzenia dla określonych zachowań. Wyznaczono 4 segmenty docelowe. Dzięki audytowi i metodzie social listeningu pozyskanych zostało wiele insightów konsumenckich i trendów, które marka wykorzystuje w komunikacji.
Etap III - opracowanie linii komunikacyjnych, strategii dotarcia, mierników wdrożenia strategii oraz ustalenia budżetu oraz planu wdrożenia - na tym etapie Zespół zrewidował i dookreślił misję, wizję oraz osobowość marki. Podczas warsztatów Zespół Medicine zdefiniował także 2 główne linie komunikacji marki oraz opracował szczegółowe mierniki, które mają na celu weryfikację postawionych założeń. W trakcie prac miały miejsce także checkpointy w postaci spotkań lub telekonferencji, mające na celu odpowiedni przebieg projektu. Zakończeniem projektu były warsztaty będące podsumowaniem i dyskusją nad wypracowanymi materiałami.