Rozwiązanie?
W ramach naszych działań zaproponowaliśmy nie tylko analizę istniejących platform online, ale również dostarczenie spersonalizowanego pakietu warsztatów, podczas których pracownicy BKP (Biura Komunikacji i Promocji NAWA) zdobyli praktyczną wiedzę i umiejętności, które pozwoliły im lepiej wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych oraz stron internetowych będących w ekosystemie NAWA.
Cała ścieżka trwała prawie 4 miesiące, a w jej skład wchodziły:
Część I: Audyt stron internetowych oraz kampanii reklamowych
I: Warsztat wprowadzający
Pierwszy etap pozwolił na stworzenie wstępnej ramy zobrazowania systemu, na którym prowadzone były dalsze prace. Podczas warsztatu zmapowane zostały wszystkie zależności digitalowe w komunikacji NAWA. Etap ten miał na celu wzajemne poznanie zasobów, wdrożenie w specyfikę komunikacji NAWA oraz stworzenie szkieletu najważniejszych zmiennych istotnych w procesie tworzenia strategii komunikacji.
II: Screening komunikacji NAWA, RSG!P oraz RinP w mediach społecznościowych i na oficjalnych stronach internetowych
Podczas screeningu komunikacji zwróciliśmy uwagę na różne aspekty, w tym język używany przez marki, klasyfikację treści, rzeczywisty podział komunikacji (poruszane tematy), cele komunikacyjne, grupę docelową, wykorzystywane taktyki oraz poziom zaangażowania. Przeprowadziliśmy także ocenę materiałów wizualnych, opierając ją na dobrych praktykach i trendach w tworzeniu treści cyfrowych oraz ich odpowiednim dopasowaniu do różnych platform i kontekstów.
III: Analiza wyników raportów kampanii reklamowych w ekosystemie Meta oraz danych z Google Analytics
Kolejnym etapem, na którym się skupiliśmy, było przeprowadzenie przekrojowej analizy skuteczności płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych na podstawie dostarczonych raportów, a także weryfikacja struktury konta Google Analytics oraz zdefiniowanych celów. Ten etap umożliwił nam między innymi sprawdzenie, do jakich grup kierowane są reklamy, kto na nie reaguje, w jaki sposób funkcjonuje strona internetowa oraz czy cele są właściwie określone.
IV: Analiza social listening
Celem tego etapu było wytypowanie określonych słów kluczowych i zbadanie ich częstości występowania w czasie oraz oceny sentymentu, aby lepiej zrozumieć kontekst wypowiedzi oraz zidentyfikować najważniejsze kanały dyskusji. Dzięki analizie tych słów kluczowych mogliśmy lepiej zrozumieć, jakie tematy dominują w dyskusjach oraz w jaki sposób są one postrzegane przez użytkowników mediów społecznościowych czy innych platform online.
Każdy z etapów przeanalizowaliśmy i podsumowaliśmy, a następnie udokumentowaliśmy wraz z rekomendacjami oraz proponowanymi optymalizacjami w dokumentach podsumowujących.
Dokumenty zawierały szczegółowe opisy wszystkich przeprowadzonych działań, wyniki analiz, wnioski oraz sugestie dotyczące dalszych kroków, które zespół NAWA powinien podjąć w celu usprawnienia procesu lub osiągnięcia lepszych rezultatów. Dzięki temu kompleksowemu podejściu powstał klarowny zarys całego procesu oraz konkretny plan działań na przyszłość.
Część II: Warsztaty strategiczne
Wypracowany został:
Podczas warsztatu 0 odtworzyliśmy bieżący ekosystem marki, wskazując poszczególne kanały, ich rolę w komunikacji i realizacji strategii firmy, a także zakres działań contentowych.
Ta analiza stanowiła podstawę dla kolejnych etapów, w których dokonywaliśmy uspójnienia i przeprojektowania ekosystemu. Celem było stworzenie nowego modelu, który będzie skutecznie wspierał cele biznesowe marki oraz umożliwi osiągnięcie celów komunikacyjnych.
W tym celu dokładnie określiliśmy linie komunikacyjne, które będą stanowić podstawę dalszych przekazów. Każda z tych linii została zdefiniowana, aby precyzyjnie określić, co będzie się kryć pod każdym aspektem komunikacji.
Nie tylko wskazaliśmy, co będzie przekazywane, ale także przypisaliśmy procentowy udział komunikacji dla poszczególnych kanałów, co pozwoliło nam dostosować działania do specyfiki każdego z nich.
Dzięki temu podejściu byliśmy w stanie zapewnić spójność i skuteczność tworzonych przekazów na wszystkich platformach, co jest kluczowe dla budowania silnej marki i efektywnej komunikacji z odbiorcami
Na początku procesu opracowaliśmy zestawienie różnych kanałów komunikacji dostępnych dla marek NAWA, RSG!P oraz RinP, biorąc pod uwagę ich specyfikę, potencjał oraz możliwości dotarcia do grup docelowych.
Kolejnym krokiem było dopasowanie linii komunikacyjnych do poszczególnych grup docelowych, biorąc pod uwagę ich potrzeby, preferencje i zachowania.
Dodatkowo, przypisaliśmy konkretne taktyki do wskazanych celów i grup docelowych, aby marki w ekosystemie NAWA mogły efektywnie realizować założone cele komunikacyjne oraz optymalnie wykorzystywać potencjał każdego kanału komunikacji.
W ramach tego punktu opracowaliśmy szczegółowy harmonogram działań komunikacyjnych marki, uwzględniając przypisanie odpowiednich zasobów organizacyjnych do realizacji działań komunikacyjnych.
Przypisanie zasobów obejmowało identyfikację osób odpowiedzialnych za poszczególne zadania komunikacyjne w perspektywie 3, 6 oraz 12 miesięcy, uwzględniając przydzielone priorytety oraz dostępność czasową zespołu.