0
EN
case study

Siemens

Przeprowadzenie audytu i stworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych dla marki z sektora B2B.

ikona

Jaki był problem?

Siemens Sp. z o.o. zgłosił się do nas z potrzebą głębszego wprowadzenia w tematykę mediów społecznościowych w celu zyskania większej świadomości i zrozumienia kanałów SM - poznania specyfiki działania, efektywnościowego prowadzenia komunikacji, dostępnych możliwości oraz stworzenia strategii social media. Podczas pierwszego spotkania klient podkreślił, że zależy mu na wspólnej pracy podczas tworzenia strategii, dlatego w pracę został zaangażowany zespół składający się z przedstawicieli poszczególnych działów/branż klienta.

ikona

Rozwiązanie?

Naszym priorytetem było zaplanowanie całego procesu w taki sposób, aby klient nie dostał jedynie samej gotowej strategii, ale uczestniczył w jej powstawaniu, miał wsparcie przy jej wdrażaniu oraz posiadał niezbędną wiedzę w zakresie mediów społecznościowych w celu zrozumienia specyfiki konkretnych kanałów i sposobu ich funkcjonowania. W związku z tym zaplanowaliśmy proces składający się z kilku etapów. Rozpoczęliśmy od wprowadzenia klienta w świat mediów społecznościowych, następnie wspólnie stworzyliśmy strategię i przygotowaliśmy jej wdrożenie.

Jak wyglądały kolejne etapy pracy?

  1. Szkolenie z mediów społecznościowych - prowadzenie skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych dla branży B2B, poznanie aspektów technicznych i pomocnych narzędzi.

  2. Audyt działań - poznanie sposobu komunikacji oraz podejmowanych działań przez konkurencję klienta.

  3. Wyznaczenie celów strategii w social media - spotkanie warsztatowe na temat sposobów wyznaczania KPI oraz ich skutecznego mierzenia.

  4. Analiza grup docelowych - określenie wspólnie z klientem grup odbiorców, przygotowanie charakterystyki person (przedstawicieli grup docelowych), przedstawienie ich na wspólnym spotkaniu.

  5. Przygotowanie strategii komunikacji - wspólne określenie sposobu i zakresu tematycznego komunikacji w mediach społecznościowych, taktyki uwzględniającej kanał komunikacji. Prezentacja i omówienie całego dokumentu strategicznego wraz z przykładami-benchmarkami dobrze dobranej i opracowanej komunikacji.

  6. Wsparcie rekrutacji agencji odpowiedzialnej za współprowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych na podstawie przygotowanej strategii. Stworzenie briefu, wybór agencji do przetargu oraz uczestniczenie w spotkaniach z agencjami.

  7. Szkolenie contentowe - przygotowanie zespołu Siemensa do generowania treści odpowiednich dla poszczególnych mediów społecznościowych i wskazanie klientowi potencjału komunikacyjnego.

    8. Seria szkoleń z zakresu prowadzenia działań na LinkedIn -  przekazanie wiedzy niezbędnej do samodzielnego prowadzenia profili w tym kanale.

ikona

Efekty?

Wspólnie z klientem wypracowaliśmy strategię działań social media spójną z globalnymi założeniami Siemensa. W ramach tej współpracy powstały m.in. opisy potrzeb i wskazanie miejsc, w których klient powinien się komunikować z przedstawicielami grup docelowych, linie komunikacyjne oraz sposób i kanały dotarcia. W efekcie naszych działań, szkoleń i spotkań klient docenił potencjał mediów społecznościowych w branży B2B i zaczął efektywnie w nich działać. Warsztaty i szkolenia pozwoliły klientowi na działania na dwóch poziomach: z jednej strony samodzielnie wykorzystuje dostępne narzędzia i tworzy treści na LinkedIn, przygotowując harmonogramy contentowe, z drugiej strony korzysta z pomocy zrekrutowanej agencji do działań prowadzonych na Facebooku.

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Katarzyna Zięba-Lewicka

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?