Czerwiec i lipiec u Socjomaniaków - SIĘ DZIAŁO!
Podsumowań nadszedł czas. Tym razem ostatnich dwóch miesięcy, podczas których w Socjomanii działo się napraaaawdę wiele. Szkolimy innych, my sami się szkolimy, sporo jeździmy, zbieramy uczestników Akademii Socjomanii i jedziemy w las, wspieramy Woodstock Festial, Kasia chłonie service design w dźwiękach hiszpańskiej gitary w tle, zespół Socjomanii zasila Magda…. Czyli duuużo, duuuużo zmian!
Z kim pracowaliśmy?
W czerwcu Socjomania stawiła czoła wielu wyzwaniom, z których trzy zasługują na szczególną uwagę, a dwa tematycznie wędrują w stronę szeroko pojmowanej rozrywki - kreskówek i gier planszowych.
Szkolenie dla Cartoon Network przyniosło zupełnie nowe doświadczenia. Mieliśmy już do czynienia z komunikacją kierowaną do bardzo zróżnicowanych grup docelowych, nigdy wcześniej jednak nie do dzieci, młodych widzów, których obecność w mediach społecznościowych wydaje się bardzo rozmyta. Wiele kanałów społecznościowych zawiera obostrzenia w regulaminie co do wieku zakładania kont. Między innymi z tego względu dobór kanałów, narzędzi, a przede wszystkim sposób komunikacji musi być niezwykle precyzyjnie przemyślany.
Ewaluacja wyników dla fanpage Cartoon Network PL za pomocą Brand24. Wyniki po niespełna miesiącu od przeprowadzonego szkolenia.
Ciekawym wyzwaniem było szkolenie dla G3 Poland - dystrybutora gier planszowych. Wśród ich oferty są znane tytuły, takie jak cykl Czarnych Historii, Scrabble, Pan tu nie stał i cała masa innych. Sami wkręciliśmy się w tematykę gier planszowych (pozdrawiamy miłośników takiej formy spędzania wolnego czasu!:)). Graczy planszówek jest naprawdę wiele, również w sieci. Dzielą się oni swoimi wrażeniami dotyczącymi gier, tego jak grać, jakie triki stosować. Dyskutują między sobą, komentują, doradzają. Tytuły dystrubuowane przez G3 Poland cieszą się ogromną popularnością, ale wyzwanie polegało na stworzeniu odpowiedniej strategii komunikacji, tak, aby pobudzić fanów do interakcji z marką.
Nie możemy nie wspomnieć o szkoleniu dla Lasów Państwowych, które było jedyne w swoim rodzaju. Nieczęsto ma się okazję w ramach pracy odwiedzać lasy i poznać pracę prawdziwych leśników…;) Przeprowadziliśmy audyt 30 profili na Facebooku, na podstawie którego pierwsza część szkolenia przybrała formę warsztatów z person, następnie została wypracowana strategia komunikacji. Socjomania miała przyjemność szkolić dużą, aktywną i zaangażowaną grupę.
Nie brakowało także zagadnień związanych z lokalnymi działaniami promocyjnymi, chociażby dla Województwa Małopolskiego czy Uniwersytetu Szczecińskiego.
Woodstock Festiwal 2014 #lovewoodstock
Dużym wydarzeniem w lipcu był dla nas udział w Woodstock Festiwal, w którym mieliśmy okazję wspierać działania społecznościowe Przystanku Woodstock na Twitter i Instagram. Przekonaliśmy się na własnej skórze o intensywności pracy w mediach społecznościowych podczas festiwalu, na który przybyło 750 000 osób. Oznaczało to (w szczególności dla osób pracujących w Biurze Prasowym) codzienną pracę od samego rana do zakończenia koncertów (często 3-4 w nocy) i komunikację LIVE non stop. Przeczytajcie o szczegółach naszego pobytu, wrażeniach, a przede wszystkim case study działań Social Media podczas Przystanku Woodstock 2014. Wróciliśmy z głową pełną wrażeń, nowych doświadczeń, przemyśleń! Poznaliśmy mnóstwo wspaniałych, zaangażowanych w swoją pracę ludzi, zaobserwowaliśmy jednen z największych w Europie festiwali za kulisami.
W Namiocie Kręcioły TV Szymon opowiedział o Social Media w branży muzycznej, skupiając wokół siebie słuchaczy chcących wypromować efekty swojej pasji muzycznej w sieci. Nie było łatwo po koncertach trwających prawie do rana zaangażować publiczność, ale Szymon dał radę. Pojawiło się sporo pytań i dyskusje!
Szkolenie po drugiej stronie zwierciadła
Szkolenie innych to jedno, ale w życiu każdego szkoleniowca są (a przynajmniej wychodzimy z założenia, że powinny być) takie chwile, kiedy on sam staje po drugiej stronie, znajduje ludzi bardziej doświadczonych, z bagażem wiedzy i staje się słuchaczem. Kasia i Bartek zaufali osobom, które szanują za pracę trenerską, doświadczenie.
Jedno ze szkoleń to kreatywne sposoby organizowania warsztatów prowadzone przez Sylwię Hull-Wosiek, osobę z ponad 15-letnią przygodą ze szkoleniami. Inspiracje pracy trenerskiej czerpali również od Jarosława Holwek, autora podręcznika trenera biznesu „Prowadzenie warsztatów szkoleniowych.”.
W lipcu Kasia w poszukiwaniu solidnej i praktycznej wiedzy z Service Design wylądowała w gorącej Hiszpanii, na This is Service Design Doing, warsztatach organizowanych przez Design Thinkers Academy. 5 dni, 26 osób, 3 trenerów, milion doświadczeń i ogromna wiedza. Dla nas to ogromny krok w kierunku, który chcemy iść, o czym przeczytacie dalej.
On stage
Nie zabrakło w tym czasie wystąpień. Kasia opowiadała o badaniu dotyczącym obecności polskich uczelni w Social Media na konferencji Komu Komunikacja na Wyższej Szkole Europejskiej. Komunikacja uczelni powoli się zmienia, a z efektami badania możecie zapoznać się w prezentacji Polskie uczelnie wyższe w Social Media.
Pinterest i Twitter
Contentowo jak zwykle sporo się działo, ale musimy wyróżnić dwa kierunki. Po pierwsze, zorganizowaliśmy cykl #TYDZIENzPinterest. Podsumowanie naszych tygodniowych cykli z serwisami społecznościowymi (w tym z Pinterest) znajdziecie w artykule Google+, LinkedIn, Pinterest - zestawienie #TYDZIENz….
W związku z naszym wsparciem Przystanku Woodstock w ramach mediów społecznościowych, w szczególności Twittera, wokół tej tematyki skupiły się również nasze tipy i praktyczne porady. Oto zestawienie:
Akademia Socjomanii
Zakończyliśmy już 6 edycję Akademii Socjomanii. Nie do wiary, że taaaak szybko zleciało!
Z początkiem lipca udało się zorganizować również I Zjazd Akademii Socjomanii, na który przybyli uczestnicy różnych edycji, z baaardzo różnych części Polski. Była Warszawa, był Poznań, był Kraków. Dzięki Lasom Państwowym mieliśmy okazję wybrać się do ośrodka Leśnik w Ustroniu, mając tym samym okazje do intensywnych spacerów zajęć kreatywnych…w lesie.
Rośniemy
Niezaprzeczalnym newsem Socjomanii jest to, że sukcesywnie rośniemy w siłę. Od dłuższego czasu w ramach naszych usług tworzymy strategię komunikacji dla klientów, przeprowadzamy audyty Social Media, doradzamy firmom w zakresie strategii. Teraz jeszcze bardziej zaznaczamy rozwijamy się w tym zakresie, za co od teraz będzie odpowiadała Magda - nasz nowy nabytek :) Magda zdobywała doświadczenie jako Project Manager w VML, teraz wspiera Socjomanię strategicznie i szkoleniowo.
Plany
RUSZA Akademia Socjomanii - Edycja 7
Tym razem przyszedł czas na dwa zupełnie odległe sobie zakątki Polski. Jedno miasto to serce Socjomanii, czyli Kraków. Akademia Socjomanii zawita również do Gdańska. Tak więc północ, południe Polski, łączymy siły! Zajęcia rozpoczną się we wrześniu/październiku , zapraszamy!
Service Design
Nie bez powodu Kasia poleciała aż do Hiszpanii by uczyć się od najlepszych w zakresie Service Design. Nasz program szkoleń zaprojektowaliśmy w idei projektowania usług service design thinking, wprowadzamy również nowe narzędzia, metodologię. Przyzwyczajcie się, że Socjomania będzie coraz częściej wspominać o Service Design!
Na nowe wody…
Chyba największą „bombą” dla nas jest zbliżająca się współpraca z dużym i ważnym instytutem z Irlandii, do której intensywnie się przygotowujemy. W ramach współpracy będziemy prowadzić kursy z digital marketingu, sygnowane renomowanymi certyfikatami, o których więcej powiemy w swoim czasie. Póki co nie możemy zdradzić za wiele, ale trzymajcie za nas kciuki!