0
EN
case study

Kupiec

Opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji i kampanii launchingowej nowego poduktu marki Kupiec.

ikona

Jaki był problem?

Marka Kupiec zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w opracowaniu strategii komunikacji nowego produktu - dania lunchowego w kubku. Projekt obejmować miał nie tylko opracowanie strategii digital marketingowej ale też analizę trendów żywieniowych i określenie potencjału produktu w sieci i na rynku. Celem naszej współpracy było wspólne dopracowanie istniejącego konceptu produktowego, opracowanie całościowej strategii marki i jej komunikacji oraz doprowadzenie do skutecznego wdrożenia produktu na rynek. Już wtedy wiedzieliśmy, że to ambitny projekt a przed nami długofalowa współpraca.

ikona

Rozwiązanie?

Projekt podzieliliśmy na kilka kluczowych faz, które realizowane były efektywnie na przestrzeni roku.

  • Faza I obejmowała audyt potencjału produktu w sieci. Chcieliśmy określić na ile produkt odnajdzie się na rynku w rzeczywistości nowoczesnych konsumentów. Wykorzystaliśmy metody netnografii łącząc analizę danych zastanych (social listeninng) z tradycyjnymi metodami obserwacji i desk research. Przeanalizowaliśmy również działania konkurentów oraz obecne trendy na rynku.
     
  • Faza II na podstawie wniosków z audytu potencjału, wspólnie z klientem zdecydowaliśmy o zmianach w zakresie konceptu produktowego, które mogły znacząco wpłynąć na jego odbiór przez konsumentów.
     
  • Faza III obejmowała opracowanie strategii marki, określenie jej pozycjonowania, grup odbiorców, komunikacji i planu działań digital marketingowych. W tym procesie wykorzystaliśmy metodologię SOSTAC według której opracowana została strategia.
     
  • Faza IV i V to planowanie wdrożenia produktu na rynek, zakomunikowania obecności oraz pozyskania potencjalnych konsumentów. W tej części opracowaliśmy szczegółową strategię wdrożeniową wraz z planem egzekucji.
     
  • Faza VI naszej współpracy to proces pozyskania partnerów - agencji kreatywnej i domu mediowego, którzy będą odpowiedzialni za realizację planu. W tej tej części projektu objęliśmy opieką strategiczną i zarządzaniem kampanią lauchingową i działania operacyjne związane z wdrożeniem komunikacji. Na tym etapie współpracowaliśmy z agencją kreatywną Kopp&Hagen oraz domem mediowym BeDigital.

ikona

Efekty?

Produkt został wdrożony na rynek z sukcesem. Ostatecznie wyniki audytu digital i analiza zachowań konsumenckich wpłynęły na komunikację nie tylko digitalową ale i również tą na opakowaniu produktu. Dzięki audytowi digital i połączeniu metod social listeningu i obserwacji pozyskaliśmy wiele insightów konsumenckich i trendów, które marka wykorzystuje w całościowej komunikacji. 
Zaplanowaliśmy i z pomocą partnerów zrealizowaliśmy kampanię lauchingową produktów budując świadomość nowego dania marki Kupiec na rynku. Wdrożyliśmy długofalową platformę komunikacji marki, której sercem jest blog Anatomia Zdrowego Żywienia.

 

Obejrzyj film podsumowujący naszą współpracę z klientem.
O projekcie opowiada Karolina Majewska oraz Tomasz Szwedowicz.

 

Zobacz jak wyglądała komunikacja nowego produktu zbudowana w opraciu o opracowaną przez nas strategię:

 

Pobierz ebooka przygotowanego w ramach kampanii i dowiedz się więcej o Anatomii Zdrowego Lunchu. 

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?