Efekty?
Warsztaty zostały bardzo pozytywnie ocenione przez uczestników. Dzięki zrealizowanemu programowi kadra menedżerska Santander Leasing zdobyła nowe kompetencje w zakresie facylitacji spotkań online. Uczestnicy podkreślali, że największą wartością warsztatów była możliwość praktycznego przećwiczenia scenariuszy spotkań oraz poznanie narzędzi wspierających. Ankieta poszkoleniowa wykazała wysoki poziom zadowolenia, a kluczowe opinie uczestników brzmiały:
-
„Doceniam prezentację zawierająca esencję ze szkolenia. Zaś z części elementów już korzystam także na szkoleniu niejako potwierdziłem sobie, że dobrze robię.”
-
„Podobały mi się narzędzia do pracy grupowej. Chętnie je wykorzystam przy najbliższej okazji.”
Dodatkowym efektem warsztatów było stworzenie checklisty dobrych praktyk, która została udostępniona wszystkim uczestnikom. Dzięki niej, liderzy mogą w przyszłości skutecznie planować i przeprowadzać spotkania zdalne.
Rozszerzenie projektu
Po sukcesie warsztatów dla kadry zarządzającej, Santander Leasing zdecydował się na uruchomienie dodatkowych szkoleń dla pracowników z różnych działów i poziomów organizacyjnych. W planach znalazły się cztery grupy uczestników, a także zaproponowanie otwartego webinaru dla wszystkich pracowników, którzy wykazali zainteresowanie rozwojem w obszarze facylitacji spotkań. Na potrzeby tego etapu przygotowano właśnie taką skróconą wersję szkolenia w formie webinaru (60 minut teoretycznego wprowadzenia z mikro-ćwiczeniami, plus 30 minut sesji Q&A), który nagrano i udostępniono w organizacji jako materiał do odsłuchania.
Zakres digitalka obejmował m.in.:
-
Zrozumienie swojej roli na spotkaniu.
-
Techniki aktywnego słuchania.
-
Zasady wspierania otwartej i inkluzywnej dyskusji.
-
Zarządzanie emocjami i równowagą w rozmowie.
Podsumowanie
Socjomania dostarczyła Santander Leasing skuteczne narzędzie rozwoju kompetencji dla kadry menedżerskiej i dyrektorskiej. Dzięki warsztatom online uczestnicy zdobyli praktyczne umiejętności, które pozwalają im prowadzić efektywne, angażujące i zorganizowane spotkania zdalne.
Trenerzy, którzy mogą zrealizować to szkolenie dla Twojej organizacji:
Martyna Tarnawska
Entuzjastka świata digital i nowych technologii, trener, facylitator i project manager. Od 2015 roku projektuje procesy rozwojowe, produkty i usługi; facylituje warsztaty innowacji w metodyce Service Design i korzysta z narzędzi Design Thinking w codziennej pracy. Przeprowadziła +2000 godzin szkoleniowych i warsztatowych z zakresu service design, design thinking, trendów w digitalu, content marketingu i marketingu internetowego. Posiada wysokie umiejętności w zakresie wystąpień publicznych, facylitacji i projektowania warsztatów dla różnych grup odbiorców.