Opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji i kampanii launchingowej nowego poduktu marki Kupiec.
Jaki był problem?
Marka Kupiec zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc w opracowaniu strategii komunikacji nowego produktu - dania lunchowego w kubku. Projekt obejmować miał nie tylko opracowanie strategii digital marketingowej ale też analizę trendów żywieniowych i określenie potencjału produktu w sieci i na rynku. Celem naszej współpracy było wspólne dopracowanie istniejącego konceptu produktowego, opracowanie całościowej strategii marki i jej komunikacji oraz doprowadzenie do skutecznego wdrożenia produktu na rynek. Już wtedy wiedzieliśmy, że to ambitny projekt a przed nami długofalowa współpraca.
Rozwiązanie?
Projekt podzieliliśmy na kilka kluczowych faz, które realizowane były efektywnie na przestrzeni roku.
Faza I obejmowała audyt potencjału produktu w sieci. Chcieliśmy określić na ile produkt odnajdzie się na rynku w rzeczywistości nowoczesnych konsumentów. Wykorzystaliśmy metody netnografii łącząc analizę danych zastanych (social listeninng) z tradycyjnymi metodami obserwacji i desk research. Przeanalizowaliśmy również działania konkurentów oraz obecne trendy na rynku.
Faza II na podstawie wniosków z audytu potencjału, wspólnie z klientem zdecydowaliśmy o zmianach w zakresie konceptu produktowego, które mogły znacząco wpłynąć na jego odbiór przez konsumentów.
Faza III obejmowała opracowanie strategii marki, określenie jej pozycjonowania, grup odbiorców, komunikacji i planu działań digital marketingowych. W tym procesie wykorzystaliśmy metodologię SOSTAC według której opracowana została strategia.
Faza IV i V to planowanie wdrożenia produktu na rynek, zakomunikowania obecności oraz pozyskania potencjalnych konsumentów. W tej części opracowaliśmy szczegółową strategię wdrożeniową wraz z planem egzekucji.
Faza VI naszej współpracy to proces pozyskania partnerów - agencji kreatywnej i domu mediowego, którzy będą odpowiedzialni za realizację planu. W tej tej części projektu objęliśmy opieką strategiczną i zarządzaniem kampanią lauchingową i działania operacyjne związane z wdrożeniem komunikacji. Na tym etapie współpracowaliśmy z agencją kreatywną Kopp&Hagen oraz domem mediowym BeDigital.
Efekty?
Produkt został wdrożony na rynek z sukcesem. Ostatecznie wyniki audytu digital i analiza zachowań konsumenckich wpłynęły na komunikację nie tylko digitalową ale irównież tą na opakowaniu produktu. Dzięki audytowi digital i połączeniu metod social listeningu i obserwacji pozyskaliśmy wiele insightów konsumenckich i trendów, które marka wykorzystuje w całościowej komunikacji.
Zaplanowaliśmy i z pomocą partnerów zrealizowaliśmy kampanię lauchingową produktów budując świadomość nowego dania marki Kupiec na rynku. Wdrożyliśmy długofalową platformę komunikacji marki, której sercem jest blog Anatomia Zdrowego Żywienia.
Obejrzyj film podsumowujący naszą współpracę z klientem.
O projekcie opowiada Karolina Majewska oraz Tomasz Szwedowicz.
Zobacz jak wyglądała komunikacja nowego produktu zbudowana w opraciu o opracowaną przez nas strategię:
Pobierz ebooka przygotowanego w ramach kampanii i dowiedz się więcej o Anatomii Zdrowego Lunchu.
💡 Chcesz zorganizować z nami podobny proces?
Zastanawiasz się, jak pomóc pracownikom zbudować i rozwinąć ich markę osobistą oraz zwiększyć potencjał dotarcia do klientów, partnerów, kandydatów na nowych pracowników, przedstawicieli mediów i/lub innych ekspertów w Twojej branży?
Naszym rozwiązaniem dla Ciebie są warsztaty strategiczne zaprojektowane i przeprowadzone przez facylitatorów z naszego zespołu. Zgłaszasz nam swoje wyzwanie, a my bierzemy na siebie dobór właściwych narzędzi i metod, by efektywnie i w maksymalnie krótkim czasie (2 dni) wypracować potrzebne założenia.
300
tyle godzin poświęciliśmy na prace projektowe
5
tylu konsultantów z różnych obszarów pracowało nad projektem
15 000
tyle wzmianek internautów przeanlizowaliśmy szukając insightów konsumenckich
Dziękujemy za zainteresowanie naszymi usługami! Odezwiemy się w ciągu najbliższych 24 godzin.
Zapisz się do Socjopoczty
...jeśli chcesz otrzymywać od nas najlepsze informacje ze świata digital, zaproszenia na super eventy, wybrane elementy oferty i dedykowane akcje specjalne.
Dziękujemy!
Na twoją skrzynkę wysłaliśmy mail potwierdzający zapis do Socjopoczty.