Rozwiązanie?
Ścieżka składała się z dwóch modułów - dwudniowych, certyfikowanych warsztatów Customer Journey, a następnie modułu na temat facylitacji i moderacji sesji Customer Journey dla wybranych uczestników (o drugim module przeczytasz w tym case study - Facylitacja i moderacja sesji Customer Journey - praktyczne warsztaty).
Certyfikowane warsztaty Customer Journey
Dwudniowe, stacjonarne warsztaty w siedzibie Klienta dla grupy 20 uczestników, rozpoczęliśmy od części merytorycznej, gdzie uczestnicy zostali zapoznani z najważniejszymi pojęciami i koncepcjami związanymi z Customer Journey w sposób interaktywny. Wierzymy, że najwięcej uczymy się w zespole oraz podczas testowania samego siebie, dlatego część wprowadzająca wykorzystywała quiz na Mentimetrze, ćwiczenia w parach i indywidualne. Pozwoliło to uczestnikom zrozumieć, czym wyróżnia się metoda mapowania i analizowania ścieżek klienta, jak wygląda proces i przygotowanie do niego, a także na jakie pojęcia i zjawiska musimy zwrócić uwagę.
Po wyrównaniu wiedzy wśród uczestników, przeszliśmy do części praktycznej, czyli mapowania realnego wyzwania biznesowego. Uczestnicy pracowali na realnym segmencie klienta detalicznego i procesie produktowym, który miał wysoki priorytet biznesowy. Pomogło to uczestnikom w praktyce zrozumieć mapowanie doświadczeń klienta, a na koniec - wyciągnąć wnioski i plany na następne działania.
Podczas szkolenia zagospodarowaliśmy między innymi następujące bloki tematyczne:
-
Czym jest model Customer Journey i jakie są jego założenia?
-
Jak budować Customer Journey Map krok po kroku?
-
Jak wybrać personę odbiorcy do wybranej ścieżki użytkownika?
-
Jak przygotować się do sesji mapowania doświadczeń i ścieżki klienta?
-
Jak zdobyć informacje o grupie docelowej i/lub współtworzyć z nią mapowanie ścieżki klienta?
-
Przegląd dostępnych metod badawczych
-
Jak zarządzić danymi z badań?
-
Praktyczny warsztat mapowania Customer Journey zgodny z wyzwaniem biznesowym klienta
-
Jak dobierać mierniki efektywności i oceniać doświadczenie użytkownika?
-
Jak generować pomysły na optymalizację doświadczeń klientów i usprawnianie procesów?
Co wyróżniło to szkolenie?
Spróbowanie w praktyce procesu mapowania doświadczeń
Poprzez pracę na realnym wyzwaniu biznesowym klienta i rzeczywistą pracę z Customer Journey Map, uczestnicy mogli w praktyce przećwiczyć proces mapowania doświadczeń.
Sprawdzenie na koniec swojej wiedzy poprzez egzamin i certyfikację
Każdy uczestnik miał możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w egzaminie końcowym, który był integralną częścią warsztatów. Egzamin składał się z pytań zamkniętych, które sprawdzały wiedzę teoretyczną, jak i nowe postawy i kompetencje uczestników. Po zakończeniu egzaminu, uczestnicy zostali uhonorowani certyfikatami potwierdzającymi zdanie testu. W ślad za drukowanym certyfikatem, otrzymali również wersję elektroniczną, która potwierdzała nowo zdobyte kompetencje i mogła być podpięta pod profil na LinkedIn.