0
EN
case study

Hewlett Packard Enterprise

Wsparcie procesu sprzedażowego w kanałach digital i ścieżka wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji.

ikona

Jaki był problem?

Hewlett Packard Enterprise to firma oferująca produkty, rozwiązania i usługi IT dla przedsiębiorstw. Socjomania współpracuje z HPE w kontekście dostarczania wiedzy od 2016 roku, kiedy to przeprowadziliśmy pierwsze szkolenie dla międzynarodowego zespołu Social Media Leads z obszaru social media. 

W poniższym case study możecie zapoznać się ze ścieżką dedykowanych szkoleń, które realizowaliśmy dla HPE. Celem każdego z przeprowadzonych szkoleń było pokazanie jak na każdym etapie lejka sprzedażowego Klient może wykorzystać media społecznościowe. Ścieżka była procesem współtworzenia elementów wiedzowych. Klient inicjował niektóre z tematów, ale też zdawał się doświadczenie i sugestie Konsultantów Socjomanii. 

ikona

Rozwiązanie?

Szkolenie I - social media + social listening - Konsultanci Socjomanii przeprowadzili szkolenie z obszaru social media oraz social listening. Celem szkolenia z obszaru social media było zaktualizowanie, usystematyzowanie i uspójnienie wiedzy zespołu międzynarodowego odpowiedzialnego za działania w HPE.

Podczas dwudniowego szkolenia omówiliśmy trendy w obszarze digital marketingu i social media, w jaki sposób HPE może konkurować w mediach społecznościowych i najważniejsze zagadnienia związane z obecnością firmy na Facebooku, Linkedinie, Twitterze oraz specyfikę każdego z serwisów. Przeanalizowaliśmy także wszystkie kanały, w których jest obecny Klient oraz zrobiliśmy audyt działań odnosząc je do działań konkurencji.

Drugim etapem było szkolenie z social listening. Omawiając social listening skupiliśmy się na taktycznym i strategicznym wykorzystaniu narzędzia Sprinklr (zaawansowane narzędzie do social listeningu i monitoringu internetu). Zapoznaliśmy Klienta z narzędziem i doradziliśmy jak powinien je wykorzystać do pozyskiwania danych. Skupiliśmy się na tym jak HPE może wiedzę zdobytą drogą social listeningu wykorzystać w planowaniu strategii Social Media dla rynków, na których działa. Szkolenie miało formę warsztatową i było prowadzone w języku angielskim. 

 

Szkolenie II - Lead generation - Drugie szkolenie przeprowadzone dla HPE dotyczyło sposobu pozyskiwania leadów. Przeanalizowaliśmy kanały online HPE, w których Klient prowadzi proces przedaży (m.in. strona internetowa, formularzy livechat, mailingi). Podczas dwudniowego szkolenia przeszliśmy krok po kroku przez proces pozyskiwania leadów oraz przekazaliśmy rekomendacje, które mogą usprawnić ten proces. 

 

Szkolenie III- Social selling - Przed szkoleniem Konsultanci Socjomanii przeanalizowali proces wykorzystania social media w kontekście lejka sprzedażowego HPE. Strategiczne podejście do procesu sprzedażowego z wykorzystaniem serwisu Linkedin i jego najbardziej zaawansowanego narzędzia, jakim jest Linkedin Sales Navigator stanowiło ważny element procesu.

Podczas szkolenia wspólnie z Klientem zbudowaliśmy nowy lejek sprzedażowy, stworzyliśmy taktyki wykorzystania Linkedin Sales Navigator w lejku sprzedażowym oraz przeszkoliliśmy zespół z możliwości wykorzystania tego narzędzia. 

 

Szkolenie IV - Growth hacking - podczas szkolenia Konsultant Socjomanii omówił sposoby generowania leadów i wsparcia sprzedaży w mediach społecznościowych (wiadomości, trendy, narzędzia, integracje z CRM).

Dodatkowo przekazał informacje o nowych możliwościach i dostępnych narzędziach wspierających implementację pikseli, przedstawiliśmy narzędzia wspierające komunikację wewnętrzną pomiędzy poszczególnymi działami oraz czym jest dark social i jak mierzyć ruch pochodzący z tzw. kanałów dark social. Podczas szkolenia odbył się także warsztat - zadaniem uczestników było zbudowanie ścieżki komunikatów remarketingowych zgodnie z customer journey grupy docelowej HPE.

ikona

Efekty?

Każde z powyższych szkoleń przyniosło osobne efekty. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych. 

  1. Szkolenie z social media i social listeningu - przeszkoliliśmy międzynarodowy zespół (składający się z 15 osób) odpowiedzialny za działania w mediach społecznościowych oraz przedstawiliśmy możliwości narzędzia Sprinklr.
  2. Szkolenie lead generation - efektem szkolenia było zastosowanie przez Klienta przygotowanych przez nas wniosków usprawniających proces generowania leadów. 
  3. Szkolenie social selling - efektem szkolenia była implementacja narzędzia Sales Navigator do działań sprzedażowych oraz wypracowanie mierników sprawdzania efektywności działań. 
  4. Szkolenie growth hacking - celem szkolenia był rozwój wiedzy pracowników działu marketingu HPE w zakresie generowania leadów poprzez narzędzia social media (na zaawansowanym poziomie), omówienie narzędzi social media, które mogą usprawnić pracę działu sprzedaży HPE oraz omówienie trendu tzw. dark social i wspólne zdecydowanie czy warto poświęcić na to czas i uwagę w HPE.

Dzięki przeprowadzonym szkoleniom oraz całej ścieżce procesu, HPE znacznie rozwinęło kanały komunikacji. Klient wykorzystał pełen potencjał narzędzia Sprinklr, dzięki naszym wskazówkom oraz uzupełnił proces lead generation i wprowadził dla części zespołu Linkedin Sales Navigator, analizując obecnie jego wpływ na ścieżkę konwersji.

Case study - Wsparcie procesu sprzedażowego w kanałach digital i ścieżka wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Michał Macherzyński

[email protected]

539 993 211

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?