Rozwiązanie?
Założeniem projektu było:
- wypracowanie koncepcji zmian w komunikacji organizacji, koncepcji usług oraz sposobu sprzedaży produktów marki,
- pokazanie przykładów nowych metod współpracy i generowania idei,
- zainspirowanie do zmiany stylu i metodyki pracy, wpływ na kulturę organizacji.
Zaproponowany przez Konsultanta Socjomanii proces został zaprojektowany z wykorzystaniem metody Design Thinking i składał się z trzech faz.

Faza przygotowania - w tym etapie skupiono się na sprecyzowaniu grup docelowych i określeniu typów klientów. W tym celu przedstawiciele Socjomanii połączyli kilka różnych perspektyw pozyskiwania informacji o klientach. Inspirowano się procesem 12 faz netnografii łączącym działania i metody badań tradycyjnych (wywiady, obserwacje) ze wsparciem danych digital.
Podczas procesu poszukiwania danych w internecie (desk research) oraz podczas spotkań warsztatowych z zespołem, określiliśmy tzw. protopersony. Drugą perspektywą były rozmowy wewnętrzne z zespołem Continental, podczas których dokonaliśmy pierwszej walidacji typów klientów (protoperson). Trzecią perspektywą było przeprowadzenie badania ankietowego wśród Klientów Continental podczas organizowanego wydarzenia, co dało możliwość ostatecznej walidacji protoperson. W badaniu wzięło udział 76 uczestników, którzy wypełnili ankietę online.
W trakcie wydarzenia zostało przeprowadzonych także 6 wywiadów pogłębionych z przedstawicielami określonych grup klientów oraz wywiady z pracownikami. Czwartym etapem były warsztaty wewnętrzne, których celem było omówienie danych z fazy badania, zdefiniowanie najważniejszych wniosków i problemów oraz stworzenie person klientów. W konsekwencji zostały zdefiniowane 4 typy person.

Faza tworzenia - podczas dwudniowych wyjazdowych warsztatów wraz z zespołem Continental opracowywaliśmy sylwetki person uwzględniając ich zachowania, problemy, wątpliwości, bariery i motywacje. Dodatkowo przeanalizowaliśmy ich ścieżki i sposób w jaki marka Continental odpowiada na ich potrzeby. Zespół pracowników Continental, podzielony na grupy projektowe, wypracował listę aktywności i kierunków rozwoju marki.
Pomysły zostały zmapowane na osi priorytetyzacji i finalnie podzielone na 4 obszary: marketing i komunikacja, nowe usługi, wsparcie sprzedaży oraz optymalizacja. Dla każdego pomysłu został opracowany także skrócony Business Model Canvas, który uwzględniał wartość dla Klienta, potencjał przychodów oraz niezbędne zasoby do wdrożenia pomysłu. W tym etapie wykorzystaliśmy model Double Diamond będący podstawą procesu myślowego metodyki design thinking.

Faza dostarczania - Ostatnim etapem było spotkanie z przedstawicielami zarządu, marketingu i działu sprzedaży, podczas którego dokonaliśmy priorytetyzacji pomysłów z punktu widzenia biznesowego dla firmy. Firma wybrała 10 pomysłów oraz wyznaczyła zespoły, które wdrożą wybrane pomysły w życie. Dodatkowo skupiliśmy się na opracowaniu koncepcji dalszej pracy nad wybranymi pomysłami oraz zaplanowaliśmy kolejne kroki (w tym zdefiniowaliśmy wyzwania i mierniki sukcesu wdrożenia określonych pomysłów).