Rozwiązanie?
Szkolenie I - social media + social listening - Konsultanci Socjomanii przeprowadzili szkolenie z obszaru social media oraz social listening. Celem szkolenia z obszaru social media było zaktualizowanie, usystematyzowanie i uspójnienie wiedzy zespołu międzynarodowego odpowiedzialnego za działania w HPE.
Podczas dwudniowego szkolenia omówiliśmy trendy w obszarze digital marketingu i social media, w jaki sposób HPE może konkurować w mediach społecznościowych i najważniejsze zagadnienia związane z obecnością firmy na Facebooku, Linkedinie, Twitterze oraz specyfikę każdego z serwisów. Przeanalizowaliśmy także wszystkie kanały, w których jest obecny Klient oraz zrobiliśmy audyt działań odnosząc je do działań konkurencji.
Drugim etapem było szkolenie z social listening. Omawiając social listening skupiliśmy się na taktycznym i strategicznym wykorzystaniu narzędzia Sprinklr (zaawansowane narzędzie do social listeningu i monitoringu internetu). Zapoznaliśmy Klienta z narzędziem i doradziliśmy jak powinien je wykorzystać do pozyskiwania danych. Skupiliśmy się na tym jak HPE może wiedzę zdobytą drogą social listeningu wykorzystać w planowaniu strategii Social Media dla rynków, na których działa. Szkolenie miało formę warsztatową i było prowadzone w języku angielskim.
Szkolenie II - Lead generation - Drugie szkolenie przeprowadzone dla HPE dotyczyło sposobu pozyskiwania leadów. Przeanalizowaliśmy kanały online HPE, w których Klient prowadzi proces przedaży (m.in. strona internetowa, formularzy livechat, mailingi). Podczas dwudniowego szkolenia przeszliśmy krok po kroku przez proces pozyskiwania leadów oraz przekazaliśmy rekomendacje, które mogą usprawnić ten proces.
Szkolenie III- Social selling - Przed szkoleniem Konsultanci Socjomanii przeanalizowali proces wykorzystania social media w kontekście lejka sprzedażowego HPE. Strategiczne podejście do procesu sprzedażowego z wykorzystaniem serwisu Linkedin i jego najbardziej zaawansowanego narzędzia, jakim jest Linkedin Sales Navigator stanowiło ważny element procesu.
Podczas szkolenia wspólnie z Klientem zbudowaliśmy nowy lejek sprzedażowy, stworzyliśmy taktyki wykorzystania Linkedin Sales Navigator w lejku sprzedażowym oraz przeszkoliliśmy zespół z możliwości wykorzystania tego narzędzia.
Szkolenie IV - Growth hacking - podczas szkolenia Konsultant Socjomanii omówił sposoby generowania leadów i wsparcia sprzedaży w mediach społecznościowych (wiadomości, trendy, narzędzia, integracje z CRM).
Dodatkowo przekazał informacje o nowych możliwościach i dostępnych narzędziach wspierających implementację pikseli, przedstawiliśmy narzędzia wspierające komunikację wewnętrzną pomiędzy poszczególnymi działami oraz czym jest dark social i jak mierzyć ruch pochodzący z tzw. kanałów dark social. Podczas szkolenia odbył się także warsztat - zadaniem uczestników było zbudowanie ścieżki komunikatów remarketingowych zgodnie z customer journey grupy docelowej HPE.