Zamknij

Nasz serwis wykorzystuje cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Szczegóły znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

digital strategy socjomania
3 października 2014 Agnieszka Molęda

Certyfikowane szkolenie z digital marketingu - wywiad z DMI

W ostatnim czasie staliśmy się jedynym partnerem w Polsce międzynarodowej jednostki zajmującej się szkoleniami z marketingu w erze nowych mediów - Digital Marketing Institute. Jest to insytucja działająca w oparciu o certyfikaty, która ma swoich partnerów aż w 50 krajach. Nasze pierwsze szkolenie w ramach tej współpracy rusza już w październiku i zakończone będzie egzaminem uprawniającym do otrzymania profesjonalnego dyplomu z digital marketingu.

Szkolenia z Digital Marketingu

O tym czym dokładnie jest szkolenie, do kogo jest kierowane, kto stoi za doborem programu, jakie firmy zaangażowane są w projekt i czym jest uzyskany certyfikat?
Gościem dzisiejszej rozmowy jest Cathal McNamara, który w Digital Marketing Institute jest konsultantem ds. współpracy z partnerami na świecie.

Digital Marketing Institute - Cathal McNamaraDigital Marketing Institute - Cathal McNamara

Aga: Kim są uczestnicy szkoleń z Digital Marketingu? Jacy ludzie i jakie firmy powinny być szczególnie zainteresowane?

Cathal: Jest wiele docelowych grup szkoleń DMI, zarówno dużych, jak i mniejszych firm i indywidualnych podmiotów, w zależności od różnic w umiejętnościach digital. Możemy pracować zarówno z oddziałami szkoleniowymi dużych korporacji, jak np. Coca Cola, Accenture, HP, Unilever, Citibank. Sales/Marketing/PR to zazwyczaj główne zainteresowane działy. Po stronie mniejszych grup można wymienić właścicieli firm, managerów ds. marketingu, specjalistów public relations, którzy również korzystają z kursów, ze względu na tendencję do globalnego zwiększenia wydatków na digital kosztem standardowych kanałów marketingowych. Zainteresowane są również osoby, które skończyły studia jakiś czas temu i chcą specjalizować się w obszarach digital, gdyż nie udało się uzyskać wystarczającej wiedzy podczas studiów.

Jeśli chodzi o osoby indywidualne, zazwyczaj są one wyedukowane w stopniu naukowym i rozumieją istotę digital, ale nie posiadają wystarczającego doświadczenia w pracy z tymi kanałami. Mogą mieć doświadczenie w radzeniu sobie z jednym lub dwoma kanałami, np. social i email marketingiem, ale nie mają doświadczenia we wszystkich kanałach, definiowaniu strategii digital i mierzeniu rezultatów tych działań.

Aga: Jak certyfikowana wiedza wpływa na rozwój zawodowy uczestników?

Cathal: Certyfikacja znacznie wpływa na decyzje naszych potencjalnych studentów. Fakt, że globalni giganci, tacy jak Google czy Facebook walidują nasze programy, świadczy o tym, że są one najwyższej rangi. Studenci, którzy ukończyli certyfikowane szkolenie mogą pewnie uczestniczyć w kreacji i implementacji strategii digital w firmach.

Aga: Co unikalnego jest w szkoleniu Digital Marketing Institute?

Cathal: Nasz content i podejście do szkoleń digital. Rozwijamy metodologie, które jasno pokazują jak digital może być wykorzystany do osiągania celów biznesowych.
Ta struktura zapewnia, że studenci mogą błyskawicznie rozpocząć stosowanie wiedzy z kursu w praktyce.

Stale aktualizujemy nasz content z naszymi ekspertami w zakresie poszczególnych dziedzin, którzy są praktykami w branży. Nasze programy zajęć są wtedy zatwierdzane przez Syllabus Advisory Council, tak aby każda certyfikacja odbywała się według globalnych standardów. Jesteśmy ulokowani w ponad 40 krajach i wciąż się rozrastamy zapewniając studentom możliwość przemieszczania się z rozpoznawalnym i uznawanym na całym świecie certyfikatem. Ponadto program jest dostosowany do Europejskich Ram Kwalifikacji zapewniając tym samym, że kontrola jakości jest utrzymywana.

Mapa partnerów Digital Marketing Institute na Świecie:


Aga: Dlaczego tak ważne jest, aby marketerzy znali wszystkie narzędzia, o których mowa jest na kursie?

Cathal: Metodologia Digital Marketing Institute była skrupulatnie planowana tak, by zapewnić możliwość osiągnięcia celów biznesowych. Narzędzia do osiągnięcia tych celów są niezbędne, gdyż pokazują jak zastosować wiedzę w praktyce. Poprzez aktywne angażowanie dostępnymi dla digital marketerów narzędziami można szybko zaimplementować wiedzę zdobytą podczas programu. Nawet lepiej, jeśli uczestnicy szkoleń są aktywnie zaangażowani w prowadzenie biznesu i mogą natychmiastowo wykorzystać wiedzę i zaobserwować efekty.

Aga: Dlaczego nie jest wystarczające bycie wyspecjalizowanym w jednej lub kilku dziedzin digital marketingu (tylko SEO lub tylko social media)? Jak wszystkie te obszary łączą się ze sobą i w jaki sposób marki mogą wykorzystać te zależności?

Cathal: Z naszego doświadczenia wiemy, że zazwyczaj doświadczenie osób, które pracowały w branży digital zazwyczaj ogranicza się do jednego lub dwóch kanałów. Program szkolenia Digital Marketing Institute jednak opiera się na kluczowych kanałach marketingowych. To ważne, aby posiadać zintegrowane podejście, aby marketing był w stanie zmaksymalizować efekty kampanii. Jasna strategia, podejście wielokanałowe i mierzalne rezultaty przy użyciu narzędzi analitycznych zapewnią sukces. Szkolenie DMI wyposaża studentów w te umiejętności.

Aga: Na koniec - jaka jest najlepsza dotychczasowa kampania digital tego roku wg Ciebie?

Cathal: Osobiście uważam, że ALS Ice Bucket Challenge stał się ogromnym sukcesem. Jest zabawna, wirusowa i wspiera fundacje na całym świecie. Wyzwaniem dla digital marketerów jest powielić ten sukces.

Socjomania jako jedyny partner DMI w Polsce

Szczegóły na temat szkolenia z Digital Marketingu w Polsce można uzyskać kontaktując się z Moniką pod adresem monika[małpa]socjomania.pl.

Informacje o szkoleniach sukcesywnie publikujemy na LinkedIn.

 _
Zdjęcie główne w artykule pochodzi z profilu Facebooka Digital Marketing Institute

Podziel się opinią