0
EN
case study

Lagardere Travel Retail

Zaprojektowanie i wdrożenie programu employee advocacy.

ikona

Jaki był problem?

Wprowadzenie

Programy employee advocacy to skuteczne narzędzie wzmacniania marki pracodawcy. Pozwalają na pozyskanie naturalnych ambasadorów wśród pracowników, którzy dzielą się pozytywnymi doświadczeniami w swoich kanałach społecznościowych. Wpływa to na zwiększenie zasięgu marki i buduje jej wiarygodność. Dzięki programom EA pracownicy są bardziej zaangażowani, a firma zyskuje autentyczną obecność online, co przekłada się na lepszą reputację marki pracodawcy i przyciąga do niej nowe talenty.

Firma Lagardère Travel Retail to blisko 1000 różnorodnych placówek pod ponad 40 markami, takimi jak m.in.: Inmedio, So Coffee, Costa Coffee, Relay, Aelia Duty Free, 1Minute. Pod parasolem grupy znajdują się marki z trzech obszarów: Travel Essential, Duty Free, Foodservice – w segmencie travel i non-travel. Firma Lagardère Travel Retail zatrudnia ponad 1200 pracowników w oparciu o UoP/Zlecenia w sklepach Duty Free oraz kawiarniach Costa Coffee, zatrudnia ponad 340 pracowników biurowych oraz współpracuje z lokalnymi agentkami i agentami na podstawie umowy agencyjnej, wspierając ich w prowadzeniu biznesu, szkoląc i podpowiadając najlepsze rozwiązania.

W Socjomanii projektujemy strategie programów ambasadorskich, pomagamy w ich wdrażaniu i szkolimy pracowników. Sprawdź, jaki proces zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy dla Lagardère Travel Retail.

Jaka była potrzeba?

Firma Lagardère Travel Retail zgłosiła się do nas z wyzwaniem zaprojektowania programu ambasadorskiego skierowanego do swoich agentów, prowadzących placówki na terenie całej Polski. Wyzwaniem projektu było zbudowanie rozpoznawalności marki pracodawcy Lagardère Travel Retail oraz zrekrutowanie nowych agentów i agentek.

ikona

Rozwiązanie?

W ramach naszej współpracy, zaproponowaliśmy następującą  dedykowaną ścieżkę rozwojową, obejmującą kilka kluczowych etapów:
 

  1. Przygotowanie założeń programu ambasadorskiego – opracowanie założeń programu Employee Advocacy, zaplanowanie konkretnych taktyk, realizowanych w celu osiągnięcia zamierzonych celów, doradztwo w aspekcie rekrutacji ambasadorów i współtworzenie planu komunikacji wewnętrznej programu.

  2. Badanie potrzeb ambasadorów – przygotowanie ankiety dystrybuowanej do zrekrutowanych ambasadorów. Badanie sondujące oczekiwania i potrzeby ambasadorów względem udziału w projekcie w tym: poziom aktualnej wiedzy na temat organizacji, narzędzi i technik komunikacji digital.

  3. Szkolenia dla ambasadorów – cykl szkoleń online, obejmujący  tematykę związaną z komunikacją w mediach społecznościowych (Instagram, TikTok, Facebook, LinkedIn) i budowaniem marki osobistej.

  4. Warsztaty stacjonarne – podczas spotkań na żywo, ambasadorzy tworzyli scenariusze filmów, wymyślali pomysły na treści, kręcili i montowali filmy. Warsztaty były też okazją do pogłębienia zdobytej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce oraz do integracji uczestników programu, którzy z całej Polski przyjechali do biura Lagardère Travel Retail w Warszawie.

  5. Przewodnik dla ambasadorów – przygotowanie dodatkowych materiałów dydaktycznych dla ambasadorów w formie przewodnika PDF.

  6. Ewaluacja programu – analiza dotychczasowych działań i screening komunikacji ambasadorów w wybranych platformach społecznościowych. Zaplanowanie kalendarza publikacji w social mediach z koordynatorem projektu.

  7. Szkolenia i warsztaty dla nowych ambasadorów – w miarę rozwoju programu, zrekrutowana została nowa grupa ambasadorów, dla których przygotowaliśmy dodatkową ścieżkę rozwojową. Obejmowała ona dwa spotkania online i warsztaty stacjonarne, po których nowe ambasadorki zaczęły tworzyć własne treści na kanały Lagardère Travel Retail Polska w mediach społecznościowych.

  8. Konsultacje dla lidera projektu – indywidualne konsultacje z koordynatorem projektu, które miało na celu bieżące wsparcie go w prowadzonych działaniach, ich analizę i iterowanie.

 

Co wyróżniło nasze podejście?

  1. Ciągłość procesu – współpraca razem od fazy projektowania programu, poprzez szkolenia ambasadorów i ciągłą analizę efektywności działań. Dogłębne poznanie potrzeb klienta, najważniejszych wyzwań stojących przed ambasadorami, dzięki czemu mogliśmy lepiej dostosowywać nasze działania do aktualnej sytuacji w danej fazie projektu.

  2. Hybrydowa nauka – ścieżka rozwojowa ambasadorów została dostosowana do trybu pracy agentów z całej Polski. Podzieliliśmy ją  na krótkie szkolenia online i całodniowe warsztaty stacjonarne, dzięki czemu uczestnicy mogli zdobywać wiedzę w komfortowych warunkach i przećwiczyć ją w praktyce a także wymieniać się swoimi doświadczeniami i integrować, tworząc tym samym społeczność w organizacji.

  3. Zaprojektowanie ścieżki edukacyjnej na podstawie wcześniejszego zweryfikowania faktycznych potrzeb i znajomości poszczególnych narzędzi przez uczestników.

ikona

Efekty?

Spośród agentów Lagardère Travel Retail wyłoniono grono 10 ambasadorów. Jesienią 2023 roku zostały utworzone profile Lagardère Travel Retail Polska na Facebooku i Instagramie. Uczestnicy programu ambasadorskiego w porozumieniu z koordynatorką programu, przygotowują autorskie treści na oficjalne kanały społecznościowe, prowadzą również własne konta na Instagramie i TikToku, gdzie pokazują codzienną pracę agenta, możliwości rozwoju i łączenia pracy z własnymi pasjami. Ambasadorzy biorą również udział w sesjach zdjęciowych, targach i innych akcjach promujących markę jako pracodawcę. Od momentu rozpoczęcia programu ambasadorskiego, zgłosili się do niego kolejni uczestnicy, pokazujący jak z ich perspektywy wygląda współpraca z Lagardere Travel Retail Polska.

 

Opinia Koordynatora:

Decyzja o rozpoczęciu programu ambasadorskiego w naszej firmie była jedna z elementem nowej strategii Employer Brandingowej. Naszym głównym zadaniem było zbudowanie rozpoznawalności Lagardere Travel Retail jako atrakcyjnego pracodawcy jak również, poprzez koncentrację w głównej mierze na Agentach, wytłumaczenie w jaki sposób można prowadzić swój własny biznes z Lagardere Travel Retail, w obszarze, który jest bliski danemu Kandydatowi - kawiarnia, obszar prasowy czy conviencowy.

Cykl szkoleń z Socjomanią, który rozpoczęliśmy w październiku 2022 roku, był fundamentem naszego programu ambasadorskiego. Przez dziewięć miesięcy odbywały się intensywne szkolenia, które wprowadziły naszych Ambasadorów w świat mediów społecznościowych. Dzięki tym szkoleniom, nasi agenci i agentki zdobyli nie tylko wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczne umiejętności, które pozwoliły im efektywnie promować naszą firmę w digitalowym świecie.

Program ambasadorski nie tylko zwiększył naszą widoczność w mediach społecznościowych, ale także umocnił zaangażowanie naszych agentów i agentek. Nasi Ambasadorzy są angażowani w różne projekty w naszej firmie, tworzą materiały szkoleniowe oraz stanowią wsparcie dla przyszłych i obecnych agentów.

Anna Dzienis, 
Kierownik ds. szkoleń, komunikacji wewnętrznej i EB

 

Opinia Ambasadorów:

Dzieci najlepiej uczą się przez zabawę, a dorośli przez świetną atmosferę i profesjonalnie przekazywaną wiedzę. Ale oczywiście śmiechu podczas szkoleń nie brakowało, było zabawnie, ciekawie, a jednocześnie bardzo merytorycznie. Całe szkolenie mieliśmy od postaw. Wszyscy raczkowaliśmy w tym temacie i w zasadzie nie wiedzieliśmy, od czego zacząć. 

Jednak po odbyciu wszystkich szkoleń poczuliśmy się gotowi do tworzenia materiałów na naszych social mediach. Na wszystkie nasze pytania i niejasności spieszyła z odpowiedzią niezastąpiona Karolina, która ma szeroką wiedzę i bardzo dobrze zna się na tym co robi. Przeprowadziła nas przez wszystkie etapy z niezwykłą lekkością i zaangażowaniem. 

Szkolenia zazwyczaj kojarzą się z czymś nudnym i niekoniecznie ciekawym, ale nie w Socjomanii! Bardzo cieszymy się, że firma wybrała właśnie tę agencję szkoleniową ❤️ 

Dlatego chciałabym bardzo podziękować w imieniu swoim jak i reszty Ambasadorów za świetnie wykonaną pracę, co na pewno przełoży się na nasze wyniki. 

Pozdrawiamy serdecznie, ekipa z Lagardere Travel Retail 💪

 

Trenerzy, którzy realizowali to szkolenie:

Karolina Kociołek

Praktyk z zakresu digital marketingu i wykorzystania narzędzi AI w codziennej pracy, trenerka, facylitatorka, entuzjastka digitalu i nowych technologii. Skupiona na poszukiwaniu rozwiązań, które realnie wpływają na rozwiązywaniu problemów i poprawie wyników klientów. Certyfikowana trenerka Digital Marketing Institute.

Anna Żesławska-Olejnik

Entuzjastka świata digital, trenerka, praktyk z zakresu marketingu w mediach społecznościowych. Przeprowadza audyty, współtworzy strategię, doradza i szkoli. Prowadzi zajęcia z content marketingu, mediów społecznościowych, SEO i strategii digital marketingowej  w ramach certyfikowanego kursu Digital Marketing prowadzonego na licencji Digital Marketing Institute.


 

Chcesz zaprojektować program ambasadorski w swojej firmie?

Skontaktuj się z nami, wspólnie znajdziemy efektywne (i efektowne) rozwiązanie. W Socjomanii dopasowujemy nasze rozwiązania pod indywidualne potrzeby klienta.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?