0
EN
case study

Saint-Gobain Glass & Glassolutions Polska

Proces wdrożenia narzędzi AI w dziale marketingu.

ikona

Jaki był problem?

Wprowadzenie

Wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) staje się jedną z kluczowych kompetencji w świecie digital marketingu i istotnym czynnikiem skuteczności działań. Zespół marketingu Saint-Gobain Glass i Glassolutions, będący częścią Grupy Saint-Gobain, jednej ze 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie, rozumie wagę wprowadzenia AI do swoich działań. Dyrektor działu marketingu zwróciła się do nas z prośbą o wsparcie w zmapowaniu dostępnych narzędzi AI pod kątem wykorzystania ich w codziennej pracy zespołu, a także we wdrożeniu wybranych narzędzi w realizację procesów marketingowych.

W Socjomanii prowadzimy szkolenia otwarte, warsztaty oraz szkolenia dedykowane w tym obszarze. Sprawdź, jaki proces zrealizowaliśmy dla Saint-Gobain Glass i Glassolutions Polska.

 

Jaka była potrzeba?

Saint-Gobain Glass i Glassolutions Polska rozpoznała, że wykorzystanie możliwości, jakie daje AI w dziedzinie marketingu, pozwoli poprawić efektywność, innowacyjność oraz zagwarantować oryginalność realizowanych projektów. Istotne było zrozumienie przez cały zespół marketingu, jakie są potencjalne zastosowania AI, jakie narzędzia są dostępne oraz jak je efektywnie wykorzystać. Konieczne było również usprawnienie przepływu wiedzy i umiejętności w wykorzystaniu narzędzi AI w samym zespole, aby wszyscy mieli jasność co do korzyści i możliwości ich wykorzystania. 

ikona

Rozwiązanie?

W ramach naszej współpracy, zaproponowaliśmy dedykowaną ścieżkę rozwojową, obejmującą kilka kluczowych etapów:

  1. Inspiracyjny digitalk: Zorganizowaliśmy sesję, która miała na celu wyrównanie wiedzy w zespole, zbudowanie mapy myślowej związanej z narzędziami i rozwojem AI i pokazanie możliwości wykorzystania AI w marketingu. Jednocześnie zwróciliśmy uwagę na potencjalne zagrożenia związane z używaniem AI oraz możliwe sposoby ich unikania. 

  2. Badanie potrzeb zespołu marketingu: Przeprowadziliśmy analizę potrzeb zespołu, poznając narzędzia, z których już korzystali oraz identyfikując obszary, w których potrzebują wsparcia AI oraz wyzwania jakim muszą sprostać w ramach swoich codziennych projektów i procesów.

  3. Zadanie domowe: Przed warsztatem poprosiliśmy uczestników o wykonanie zadania domowego, polegającego na rejestracji w wybranych narzędziach AI i wykonaniu prostych ćwiczeń. Dodatkowo, uczestnicy dostali krótką prasówkę na temat praktycznych zastosowań AI w marketingu.

  4. Warsztat stacjonarny: Przeprowadziliśmy warsztat w siedzibie firmy Saint-Gobain, podczas którego uczestnicy poznali szczegółowo, konkretne wcześniej zarekomendowane i wybrane wraz z koordynatorem zespołu narzędzia AI, a następnie mieli okazję w praktyce poznać możliwości ich wykorzystania w codziennej pracy, na przykładzie realnych case’ów. Podczas warsztatu pracowaliśmy również nad nowym workflow uwzględniającym wsparcie AI na różnych etapach działań marketingowych.

 

Co wyróżniło nasze podejście?

  1. Praca na realnym przykładzie - wybranie i wskazanie konkretnych narzędzi, które mogą wspierać pracowników działu marketingu Saint-Gobain Glass i Glassolutions Polska w efektywnym wykonywaniu ich codziennej pracy.

  2. Podzielenie procesu rozwojowego na kilka elementów, uwzględniających różne sposoby i techniki zdobywania wiedzy, w tym pracę indywidualną uczestników, digitalk online i spotkanie warsztatowe na żywo.

  3. Zaprojektowanie ścieżki edukacyjnej na podstawie wcześniejszego zweryfikowania faktycznych potrzeb i znajomości poszczególnych narzędzi przez uczestników.

ikona

Efekty?

Na  zakończenie warsztatu, uczestnicy ustalili kolejne kroki wdrożenia narzędzi AI do codziennej pracy. Obecnie cały dział korzysta z tych narzędzi, dzieli się dobrymi praktykami, sukcesami i porażkami, co przyczynia się do usprawnienia ich procesów i efektywniejszej realizacji celów marketingowych oraz rozwoju umiejętności członków zespołu. Wiedza na temat AI została rozpowszechniona w zespole, co pozwala na świadome korzystanie z nowoczesnych technologii w pracy z zachowaniem niezbędnych środków ostrożności, chroniących przed zagrożeniami związanymi z korzystania z rozwiązań AI. Dzięki naszej współpracy pracownicy Saint-Gobain Glass i Glassolutions z powodzeniem wykorzystują potencjał sztucznej inteligencji w swoim działaniu.

 

Ponoć „z pustego to i Salomon nie naleje” – a dziewczyny z Socjomanii potrafią😊 Kiedy zadzwoniłam do Karoliny z prośbą o przygotowanie warsztatu o AI dla mojego zespołu, to wiedziałam tylko tyle, że chcę, aby AI została członkiem naszego zespołu. I tyle. Nie znałam narzędzi, nie znałam zastosowań, promptowanie wydawało mi się wyższym poziomem magii… Karolina doskonale potrafiła przeprowadzić mnie przez zakamarki mojego myślenia i propozycja współpracy, która dostałam była jedną z lepszych, jakie w życiu dostałam. Doskonale rozpoznane potrzeby, o których sama nie miałam pojęcia, nazwane wyzwania i wskazane możliwe drogi rozwiązań. Tylko Karolina wie, ile z tej oferty to zasługa wielkiego serca i oddania tematowi zespołu, a ile zdolności AI😊. Warsztaty były dynamiczne i praktyczne, dały przestrzeń dla tych członków zespołu, którzy z AI już pracują i dla tych, którzy mniej lub wcale. Dzisiaj AI pracuje u nas na stałe😊. Socjomania – dziękuję!

Magdalena Piekosz, Marketing director Saint-Gobain Glass&Glassolutiosn 

 

Trenerzy, którzy realizowali to szkolenie:

Karolina Kociołek

Praktyk z zakresu digital marketingu i wykorzystania narzędzi AI w codziennej pracy, trenerka, facylitatorka, entuzjastka digitalu i nowych technologii. Skupiona na poszukiwaniu rozwiązań, które realnie wpływają na rozwiązywaniu problemów i poprawie wyników klientów.

 

Anna Żurek-Lisowska

Facylitator, strateg, trener, project manager. Projektuje procesy strategiczne, a także czuwa nad ich przebiegiem jako project manager. Wspiera w wypracowaniu ekosystemu digital dla danej marki oraz całej organizacji. W swojej pracy wykorzystuje różne metody badawcze oraz narzędzia digitalowe. 

 

Chcesz zorganizować z nami podobne szkolenie?

Skontaktuj się z nami, wspólnie znajdziemy efektywne (i efektowne) rozwiązanie. W Socjomanii dopasowujemy nasze szkolenia pod indywidualne potrzeby klienta. Dzięki temu wiedza zdobyta podczas szkolenia jest maksymalnie praktyczna i może być natychmiast wykorzystana w codziennej pracy. 

 

Masz pytania na temat naszych usług?
Zostaw nam kontakt do siebie

Zaznacz pole powyżej*

Katarzyna Zięba

[email protected]

728 533 914

Odezwę się w ciągu 24h

Na jakim etapie jesteś?