0
EN
case study

Lagardere Travel Retail

Zaprojektowanie i wdrożenie programu employee advocacy.

ikona

Jaki był problem?

Wprowadzenie

Programy employee advocacy to skuteczne narzędzie wzmacniania marki pracodawcy. Pozwalają na pozyskanie naturalnych ambasadorów wśród pracowników, którzy dzielą się pozytywnymi doświadczeniami w swoich kanałach społecznościowych. Wpływa to na zwiększenie zasięgu marki i buduje jej wiarygodność. Dzięki programom EA pracownicy są bardziej zaangażowani, a firma zyskuje autentyczną obecność online, co przekłada się na lepszą reputację marki pracodawcy i przyciąga do niej nowe talenty.

Firma Lagardère Travel Retail to blisko 1000 różnorodnych placówek pod ponad 40 markami, takimi jak m.in.: Inmedio, So Coffee, Costa Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute. Pod parasolem grupy znajdują się marki z trzech obszarów: Travel Essential, Duty Free, Foodservice – w segmencie travel i non-travel. Firma Lagardère Travel Retail zatrudnia ponad 1200 pracowników w oparciu o UoP/Zlecenia w sklepach Duty Free oraz kawiarniach Costa Coffee, zatrudnia ponad 340 pracowników biurowych oraz współpracuje z lokalnymi agentkami i agentami na podstawie umowy agencyjnej, wspierając ich w prowadzeniu biznesu, szkoląc i podpowiadając najlepsze rozwiązania.

W Socjomanii projektujemy strategie programów ambasadorskich, pomagamy w ich wdrażaniu i szkolimy pracowników. Sprawdź, jaki proces zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy dla Lagardère Travel Retail.

Jaka była potrzeba?

Firma Lagardère Travel Retail zgłosiła się do nas z wyzwaniem zaprojektowania programu ambasadorskiego skierowanego do swoich agentów, prowadzących placówki na terenie całej Polski. Wyzwaniem projektu było zbudowanie rozpoznawalności marki pracodawcy Lagardère Travel Retail oraz zrekrutowanie nowych agentów i agentek.

ikona

Rozwiązanie?

W ramach naszej współpracy, zaproponowaliśmy następującą  dedykowaną ścieżkę rozwojową, obejmującą kilka kluczowych etapów:
 

  1. Przygotowanie założeń programu ambasadorskiego – opracowanie założeń programu Employee Advocacy, zaplanowanie konkretnych taktyk, realizowanych w celu osiągnięcia zamierzonych celów, doradztwo w aspekcie rekrutacji ambasadorów i współtworzenie planu komunikacji wewnętrznej programu.

  2. Badanie potrzeb ambasadorów – przygotowanie ankiety dystrybuowanej do zrekrutowanych ambasadorów. Badanie sondujące oczekiwania i potrzeby ambasadorów względem udziału w projekcie w tym: poziom aktualnej wiedzy na temat organizacji, narzędzi i technik komunikacji digital.

  3. Szkolenia dla ambasadorów – cykl szkoleń online, obejmujący  tematykę związaną z komunikacją w mediach społecznościowych (Instagram, TikTok, Facebook, LinkedIn) i budowaniem marki osobistej.

  4. Warsztaty stacjonarne – podczas spotkań na żywo, ambasadorzy tworzyli scenariusze filmów, wymyślali pomysły na treści, kręcili i montowali filmy. Warsztaty były też okazją do pogłębienia zdobytej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce oraz do integracji uczestników programu, którzy z całej Polski przyjechali do biura Lagardère Travel Retail w Warszawie.

  5. Przewodnik dla ambasadorów – przygotowanie dodatkowych materiałów dydaktycznych dla ambasadorów w formie przewodnika PDF.