Rozwiązanie?
Naszym priorytetem było zaplanowanie całego procesu w taki sposób, aby klient nie dostał jedynie samej gotowej strategii, ale uczestniczył w jej powstawaniu, miał wsparcie przy jej wdrażaniu oraz posiadał niezbędną wiedzę w zakresie mediów społecznościowych w celu zrozumienia specyfiki konkretnych kanałów i sposobu ich funkcjonowania. W związku z tym zaplanowaliśmy proces składający się z kilku etapów. Rozpoczęliśmy od wprowadzenia klienta w świat mediów społecznościowych, następnie wspólnie stworzyliśmy strategię i przygotowaliśmy jej wdrożenie.
Jak wyglądały kolejne etapy pracy?
-
Szkolenie z mediów społecznościowych - prowadzenie skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych dla branży B2B, poznanie aspektów technicznych i pomocnych narzędzi.
-
Audyt działań - poznanie sposobu komunikacji oraz podejmowanych działań przez konkurencję klienta.
-
Wyznaczenie celów strategii w social media - spotkanie warsztatowe na temat sposobów wyznaczania KPI oraz ich skutecznego mierzenia.
-
Analiza grup docelowych - określenie wspólnie z klientem grup odbiorców, przygotowanie charakterystyki person (przedstawicieli grup docelowych), przedstawienie ich na wspólnym spotkaniu.
-
Przygotowanie strategii komunikacji - wspólne określenie sposobu i zakresu tematycznego komunikacji w mediach społecznościowych, taktyki uwzględniającej kanał komunikacji. Prezentacja i omówienie całego dokumentu strategicznego wraz z przykładami-benchmarkami dobrze dobranej i opracowanej komunikacji.
-
Wsparcie rekrutacji agencji odpowiedzialnej za współprowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych na podstawie przygotowanej strategii. Stworzenie briefu, wybór agencji do przetargu oraz uczestniczenie w spotkaniach z agencjami.
-
Szkolenie contentowe - przygotowanie zespołu Siemensa do generowania treści odpowiednich dla poszczególnych mediów społecznościowych i wskazanie klientowi potencjału komunikacyjnego.
8. Seria szkoleń z zakresu prowadzenia działań na LinkedIn - przekazanie wiedzy niezbędnej do samodzielnego prowadzenia profili w tym kanale.