0
EN

Blog o marketingu internetowym

Hotel SPA Dr Irena Eris branżowym liderem na Facebooku

Zaczęło się nerwowo, a skończyło całkiem miło. Faktem jest, że mój wpis został usunięty z tablicy strony Hotel SPA Dr Irena Eris, ale mam wrażenie, że to się więcej nie powtórzy, choćby nie wiadomo jak mało ważny był dany wpis. Próba nawiązania kontaktu poprzez prywatną wiadomość na Facebooku niestety nie przyniosła rezultatu. Pewnie większość z Was zauważyła, że zdarza się takim powiadomieniom nie dochodzić…

Zauważyli to również administratorzy fan page'a Hotel SPA Dr Irena Eris kontaktując się w ten sposób z osobami, które wygrały w konkursie „Pocztówka pełna słońca”. W tamtym przypadku niektóre wiadomości również nie doszły… Notabene kontaktowanie się ze zwycięzcami konkursu poprzez wiadomości na Facebooku nie jest zgodne z wytycznymi tego serwisu społecznościowego (90% pewności - trzeba by to jeszcze dokładnie sprawdzić). Takie działanie możne wykorzystać konkurencja i zgłosić je administratorom FB, a oni nie będą pytali „co i jak” - usuną konkurs lub całą stronę!

Sytuację taką jak moja - gdy zadałem pytanie o dane kontaktowe administratorów fan page'a Hotel SPA Dr Irena Eris rozwiązałbym inaczej. Lepiej nie usuwać żadnych wpisów z walla. Wystarczyło spróbować nawiązać kontakt (w dowolny sposób), a następnie poinformować o tym w odpowiedzi na pytanie na ścianie. Wtedy status sytuacji byłby w miarę jasny.

To wszystko pokazuje, że marketing na Facebooku wcale nie jest taki prosty, a dla laików może tak wyglądać. Niby prowadzenie fan page'a nie jest skomplikowane, ale kruczków regulaminowych, zachowań fanów i działań konkurencji nie widać na pierwszy rzut oka. Również nie do wszystkiego można się przygotować. Wiedza i doświadczenie są moim zdaniem niezbędne. Już tylko z powyższych względów administratorom strony Hotel SPA Dr Irena Eris należy się duży szacunek. W swoich działaniach zdystansowali konkurencję osiągając całkiem przyzwoitą liczbę fanów i stając się branżowym liderem na Facebooku. W tym samym czasie większość obiektów nie może przekroczyć liczby 500 fanów… Już tylko dla przypomnienia strona Hotel SPA Dr Irena Eris ma ich 6700! Bycie liderem wiąże się również z pozycją „na świeczniku” - konkurencja, branża i inni zainteresowani będą się pilnie przyglądać poczynaniom marketingowym Hoteli SPA Dr Irena Eris. Trzeba zdwoić wysiłki w celu uniknięcia kolejnych błędów, które jak wiadomo liderom zdarzają się częściej niż „peletonowi”.

Na koniec kilka pytań do branżowego lidera - Hotele SPA Dr Irena Eris:

BR: Czy to był pierwszy konkurs tego typu organizowany przez Państwa?
Regularnie przygotowujemy różne konkursy. Stworzenie pocztówki było jednak pierwszym tego typu zadaniem. Znaczny wzrost liczby fanów w trakcie trwania konkursu pozwala nam przypuszczać, że konkursy zdjęciowe są bardzo lubiane przez fanów, ale również był to pierwszy konkurs, w którym do wygrania była tak cenna nagroda jak pobyt w Hotelu SPA Dr Irena Eris.

BR: Jak wyglądał dokładny mechanizm konkursu? Dodaje zdjęcie, opracowuje graficznie, zapraszam znajomych do głosowania?
Mechanizm konkursu polegał na upiększeniu swojego wakacyjnego zdjęcia za pomocą narzędzi dostępnych poprzez aplikację, a następnie opublikowanie go w galerii konkursowej oraz na Tablicy uczestników. Każdy uczestnik później zbierał głosy na swoją pocztówkę. Spośród najwyżej ocenionych (i spełniających założenia regulaminu) zgłoszeń nagrodzono 5 osób zestawami kosmetyków. Jury wybrało również laureata nagrody głównej (ze wszystkich prac spełniających założenia regulaminu, niezależnie od ilości głosów), którą był weekend dla 2 osób (2 noce z wyżywieniem) do wybranego hotelu (Krynica Zdrój albo Wzgórza Dylewskie wg preferencji wygranych).

BR: Czy działania konkursowe zostały wsparte reklamami na Facebooku?
Nie, w tym przypadku działania nie zostały wsparte reklamami na Facebooku. Informacja o uczestnictwie w konkursie pojawiała się na tablicy użytkownika i była widoczna u jego znajomych co zachęcało innych do wzięcia udziału w tym konkursie.

BR: Czy spodziewali się Państwo takich rezultatów?
Przewidywaliśmy popularność aplikacji, ze względu na atrakcyjność nagród oraz szacunek i prestiż jakim cieszy się marka Dr Irena Eris na polskim rynku.

BR: Czy konkurs był prowadzony przez dział marketingu czy zewnętrzną firmę?
Przez firmę zewnętrzną.

BR: Konkurs wiązał się z pewnymi kosztami - jak udało się Państwu przekonać osoby decyzyjne do poniesienia tych kosztów?
Koszty związane z konkursem nie odbiegały od innych podobnych działań promocyjnych prowadzonych przez spółkę Hotele SPA Dr Irena Eris na rzecz obydwu obiektów działających pod tą marką.

BR: Czy fan page na Facebooku stanowi dla Państwa ważny kanał komunikacji? Jakie są Państwa oczekiwania względem tej formy komunikacji?
Obecność marki Hotele SPA Dr Irena Eris na Facebooku, jest obecnie nieodłącznym elementem szerokiej komunikacji z klientem, która uwzględnia również nowe trendy i jest otwarta na innowacyjne rozwiązania. Dlatego planujemy rozwój naszego Fan Page’a oraz pozyskiwanie nowych fanów. Pozwala to nam na edukowanie klientów w zakresie usług spa, informowanie o tym co nowego w naszych hotelach, poznajemy również upodobania naszych gości oraz tworzymy kontakt emocjonalny z naszymi gośćmi lub potencjalnymi klientami.

BR: Czy Państwa zdaniem warto inwestować w obecność w social media? I jeśli tak to dlaczego?
Oczywiście, że warto. To bardzo ważny kanał komunikacji z naszymi klientami i sympatykami. Dzięki obecności w social media możemy stale prowadzić z nimi dialog, dowiadywać się o ich potrzebach. Lepiej ich poznać.

Powodzenia!

PS. To nie jest tak, że żaden wpis ze ściany nie może być usunięty. Zdarzają się takie, które wręcz powinny - np. reklamowe. W takiej sytuacji najlepiej w osobnej zakładce lub w informacjach o stronie zamieścić krótki regulamin obowiązujący na fan page'u i wtedy wszystko jest jasne.

Czytaj również

blog1 blog2

Na jakim etapie jesteś?